رفتن به مطلب

سفری به کردان و جاهای دیدنی آن


mina

ارسال های توصیه شده

spacer.png

شاید از خود بپرسید چرا این کار را کردید؟ چه چیزی باعث شد این روستا به مقصد گردشگری محبوب در تهران تبدیل شود؟ جالب است بدانید که همه چیز از دوران دفاع مقدس و 8 سال جنگ تحمیلی آغاز شد. در آن زمان بسیاری از مردم تهران اقامت در کردستان را انتخاب کردند و این روستا به منطقه ای حاشیه ای برای تهرانی ها و کرجی ها تبدیل شد.
با گذشت زمان ، روستای کردان محل سکونت دائمی و همچنین قطب کاری و اقتصادی شد و واحدهای آلومینیوم ، کارتن ، ریسندگی ، بافندگی و طیور در این منطقه فعال شد ، اگرچه این فعالیتها هنوز در این منطقه ادامه دارد. امروزه آن روستای قدیمی به منطقه ای لوکس تبدیل شده است ، ویلاهای گران قیمت در آن ساخته شده و قیمت زمین ها و باغ های کردی در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
دیدنیهای کرد
1. برج آرامگاه (امامزاده امام حسین)
یکی از دیدنی های کردان که از آثار باستانی این روستا است ، آرامگاه کردان است که آرامگاه امامزاده حسین در آن قرار دارد. این برج تاریخی آجری 800 متر با روستای کردان فاصله دارد. برج آرامگاه دارای پلان خورشیدی و شکل دایره ای است که هیچ زاویه ای در این بنا نشان نمی دهد و بر روی سکویی به قطر 8 متر ساخته شده است. قدمت این برج به دوران سلجوقی می رسد.
سقف برج مقبره به شکل کلاه ایمنی است و سوراخی در دیوار آن وجود دارد که احتمالاً برای گردش هوا و دفع رطوبت است.

درختان قدیمی توت و چنار در اطراف این بنای تاریخی و فضای کوچک با آب آبی شفاف در امتداد جاده زیبای منتهی به آن از جمله جاذبه های طبیعی است که در کنار برج آرامگاه و حرم آن فضایی معنوی و دلپذیر ایجاد کرده است. این مقبره در تمام روزهای هفته برای بازدیدکنندگان باز است.

این برج در سال 2008 بازسازی و ساخته شد. جالب است بدانید که حتی پس از این سال ، هنوز مشخص نیست که برج مقبره مقبره بوده یا توسط ارتش استفاده می شده است.

قدیمی ها یعنی روستاییان معتقدند این برج آرامگاه امامزاده حسین از نوادگان امام سجاد (ع) است. روستاییان برای زیارت امامزاده حسین به این برج سفر می کنند.
۲ رودخانه کردان
همانطور که قبلاً گفتم روستای کردان دارای زمین های حاصلخیز است و باغ های زردآلو ، آلبالو ، گیلاس ، گردو و توت در این منطقه فراوان است. یکی از دلایل اصلی این سرسبزی و باروری رودخانه کهار است. این رودخانه که به دریاچه کردان نیز معروف است ، از کهار بزرگ سرچشمه می گیرد. رودخانه کردان از شمال شرقی روستا به جنوب غربی می ریزد و اراضی کردان را آبیاری می کند. این رودخانه از شهرهای ساوجبلاغ و نظرآباد می گذرد و وارد رودخانه نمک اطراف روستای نجم آباد می شود.
با دیدن این رودخانه پرآب و مرطوب و شنیدن صدای دلپذیر جریان آب ، مطمئناً دوست دارید چند ساعتی را در کنار این رودخانه بگذرانید و از طبیعت اطراف آن لذت ببرید.
3. پل بانوی صحرا
در فاصله 2 کیلومتری روستای کردان ، پلی قدیمی به نام پل بانو صحرا کردان وجود دارد که قدمت آن به دوران صفویه باز می گردد و نام این روستا برگرفته از این پل است که تنها دو ستون از این بنای تاریخی باقی مانده است. 

در کردان بمانید
 انواع ویلاهای لوکس در کردان برای اقامت وجود دارد. این روستا همچنین امکاناتی را برای اقامت گردشگران در نظر گرفته است که ویلاهای روستاهای تفریحی کردی نمونه ای از آنهاست ، اما در این میان برخی اقامت در طبیعت و اردو را به همه اینها ، البته طبیعت سرسبز و بکر ترجیح می دهند و آب و هوای مطلوب و پاک روستا در این تصمیم بی گناه نیست.

برخی دیگر از گردشگران پس از گذراندن ساعاتی در این روستا به تهران یا استان البرز باز می گردند. البته توجه داشته باشید که مراکز اقامتی بیشماری در کرج وجود دارد.

از آنجا که برای رسیدن به کردان باید از ماشین شخصی خود استفاده کنید ، داشتن پارکینگ برای انتخاب ویلا یک ضرورت است. هنگام انتخاب محل اقامت به این نکته توجه داشته باشید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...