رفتن به مطلب

آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه ای


SARDAR

ارسال های توصیه شده

با رعایت ۷ نکته کلیدی عکاسی با موبایل را به شکل حرفه‌ای یاد بگیرید. تلفن‌های همراه هوشمند، امروزه بیش از اینکه وسیله‌ای باشند برای تماس تلفنی و ارسال پیام متنی، تبدیل به دوربین عکاسی شده اند که همیشه و همه جا در جیب شما و در دسترس قرار دارند.
آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه ای
|
 سرویس فرهنگ و هنر -
 به آلبوم عکس‌های داخل گوشی همراهتان نگاهی بیندازید! گوشی‌های هوشمند طی چند سال گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته اند و در حال حاضر دوربین این گوشی‌ها می‌توانند تصاویری با کیفیت بالای پنج مگاپیکسل و یا بیشتر را تولید کنند. با این وجود، ممکن است شما قادر نباشید که به شکل حرفه‌ای با موبایل عکاسی کنید. اگر عکس‌هایی که با موبایل خود گرفته اید فاقد وضوح کامل، پیکسل پیکسل و یا درهم و برهم است، بهتر است بدانید که آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه‌ای کار چندان سختی نیست. برای یادگیری عکاسی با موبایل تنها کافیست به ۷ نکته‌ کلیدی عمل کنید.
 

آموزش عکاسی با موبایل

۱. برنامه دوربین خود را ارتقا دهید
 

آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه ای
برنامه اصلی دوربین‌های آندروید برای گرفتن عکس مناسب است، اما خود را به آن برنامه محدود نکنید. در حقیقت، بسیاری از برنامه‌های دوربین‌های رایگان در بازار می‌توانند به شما کمک کنند تصاویر بهتر و واضح‌تر بگیرید. چند دوربین حرفه‌ای برای عکاسی با موبایل که ویژگی‌های ضد تاری، ویرایش و اشتراک گذاری پیشرفته عبارتند از Camera FV-۵ Lite، Open Camera، ProShot، Camera۳۶۰ و ... .
 

۲. قبل از شروع عکاسی با موبایل لنز دوربین را پاک کنید
 

آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه ای
گوشی هوشمند شما پیش از آنکه دوربین استاندارد شما باشد، تلفن همراه شماست. این بدان معناست که در تمام طول روز، مدام در جیب و یا دستان شماست. بنابراین، لنز آن به راحتی کثیف می‌شود. یک اثر انگشت یا لکه بر روی لنز می‌تواند کیفیت عکس را به کل از بین ببرد، پس قبل از گرفتن عکس، لنز دوربین موبایل خود را با یک پارچه نانو تمیز کنید.
 

۳. از شبکه خطوط هنگام گرفتن عکس استفاده کنید
 

آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه ای
منظور از استفاده از خطوط شبکه ای، خطوطی است که در هنگام عکاسی با موبایل بر روی صفحه گوشی شما نمایش داده می‌شود و تصویر را معمولا به ۹ بخش تقسیم می‌کند. این خطوط شبکه‌ای به شما کمک می‌کند تا موضوع مورد نظر خود را بر روی نقطه طلایی قرار دهید.
 

۴. به هنگام عکاسی با موبایل دوربین را به صورت افقی نگه دارید
 

آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه ای
برای بعضی از عکس‌های خود، به جای کادر عمودی از کادر افقی استفاده کنید. کادر افقی به شما امکان می‌دهد تا بهتر در عکس قرار بگیرید و برای گرفتن عکس‌های گروهی و طبیعت بهتر است. عکس‌ها با کادر افقی برای نمایش در کامپیوتر و صفحه‌های نمایش خانگی نیز مناسب‌تر است.
 

۵. از بالاترین رزولوشن استفاده کنید

گوشی‌های هوشمند جدید مانند سامسونگ گلکسی اس۱۰، و آیفون تلفن‌های عالی هستند که می‌توانند با رزولوشن بالا عکسبرداری کنند و معمولا هرچه رزولوشن عکس شما بالاتر باشد، عکس با کیفیت تری خواهید داشت. برای اطمینان از اینکه تصاویر شما با کیفیت بالا هستند، بیشترین وضوح عکس موجود در تنظیمات دوربین خود را انتخاب کنید. تا حد امکان از دوربین پشتی خود به جای دوربین جلو برای گرفتن عکس‌های سلفی استفاده کنید.
 
آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه ای
هنگامی که شما بالاترین رزولوشن را برای عکس‌ها انتخاب می‌کنید، به دلیل حجم بالای این عکس ها، شما باید آن‌ها را به جای ذخیره در دستگاه خود، در حافظه جانبی و یا کامپیوتر ذخیره کنید. از برنامه‌های اشتراک گذاری عکس و سرویس‌های ذخیره سازی ابری مانند Picasa، Flickr و Dropbox استفاده کنید تا آن‌ها را از گوشی خود منتقل کنید. همچنین شما می‌توانید یک کارت حافظه Micro SD یا SD با ظرفیت بالا برای ذخیره این عکس‌های با وضوح بالا به طور مستقیم بر روی گوشی خود خریداری کنید.


۶. به جای زوم کردن، به سوژه نزدیک‌تر شوید
 

آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه ای
اکثر گوشی‌ها به عملکرد زوم مجهز هستند، اما شما نباید از آن استفاده کنید! اگر چه این قابلیت تصویر را بزرگ‌تر می‌کند؛ اما، کیفیت عکس را به خطر می‌اندازد و باعث می‌شود عکس تار و پیکسل پیکسل شود که احتمالا برای اشتراک گذاری نیز خجالت آور است. به جای استفاده از زوم، می‌توانید به سوژه خود نزدیک شوید. اگر بیش از حد پس زمینه در عکس وجود داشته باشد، همیشه می‌توانید آن را بدون از بین رفتن کیفیت عکس، قسمت‌های اضافی را ببرید.
 

۷. با نور طبیعی عکاسی کنید

گوشی‌های هوشمند فلاش واقعی ندارند. چراغ LED که دوربین گوشی به عنوان فلاش استفاده می‌کند اغلب خیلی روشن است. عکاسی با فلاش، موجب قرمز شدن چشم‌ها در عکس می‌شود.

آموزش عکاسی با موبایل به شکل حرفه ای
با استفاده از نور طبیعی، شما نیازی به فلاش برای عکاسی با موبایل نخواهید داشت. با تغییر موقعیت خود، نزدیک شدن به یک پنجره یا به سادگی با بیرون رفتن از محیط سربسته، عکس‌های روشن‌تر با رنگ‌های واقعی بگیرید. اگر مجبور به استفاده از چراغ برای نوردهی هستید، چراغ‌های سفید را انتخاب کنید و از لامپ‌های رنگی و زرد که سوژه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اجتناب کنید.

با استفاده از این نکات، می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای گرفتن عکس‌های حرفه‌ای قابل رقابت با دوربین‌های سنتی، استفاده کنید. همچنین، شما متوجه خواهید شد که هر چه بیشتر تمرین کنید، عکس‌های بهتری می‌توانید بگیرید، که کمترین نیاز را به ویرایش داشته باشند.
 
فراموش نکنید که شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در زمینه عکاسی با موبایل با ما و همراهان ستاره در پایین همین صفحه در بخش "ارسال نظر" به اشتراک بگذارید.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...