رفتن به مطلب

طراحی سر انسان


SARDAR

ارسال های توصیه شده

طراحی سر انسان
ما معتقد هستیم که کشیدن چهره انسان ، بیشتر یک تمرین لذت بخش است
تا انجام یک کار یا پروژه و این به دلیل تلاشی است که برای پیروی از قوانین طراحی انجام میدهیم.
این تلاش چیزی جز لذت بردن برای کسانی که برای هنر احترام قائل هستند نیست.
اول، این یک مسابقه نیست
اگر میخواهید سر انسان را به درستی ترسیم کنید احتیاج به تمرین زیادی دارید.
مردم جالب ترین موضوع برای مطالعه و کشیدن هستند.
موضوعی که به هیچ وجه خسته کننده نیست، زیرا میلیونها چهره متفاوت در این دنیا وجود دارد.
حتی یک شخص یکسان با لباس ها، نورپردازی ها و شرایط گوناگون، چهره ها و نماهای مختلفی خواهد داشت.
در این مقاله، ما درباره پلن، ویژگی ها و ابعادی که معمولا برای طراحی “ایده آل” استفاده می شود، بحث خواهیم کرد.
نکته اول : شما در حال یادگیری هستید و این یک مسابقه نیست پس با آرامش به تمرین بپردازید.
آرام باشید و قدم به قدم پیشرفت کنید. تا زمانی که نقاشی کنید رو به جلو حرکت می کنید.
بنابراین مداد خود را انتخاب کنید و از این سفر لذت ببرید.
برای شروع طراحی سر انسان ، با طرح های ساده شروع کنید
شما می توانید ساختار سر انسان را با حذف جزئیات و اشکال زیاد، به تعداد کمی از سطوح اولیه ساده کنید.
کشیدن این سرها را تمرین کنید، میتوانید از مدل های عروسکی و پلاستیک استفاده کنید،
زمانی که به اندازه کافی با جزئیات سر آشنا شدید میتوانید از مدل زنده برای تمرین های خود استفاده کنید.
فرقی نمیکند از یک مدل پلاستیکی یا یک مدل زنده طراحی کنید، مهم این است که از یک منبع نور اصلی برای تاباندن به مدل استفاده کنید.
در نقاشی های اینجا، منبع نور بالا و به سمت چپ سر است.
این گونه نورپردازی (بالا و متمایل به راست یا چپ ) به دلیل ایجاد سایه در زیر پلک ها، بینی و چانه؛
مطلوب ترین نورپردازی محسوب میشود چرا که به بهتر دیده شدن جزئیات کمک زیادی میکند.
 
 
طراحی سر انسان
 
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تقسیم بندی سطوح سر و صورت
1: ناحیه بین چانه تا فک را به سه قسمت اساسی تقسیم کنید:
 
  1. بخش روشن، جایی که نور به منبع خود بسیار نزدیک است.
  2. بخش تاریک، جایی که روشنایی از منبع نور دورتر شده و به سمت تاریک ترین بخش حرکت میکند.
  3. و تاریک ترین بخش، دورترین قسمت نسبت به منبع نور
طراحی سر انسان
 
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

2 : مسیر نور بر روی سطح سر نشان میدهد که سر چه شکلی دارد.
در اینجا فک تاریک است زیرا دور از نور است.
در مقابل، گوش بسیار روشن تر است، زیرا از فک به سمت بیرون شکل گرفته و نور بیشتری به خود میگیرد.
 
طراحی سر انسان
 
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

3 : بالا و پشت سر همان شکلی را میگرد که یک توپ از زاویه بالا خواهد داشت.
از بالای سر یعنی روشن ترین قسمت به سمت بخش های پایینی و تاریک تر شروع به کشیدن کنید.
این تغییر ظریف، ظاهر یک ساختار گرد را ایجاد می کند.

طراحی سر انسان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

4 : سعی کنید سر را در پلن های ساده در موقعیتهای مختلف بکشید.
در این مرحله کشیدن جزئیاتی مانند چشم ها، ابروها، بینی و سایر ویژگی ها را کنار بگذارید.

 
طراحی سر انسان
 
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

جزئیات طراحی سر انسان
به کمک پلن های ساده شده سر، اکنون به بررسی ویژگی های سر و صورت می پردازیم.
در این قسمت از شما میخواهیم با چشم های نیمه باز به طرح اولیه نگاه کنید تا تصویر را تار ببینید.
دوبینی کردن به شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به جزئیات را از بین ببرید و تنها شکل های بزرگ را ببینید.
5 : اشکال بزرگ هنوز قابل مشاهده است، اما آنها ملایم تر هستند.
به عنوان مثال، انتقال از نور به تاریکی بر روی گونه ها، ظریف تر است.
چشم ها در زیر سایه ها زیر پیشانی قرار دارند و تاریک تر از پیشانی و ناحیه گونه هستند.
تنها نور روشن در این مناطق قسمت های هایلایت شده است.

6 : این حالت نشان دهنده گرد شدگی کلی سر است.
درخشان ترین قسمت های برروی مدل سمت راست پیشانی، موهای بالای گونه و ناحیه دهان در زیر بینی اوست.
همانطور که فرمها از نور دور می شوند، تیره تر می شوند.
 
طراحی سر انسان
 
طراحی سر انسان
 
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

7 : ما تغییراتی ظریف در پلن بر روی گونه ها دیده ایم.
این صورت نشان دهنده سطوح تاریک ناشی از اثر سایبان ابرو، بینی و فک است.

8 : حالت بعدی به ما این امکان را میدهد تا ببینیم چه اتفاقی در قسمت سایه سر می افتد.
بسیاری از سطوح توسط نور منعکس شده تعریف شده است.
به عنوان مثال، گوش به طور کامل در سایه است، اما چون آن با زاویه کمی نسبت به سر چرخیده است، نور بیشتری منعکس شده ی بیشتری را نشان میدهد.
به یاد داشته باشید که حتی اگر گوش از اطراف آن روشن تر باشد، هنوز هم در سایه است و از این رو تیره تر از جزئیات جانبی نور صورت است.

 
طراحی سر انسان
 
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تناسبات طراحی سر بزرگسالان
تمام سرها متفاوت هستند، اما همه آنها دو چشم، دو گوش، بینی و دهان دارند.
وقتی که شما از روی یک مدل یا یک عکس طراحی میکنید، با ترسیم تناسبات اصلی با مداد یا ذغال شروع کنید.
سپس جزئیات را با توجه به آنچه که میبینید ترسیم کنید.
 

  • از بالاترین بخش سر تا پایین چانه، چشم ها تقریبا در وسط قرار گرفته اند.
  • فاصله چشم ها از یکدیگر تقریبا به اندازه یک چشم است
  • قسمت پایین بینی در نیمه میانی بین خطوط افقی ابرو و چانه قرار میگیرد.
  • گوش وسط فاصله خطوط افقی بین ابرو و بینی قرار گرفته است.
  • دهان بین بینی و چانه قرار می گیرد، حدود دو سوم از چانه.
  • توجه داشته باشید اگر جمجمه را مانند تصویر تقسیم کنیم ، گوش از پشت خط عمود مرکزی شروع میشود.
  •  
    طراحی سر انسان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...