رفتن به مطلب

تصفیه فاضلاب بهداشتی


elidemy

ارسال های توصیه شده

کیفیت فاضلاب بهداشتی:

به دلیل منشاء تولید فاضلاب (فعالیت انسانها) در تمام جهان تقریبا از کیفیت یکسانی برخوردار است، فاضلاب بهداشتی انسانی حاصل از ترکیب آب سیاه (سرویس بهداشتی) و آب خاکستری (استحمام، شستشوی ظروف، شستشوی لباس و ...) می باشد که در کشور های توسعه یافته تاسیسات این دو قسمت از یکدیگر جدا می باشد تا مراحل تصفیه راحت تر صورت پذیرد؛ اما در ایران هر دو آنها وارد یک شبکه فاضلاب مشترک می گردد و باید به عنوان فاضلاب تحت سیستم تصفیه فاضلاب انسانی قرار گیرند.

کیفیت ای نوع فاضلاب به عواملی چون سطح بهداشت، فرهنگ، سطح رفاه و بسیاری عوامل دیگر وابسته است که آنها را کمی از یکدیگر متمایز می سازد؛ اما همگی در یک بازه محدود آلاینده ها قرار دارند و برای احداث یک واحد تصفیه فاضلاب می توان به آن رجوع کرد.

آنالیز کیفی فاضلاب انسانی در ایران در صورت عدم انجام آزمایش بر روی آن، برای طراحی یک واحد سیستم  مطابق جدول زیر در نظر گرفته می شود.

سرانه تولید فاضلاب بهداشتی:

برای احداث یک واحد تصفیه به سرانه تولید فاضلاب نیاز داریم. حجم فاضلاب تولیدی به ازای هر نفر در طول شبانه روز را سرانه تولید فاضلاب می گویند. سرانه تولید در همه جا یکسان نیست و بستگی به عوامل بسیاری چون سطح بهداشت، فرهنگ، شرایط آب و هوایی، الگوی مصرف، کاربری محل و ... دارد. میزان فاضلاب تولیدی یک مجموعه را می توان از روی قبض مصرف آب نیز برآورد کرد. در صورتی که قبض موجود نباشد این سرانه را در کاربری های مختلف در ایران طبق جدول زیر می توان تخمین زد.

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی، امروزه در تمامی کشور های توسعه یافته و در حال توسعه و حتی در کشورهای جنگ زده ای چون افغانستان و عراق مورد استفاده قرار می گیرد. این کشور ها از مشتریان این پکیج های تولیدی شرکت های ایرانی می باشند. مزایای پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی عبارت اند از:

  • کارایی مناسب و اخذ تائیدیه استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست
  • عملکرد بدون ایجاد بو و آلودگی های زیست محیطی
  • ساخت سریع و آسان
  • قابلیت تغییر مکان پکیج تصفیه فاضلاب انسانی حتی پس از نصب
  • امکان ارتقا ظرفیت پکیج تصفیه در دوران بهره برداری
  • استفاده از پساب خروجی برای کشاورزی وآبیاری فضای سبز
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...