رفتن به مطلب

طرز تهیه دسر پرتقال...


sAmaR!

ارسال های توصیه شده

مواد لازم

  • آب سرد : ۱/۲ پیمانه
  • پرتقال : ۱۲ عدد
  • پودر ژلاتین : یک قاشق سوپخوری
  • شکر : ۱۲۰ گرم
  • آب لیمو : ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر پرتقال خوشمزه و خوش طعم

برای تهیه دسر پرتقال ابتدا پرتقال ها را به خوبی بشویید سپس ۸ عدد از پرتقال ها را از قسمت نوک آن ها برش دهید و درون پرتقال ها را با کمک قاشق میوه آرایی و یا چاقو خالی کنید.

طرز تهیه دسر پرتقال خوش طعمدستور تهیه دسر پرتقال

آب چهار عدد از پرتقال ها را بگیرید و آب پرتقال را به همراه شکر و آب لیمو در قابلمه ای مناسبی بریزید و قابلمه را روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در آب پرتقال حل شود سپس پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و مخلوط پودر ژلاتین و آب سرد را روی بخار کتری قرار دهید تا پودر ژلاتین در آب سرد حل شود.

گرفتن آب پرتقال
در مرحله بعدی طرز تهیه دسر پرتقال پودر ژلاتین را به مخلوط آب پرتقال اضافه کنید و بعد از اینکه مخلوط آب پرتقال از حرارت افتاد با کمک قاشق مقداری از این مخلوط را بردارید و درون پرتقال ها را با کمک مخلوط پرتقال پر کنید و درب بالایی پرتقال ها را روی آن ها قرار دهید سپس دسر های پرتقال را در ظرف مناسبی بچینید و ظرف حاوی دسر پرتقال را به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید بعد از مدت زمان ذکر شده این دسر خوشمزه آماده است.

دسر پرتقال

آموزش تهیه دسر پرتقالی عالی

دسر پرتقالی به خاطر طعم و رنگ و متفاوت یکی از پرطرفدارترین انواع دسر می باشد که با روش ها و دستورهای مختلفی می توان آن را تهیه کرد. در ادامه این بخش دستوری ساده برای تهیه دسر پرتقالی را آموزش خواهیم داد که تنها با استفاده از پودر ژله و بستنی تهیه می شود.

مواد لازم:

  • پودر ژله پرتقال: یک بسته
  • پودر ژله آلوئه ورا: یک بسته
  • بستنی وانیلی: یک و نیم لیوان
طرز تهیه دسر پرتقالی

دستور تهیه:

در ابتدا پودر ژله پرتقال را داخل ظرفی بریزید و ۲ لیوان آب جوش به آن بیفزایید و کاملا هم بزنید تا پودر در آب حل شود، بعد اجازه دهید تا کاملا سرد شود.

پودر ژله آلوئه ورا را نیز درون یک و یک دوم لیوان آب جوش حل نمایید و اجازه دهید تا سرد شود.

در طی این مراحل بستنی را در محیط قرار دهید تا با دمای محیط نرم گردد. توجه داشته باشید که از بستنی یخ زده استفاده نکنید زیرا در صورت مخلوط شدن با ژله، شکل دسر خراب می شود و حالتی دون دون پیدا می کند.

در این مرحله باید قالب پلاستیکی را به وسیله دستمالی آغشته به روغن مایع چرب نمایید.

اکنون بستی نرم شده را با ژله آلوئه ورا بیفزایید و با همزن دور تند چند دقیقه ای هم بزنید تا مخلوطی یکدست حاصل آید.

در آخر درون قالب یک لایه ژله پرتقال بریزید و داخل یخچال بگذارید، پس از نیم بند شدن، لایه ای از ژله بستنی را روی آن بریزید و درون یخچال بگذارید، مجددا پس از نیم بند شدن، لایه ای از ژله پرتقال بریزید و داخل یخچال بگذارید، به همین ترتیب ادامه دهید تا قالب پر شود. سپس اجازه دهید چند ساعتی را قالب داخل یخچال بماند تا دسر پرتقالی محکم ببندد. بعد از بستن کامل دسر، آن را درون ظرف مخصوص سرو برگردانید و نوش جان نمایید.

طریقه تهیه دسر پرتقال

 

 

منبع : میهن چت

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...