رفتن به مطلب

جاهای دیدنی تهران در شب که باید ببینید


mina

ارسال های توصیه شده

تهران را فقط با دود و ترافیک می شناسیم و زیبایی آن را نمی دانیم. تهران شهری پر از جاذبه های گردشگری است. بسیاری از آثار تاریخی و مدرن ، موزه ها و مراکز تفریحی را در دل خود دارد. تقریباً هر شخصی با هر سلیقه ای می تواند مکان ها و سرگرمی های مورد علاقه خود را در تهران پیدا کند. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که دوست دارند شب ها به گشت و گذار بپردازند. در این راهنما می خواهیم شب ها به جاهای دیدنی تهران برویم.spacer.png
1- بام تهران
در پشت بام تهران ، نمای فوق العاده ای از تهران روبروی شما قرار دارد. می توانید ساعت ها تهران را تماشا کنید و از هوای خوب این مکان لذت ببرید.

بام تهران دارای امکانات تفریحی بسیاری از جمله سینمای چند بعدی ، بانجی جامپینگ ، صعود ، سورتمه سواری ، تله کابین ، کافه ها ، رستوران ها و موارد دیگر است. البته ، ممکن است نتوانید از برخی از امکانات شبانه مانند تله کابین استفاده کنید. با این حال ، چشم انداز پایتخت و چراغ های درخشان ساختمان ها و خیابان های آن آنقدر دیدنی است که تنها می توان از ارتفاع به بهانه دیدن تهران از ارتفاع به پشت بام تهران رفت.

سقف تهران در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد. البته برای رسیدن به پشت بام تهران باید چند دقیقه از ورودی تفرجگاه تا پشت بام پیاده روی کنید. پیشنهاد می کنیم پیاده روی در این مسیر کوهستانی را از دست ندهید و از هوای خوب آن لذت ببرید.
2- خیابان 30 تیر
خیابان سی تیر به دلیل ساختمانهای قدیمی و تاریخی خود مشهور است. چندین موزه و کلیسا در این خیابان وجود دارد. اما شب های خیابان 30 تیر داستان متفاوتی دارد.

در شب ، زندگی این خیابان با غرفه های غذا ادامه دارد. از دستش نده. این خیابان سنگفرش به شما حس خوبی می دهد. می توانید تا پاسی از شب در آن قدم بزنید و به موسیقی خیابانی گوش دهید. وقتی از بوی خوش غذا خسته شدید ، غذا را در یکی از دکه ها سفارش دهید.
پل طبیعت که نماد دیگر این روزهای تهران است در این پارک قرار دارد. پل طبیعت بوستان آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می کند. می توانید از قدم زدن روی پل لذت ببرید. چندین کافه و رستوران در راه شما به سمت پل وجود دارد.
4- دریاچه چیتگر
دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور و یکی از مهمترین مکانهای تفریحی تهران است. این دریاچه در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده است.

در اطراف دریاچه امکانات زیادی برای سرگرمی شهروندان و گردشگران فراهم شده است. شب ها در اینجا می توانید کنار دریاچه بنشینید و دریاچه را زیر نورهای رنگارنگ ساختمانها تماشا کنید یا با خانواده و دوستان خود در زیر آلاچیق ها بنشینید و شام بخورید. می توانید قایق سواری کنید ، یا دوچرخه کرایه کنید و دوچرخه سواری کنید.

تفریحات در امتداد دریاچه خلیج فارس یا چیتگر محدود به این موارد نیست. از دیگر امکانات تفریحی این دریاچه می توان به سینمای شش بعدی ، سافاری پارک وحشت ، چرخ فلک ، اسکیت هوایی و ... اشاره کرد که شبی به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.
5- بازداشت
دربند یکی از محله های قدیمی و دلنشین تهران است که شبهای شلوغی دارد. رستوران های دربند از همان ابتدای میدان دربند شروع می شوند ، اگر به پیاده روی علاقه دارید ، می توانید هر کجا که دوست دارید از تپه های دربند بالا بروید.
در راه خود از آلو و خاکشیر غافل نشوید. آنقدر رستوران ها و کافه های سنتی وجود دارد که می توانید در هر مکانی که خسته هستید ، استراحت کرده و شام بخورید. برخی از رستوران ها موسیقی زنده نیز دارند. پیشنهاد می کنیم یکی از آنها را انتخاب کرده و در کنار غذای خود از موسیقی سنتی لذت ببرید.
6- درک کردن
Understand یکی از محبوب ترین مسیرها برای کوهنوردی سبک است. اگر اهل پیاده روی و پیاده روی در شب هستید ، این انتخاب خوبی است.

رستوران های مختلف با غذاهای مختلف متناسب با هر سلیقه ای وجود دارد. در راه بسیاری از غذاهای خوشمزه وجود دارد تا سفر شما لذت بخش تر شود. از لواشک و انواع خاکشیر گرفته تا شاتوت و گردو.
7- باغ ایرانی
این باغ زیبا با معماری سنتی ایرانی در قلب ده ونک واقع شده است. این باغ به سبک باغ های ایرانی ساخته شده است.

حوض ها ، نهرها و چشمه های آن و عمارت وسط باغ ، باغ های تاریخی دوره قاجار را تداعی می کند. می توانید در کنار نهرها قدم بزنید یا روی نیمکت ها استراحت کنید و درختان چنار قدیمی باغ را تماشا کنید.
8- پارک ملت
پارک ملت یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارکهای تهران است که در خیابان ولیعصر واقع شده است. در این پارک امکانات زیادی برای تفریح و سرگرمی شهروندان وجود دارد. شامل باغ وحش ، دریاچه مصنوعی ، زمین ورزشی برای تنیس ، فوتبال و اسکیت ، زمین بازی کودکان ، پردیس سینما.
9- بوستان نهج البلاغه
پارک نهج البلاغه در دره فرحزاد در دو مرحله قرار دارد. بین این دو فاز رودخانه ای وجود دارد که به نظر می رسد آب قنات های منطقه باشد. غرفه های زیادی در این پارک ساخته شده است. آنها برای دورهمی خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب هستند.

در این پارک بزرگ تفریحات مختلفی برای شهروندان وجود دارد. از جمله سرزمین شگفت انگیز که دارای بازی های هیجان انگیز است ، مانند پیست پرش از آسمان ، سافاری پارک وحشت ، قایق پرش از آب ، رپلینگ هوایی و….

یکی دیگر از جاذبه های این پارک پل معلق آن است که در دره فرحزاد ساخته شده و پارک نهج البلاغه را به پارک پردیسان متصل می کند. این پل "طولانی ترین پل عابر پیاده کابلی" در خاورمیانه است. همچنین یک مسیر دوچرخه سواری در پارک وجود دارد که در آن می توانید دوچرخه کرایه کنید.
10- باغ فردوس
باغ فردوس یکی از بناهای دوره قاجار است. این باغ تاریخی به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است. موزه سینما در این باغ واقع شده است. البته موزه تا ساعت 5 بعد از ظهر باز است. اما می توانید تا پاسی از شب از باغ و کافه ها و رستوران های آن استفاده کنید. باغ فردوس مکانی است که می توانید در چند ساعت از طریق برج ها و آپارتمان ها و خیابان های شلوغ به تاریخ بروید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...