رفتن به مطلب

آبشار آب ملخ و چشم انداز های زیبای آن...


sAmaR!

ارسال های توصیه شده

آبشار آب ملخ یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در سمیرم اصفهان است این آبشار مرتفع علاوه ر جاذبه ها و چشم اندازهای بسیار زیبایی که دارد مورد توجه است همچنین پیشینه تاریخی این منطق به قدری بالا است که آن را به یکی از جاذبه های تاریخی در اصفهان نیز تبدیل کرده است و مورد توجه علاقه مندان زیادی است و هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

 

این  آبشار دارای زیباترین مناظر است در بسیاری از منابع تاریخی نیز نامی از آن ذکر شده است این آبشار یکی از تفرجگاه های قدیمی و مناطق شکاری در دوران صفویان و قاجاراین بوده است نام این آبشار در متون کهن نیز ذکر شده است و از این حیث دارای جنبه تاریخی می باشد و قدمت بالایی دارد. تماشای زیبایی های این آبشار از نزدیک با وجود شگفتی هایی که دارد توجه هر فردی را به خود جلب می کند طبیعت این آبشار بسیار زیبا و دیدنی است و می تواند چشم اندازهای متنوعی داشته باشد.

 

با غار آبشار بیشتر آشنا شوید:

برای اینکه بتوانید یکی دیگر از زیبایی های منحصر به فرد این آبشار را مشاهده کنید باید به بالای این آبشار بروید با بالا رفتن از این آبشار مرتفع و مشرف شدن بر روی طاق آن می توانید از پل معروف این آبشار نیز دیدن کنید از دو طرف این پل آبشاری سرازیر شده است که به داخل غار می ریزد و زیبایی آن را دو چندان می کند. شاید جالب باشد که تجربه ماهیگیری در میان این آب ها را نیز داشته باشید و با یکی دیگر از تفریحات و سرگرمی های این منطقه آشنا شوید. با داشتن یک برنامه ریزی درست و سه روزه می توانید سفری دلنشین و خاطره انگیز به این منطقه از اصفهان داشته باشید طبیعت گردی در میان این آبشار و نواحی اطراف آن یکی از لذت های مهمی است که باید آن را تجربه نمایید. این منطقه ویژه کوهنوردانی است که می خواهند با سفر به این منطقه تجربیات بیشتر به دست آورند و همانطور که اشاره شد با سفر به این منطقه می توانید از چشم اندازها و زیبایی های بی شماری دیدن کند.

چشم انداز زیبای ملخ

روایت تخت سلیمان آبشار!

اهالی روستای ملخ می گویند که این آبشار در گذشته های دور محلی برای استراحت حضرت سلمیان بوده است و به همین دلیل به تخت سلمیان شهرت دارد تخته سنگ های عظیم و صخره ای با پوشش گیاهی سرسبز خود این امکان را فراهم کرده اند که سلیمان در طول مسیر در این امکان اقامت گزیند و استراحت کند. این قطعه سنگ بزرگ به شکلی کاملا طبیعی ساخته شده است و به شکلی عجیب و جالب دو طرف رودخانه و آبشار را به یکدیگر متصل کرده است خیلی از مردمان این منطقه این آبشار را دشمن ملخ های مهاجم می دانند و دلیل آن وجود همین صخره های مرتفع با پوشش های گیاهی سرسبز است که مانع ورود ملخ ها می شود این پوشش های گیاهی خاصیت کشندگی دارند و برای مزارع آفت کش هستند. طبق شواهد محلیان این منطقه دارای پیشینه تاریخی بالایی است و در دوران مختلفی قرآن معروف آن ربوده شده است و به شکلی یافت شده است همچنین بیان شده که وجود این آبشار موجب آفت کشی ملخ ها شده است و نامگذاری ان نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

جاذبه های ملخ

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...