رفتن به مطلب

عوامل موثر بر قیمت سقف کشسان


toseafraz

ارسال های توصیه شده

سقف کشسان نوعی سقف کاذب محسوب می‌ شود که به صورت معلق به سقف اصلی متصل می‌ گردد و به خاطر خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالا به این اسم نامگذاری شده است. سقف آسمان مجازی یا همان کشسان از یک پارچه خاص و یک قاب ریلی تشکیل شده است.

عوامل مختلفی در تعیین قیمت سقف کشسان تاثیر گذارند که در این بخش به بررسی آنها می‌ پردازیم.

  1. مساحت و اندازه مورد نظر برای نصب سقف کشسان
    مساحت و حجم پروژه یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده هزینه و قیمت سقف کشسان به شمار می‌ رود. برای اجرای این سقف محدودیتی وجود ندارد و می‌ توان در متراژهای بالا نیز از آن استفاده کرد. اما نکته اینجاست که هر چقدر اندازه و ابعاد بیشتری مدنظر باشد، قطعا مواد اولیه بیشتر که همان پارچه و قاب ریلی می‌ باشد نیاز است. در نتیجه قیمت بالاتر می‌ رود.
  2. نوع پارچه سقف کشسان
    عامل دیگر در تعیین قیمت این نوع سقف کاذب جنس پارچه‌ ای است که استفاده می‌ شود. جنس پارچه سقف آسمان مجازی PVC است. همچنین مقداری از ماده پلاستی سایزر نیز در کنار پی وی سی در این پارچه به کار رفته است که باعث ایجاد خاصیت کشسانی می‌ شود.
    تولید کنندگان مختلفی در این حوزه فعالیت دارند و پارچه‌ های مذکور را وارد بازار می‌ کنند، اما ممکن است بعضی از این پارچه‌ ها کیفیت مناسب را نداشته باشند و برخی از بهترین حالت و مواد اولیه برخوردار باشند. در نتیجه کیفیت پارچه بر روی قیمت سقف کشسان تاثیر گذار است. همچنین در متراژهای بالا شرکت‌ های عرضه کننده تخفیفاتی اعمال نموده و هزینه کمتری دریافت می‌ کنند تا برای مصرف کننده صرفه اقتصادی داشته باشد
  3. نصب سقف کشسان
    از دیگر عوامل مهمی که در قیمت سقف کاذب کشسان تاثیر زیادی دارد، نصب و هزینه آن است. هزینه نصب با توجه به میزان مهارت نصاب و همچنین درجه سختی کار تعیین می‌ شود. گاهی اوقات در یک محیط گوشه‌ ها، زاویه‌ ها و انحناهای خاصی وجود دارد که کار نصب را مشکل‌ تر و طولانی‌ تر می‌ کنند. از این رو قیمت نصب بالاتر می‌ رود.
    نصب سقف کشسان
  4. نوع سقف کشسان
    نوع و مدل انتخابی شما از سقف کشسان پارامتر مهمی در تعیین قیمت آن است. انواع مختلفی از سقف کشسان وجود دارند که عبارتند از: سقف کشسان چاپی، ترنسپرنت، لاکر، دایره‌ ای و … . برای هر کدام از این موارد مقدار پارچه و ریل آلومینیومی خاصی مورد نیاز است و نصب آنها با یکدیگر تفاوت هایی دارد. از این رو مدل و نوع سقف کشسان در قیمت تمام شده آن بسیار اثر گذار است.
  5. طرح و رنگ سقف کشسان
    از دیگر عوامل موثر بر قیمت سقف‌ های کاذب با خاصیت کشسانی طرح و رنگ آنها است. طرح‌ هایی که دارای پیچ و خم و کنج‌ های زیاد باشند و از ظرافت خاصی برخوردار باشند، قیمت بالاتری دارند. کیفیت چاپ طرح و رنگ نیز هر چقدر بالاتر باشد، می‌ تواند باعث بیشتر شدن قیمت سقف کشسان گردد. همچنین طرح‌ های خاص مانند طرح‌ های سه بعدی از قیمت بالاتری برخوردارند.
  6. نوع نورپردازی
    نوع نورپردازی که برای سقف کشسان استفاده می‌ شود نیز بر تعیین قیمت آن موثر است. به طور کلی نورپردازی سقف کشسان به سه روش نورپردازی از پشت (بک لایت)، نورپردازی از کنار (ساید لایت) و نورپردازی از جلو (آپ لایت) انجام می‌ شود.
    برای نورپردازی‌ های مختلف سقف‌ های کشسان از متریال‌ های گوناگون استفاده می‌ شود که هر کدام قیمت مخصوص خود را دارند. در نتیجه انتخاب نوع نورپردازی می‌ تواند تاثیر مستقیمی در قیمت این نوع سقف کاذب داشته باشد.

نورپردازی سقف کشسان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...