رفتن به مطلب

آیا رنگ پیازها در خاصیت های آن ها تاثیری میگذارد؟


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

 

پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو از نظر کالری در گروه مواد غذایی کم‌کالری قرار می‌گیرند و از این نظر تفاوت زیادی با هم ندارند. ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۳۷ کالری است، در حالی که ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۴۲ کالری دارد.


 پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو از نظر کالری در گروه مواد غذایی کم‌کالری قرار می‌گیرند و از این نظر تفاوت زیادی با هم ندارند. ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۳۷ کالری است، در حالی که ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۴۲ کالری دارد. استفاده از مواد غذایی کم‌کالری مثل پیاز سفید و پیاز قرمز می‌تواند به شما کمک کند تا کالری‌های مصرفی روزانه را کاهش دهید و از این طریق به مدیریت وزن‌تان کمک کنید.


هر ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۲ گرم فیبر است، در حالی که هر ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۱.۲ گرم فیبر دارد. در حالی که هیچ کدام حاوی فیبر زیادی نیستند، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا بخشی از فیبر مورد نیاز روزانه را با خوردن آن‌ها تامین کنید. دریافت فیبر بیشتر از طریق رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، چاقی و سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.


پیاز سفید و پیاز قرمز، ‌هر دو از منابع خوب ویتامین C هستند و هر ۱۰۰ گرم از آن‌ها، بیش از ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین مهم را تامین می‌کند. علاوه بر این، پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می‌سازند. البته پیاز قرمز ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را هم فراهم می‌کند.


مطالعات علمی نشان داده‌اند که پیاز سفید و پیاز قرمز حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان خاص به‌نام کوئرستین هستند، اما پیاز قرمز حاوی کوئرستین بیشتری نسبت به پیاز سفید است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...