رفتن به مطلب

طرز تهیه فلافل با فر


farzane

ارسال های توصیه شده

طرز تهیه فلافل در فر

spacer.png

مواد لازم برای ۴ نفر

  • نخود    ۲ پیمانه
  • پیاز    ۱ عدد متوسط
  • جعفری    ۳ قاشق غذاخوری
  • گشنیز    ۳ قاشق غذاخوری
  • سیر    ۲ حبه
  • تخم گشنیز    ۱ قاشق غذاخوری
  • زیره    ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون    ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
  • فلفل قرمز و پاپریکا    به مقدار کافی

دستور پخت فلافل در فر

مرحله اول

برای تهیه فلافل خوشمزه در فر ابتدا نخود را داخل یک ظرف حاوی آب قرار می دهیم و اجازه می دهیم نخودها به مدت  ۲۴ ساعت خیس بخورند. در این مدت بهتر است چند بار آب درون ظرف را تعویض می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه نخود را به خوبی خیساندیم، آنرا آبکشی می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ پیمانه و کمی نمک اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا نخودها بپزند.

مرحله سوم

پس از اینکه نخود پخت، آنرا آبکشی می کنیم و داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم. نکته مهم در مورد پخت نخود این است که نیاز نیست نخود خیلی پخته و له شود، در حدی که فقط کمی نرم شود کافیست.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز و سیر را پوست می گیریم، سپس به همراه جعفری، گشنیز، تخم گشنیز، زیره و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا به مخلوط کن یا میکسر اضافه می کنیم و مواد را میکس می کنیم.

مرحله پنجم

نکته مهم در مورد میکس کردن مایه فلافل این سات که نباید دکمه مخلوط کن را به صورت مداوم نگه داریم ، چون باعث می شود مایه فلافل کاملا پوره شود. باید به صورتی مایه فلافل را میکس کنیم که کاملا پوره نشوند.

مرحله ششم

اگر مایه فلافل کاملا پوره شود، فلافل ها هنگام سرخ شدن از هم باز می شوند. پس از اینکه مایه فلافل آماده شد آنرا داخل یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس روغن زیتون را به مایه فلافل اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه فلافل را کمی مخلوط می کنیم تا روغن زیتون به خورد آن برود و حالتی منسجم و چسبناک پیدا کند. حالا مقدار کمی از مایه فلافل را می چشیم و در صورت نیاز مقداری ادویه و نمک اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سینی فر را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس با قالب فلافل زن، فلافل ها را قالب می زنیم و به ترتیب درون سینی فر می چینیم. در صورتی که قالب نداشته باشیم می توانیم با دست مایه فلافل را شکل دهیم.

مرحله نهم

فر را ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، سینی فر را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه یک سمت فلافل ها بپزد.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان سینی فر را خارج می کنیم، سپس فلافل را بر می گردانیم و مجددا سینی را درون فر قرار می دهیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه فلافل ها آماده هستند و می توانیم آنها را به همراه مواد دلخواه سرو کنیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...