رفتن به مطلب

۱۰ گل خوراکی برای تزیین غذا و گل آرایی دسر


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

شاید شما هم دیده باشید این روزها استفاده از گل ها در دیزاین غذاها و سالاد ها و شیرینی ها بیش از پیش باب شده است.در رستوران های خوب تهران در منوی آنها سالادهایی با گل ها دیده می شود! البته فکر نکنید استفاده از گل‌ها در غذای ها کار جدیدی است. استفاده از گل‌های خوراکی به دوره‌ی ژولیوس سزار(پادشاه امپراتوری رم) برمی‌گردد و اکنون درغذاهای متنوع، جدای از ظاهر زیبایی که به خوراکی‌ها می‌دهد، به عنوان ادویه و طعم دهنده یا بخشی از مواد تشکیل دهنده‌ استفاده‌ می‌شود.
با این گل‌های زیبا و معطر می توانید به مهمانی‌هایتان مخصوصا در فصلهای مختلف با گل‌های متفاوت رنگ و بوی جدیدی بدهید و از این ۱۰ نمونه گل خوراکی برای تزیین غذا، مزه دار کردن و نوشیدنی‌هایتان استفاده‌کنید. می توانید این گل‌ها را روی سالاد بریزید، در نوشیدنی استفاده‌کنید یا به شکل یخ‌زده روی دسرها بگذارید. اگر هنوز روش خشک کردن گل ها را مطالعه نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه نمایید. درهرصورت با گل‌ها طعم و جلوه‌ی خارق‌العاده‌ای به سفره‌تان می‌دهید پس با گُل سِتان همراه باشید تا با این گل ها آشنا شوید.
بسیاری از این گل‌های خوراکی را می توانید در فصل زمستان به صورت خشک هم به کار ببرید ولی استفاده از آن به صورت تازه بهتر است. برای سفارش گل ها می توانید به گلفروشی اینترنتی گُل سِتان مراجعه کنید. اگر در تهران زندگی می کنید پیشنهاد می کنید به بازار میوه و تره بار تجریش هم سر بزنید.

گل گاو زبان

این گل ‌زیبای ستاره‌ای شکل و آبی‌رنگ، مزه‌ای شبیه به خیار دارد، به خاطر همین از سال‌ها پیش در سالادها استفاده‌می‌شده‌است. هم‌چنین می‌تواند طعم بی‌نظیری به لیموناد و شربت‌های مختلف بدهد. این گل خواص دارویی و آرام‌بخشی هم دارد و با مقداری لیموعمانی می‌توانید یک دمنوش خوشرنگ از گل گاوزبان درست‌کنید. برای تهیه این گل از نوع خشک شده اش می توانید به عطاری‌ها هم مراجعه کنید.

گل خوراکی گل گاو زبان گل خوراکی گل گاو زبان

گل همیشه‌بهار یا کالاندولا

به این گل در اروپا زعفران فقرا هم می‌گویند! چون گل زرد رنگ آن طعمی شبیه به زعفران دارد،  مخصوصا وقتی که در روغن زیتون خیس بخورد، طعمش به خوبی مشخص می‌شود. گلبرگ‌های گل همیشه بهار تازه، طعم نسبتا تندی دارند و چاشنی خوبی برای پیش‌غذاها هستند. هم‌چنین می‌توانید از آن دم‌نوش هم درست‌کنید. جالب است بدانید این گل هم خواص دارویی بسیاری دارد و در صنعت مواد آرایشی هم از آن استفاده می‌شود.

گل خوراکی همیشه‌بهار گل خوراکی همیشه‌بهار

گل کدوسبز

گل‌های زرد و زیبای کدوسبز مزه‌ی نسبتا شیرینی دارند. می‌توان غذاهای زیادی با گل کدوسبز درست کرد مثلا می‌توانید داخل این گل‌ها را با سبزیجات و پنیر پرکنید و داخل فر بگذارید یا گل‌ها را روی پیتزا بریزید یا می‌توانید گل کدوسبز را سرخ‌کنید و در کنار خوراک بگذارید. گل کدو سبز معمولا در فصل کشت طبیعی کدو بیشتر یافت می شود.

گل خوراکی کدوسبز گل خوراکی کدوسبز

گل ختمی

این گل زیبا طعمی ترش و شیرین دارد که برای نوشیدنی‌ها و دم‌نوش‌ها بسیار مناسب است. غنچه‌های تازه‌ی این گل را در ظرفی پر از آب گازدار بیندازید تا جلوی چشم مهمانان‌تان شکفته‌شوند.  از پودر گل ختمی می‌توانید به عنوان ادویه در غذاها استفاده‌کنید. این گل خواص دارویی دارد و دارای آنتی‌اکسیدان فراوان و ویتامین سی است.

گل طبیعی خوراکی ختمی گل خوراکی ختمی

گل اسطخدوس

این گل زیبا در انواع خوراکی‌ها از کیک گرفته تا مرغ استفاده می‌شود و با طعم شیرین و رگه‌هایی از ترشی و عطری دلپذیر، بهترین انتخاب برای نوشیدنی‌ها و تزیین دسرهایی مثل کیک شکلاتی است و می‌توانید آن را در دسرهای مختلف مثل بستنی هم استفاده کنید. اسطخدوس با عطر عالی‌‌اش هم‌گروه سبزیجاتي مثل نعناع، ریحان و رزماری است‌که به عنوان ادویه و چاشنی در آشپزی کاربرد زیادی دارند.

گل خوراکی اسطخدوس گل خوراکی اسطخدوس

گل لادن

این گل‌های زیبا طعم نسبتا تند و شبیه به خردل دارند و با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز زیبایشان، جلوه‌ی خاصی به سالادهای شما می‌دهند. هم‌چنین می‌توانید گل لادن را به عنوان چاشنی در غذاها و دسرها استفاده‌کنید. راستی برگ‌ها و دانه‌های لادن هم خوراکی اند و سرشار ازویتامین سی هستند.

گل طبیعی خوراکی لادن گل خوراکی لادن

گل بنفشه

گل‌های بنفشه مزه‌ای شبیه به نعناغ و طعم نسبتا تند دارند و به همین دلیل برای نوشیدنی‌ها و سالاد میوه بسیار مناسبند. گل‌ها را می‌توانید  به عنوان چاشنی دسرها  استفاده کنید یا برای تزیین در تنگ شربت‌ بریزید. به دلیل تنوع زیادی که در رنگ‌های بنفشه وجود دارد، می‌توانید رنگ‌های دلخواه‌تان را که با رنگ خوراکی یا دسرتان هماهنگ‌است، انتخاب‌کنید.  تمام قسمت‌های گیاه بنفشه هم خاصیت درمانی دارند.

گل خوردنی بنفشه گل خوردنی بنفشه

گل رز

همان‌طور که یک دسته ‌گل ‌رز می‌تواند جذابیت خاصی به منزل‌تان ببخشد، گل‌برگ‌های خوش‌بوی رز هم می‌توانند طعم دلپذیری به غذاهای شما بدهد. جالب است بدانید که هرگونه از گل رز، عطر و طعم منحصر به فردی دارد اما به طور کلی این گلبرگ‌ها طعمی شبیه به میوه دارند و به دلیل تنوع رنگ و طعم خوبشان  می‌توانید در هر غذایی از سوپ و سالاد گرفته تا دم‌نوش و مربا و در کنار دسرهای توت فرنگی و انار از آن‌ها استفاده‌کنید.

گل رز خوردنی
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...