رفتن به مطلب

شیشه های رنگی در نمای خارجی ساختمان


SARDAR

ارسال های توصیه شده



استفاده از شیشه های رنگی در طراحی نمای خارجی ساختمان، جلوه بصری بسیار دلنشینی دارد. برای شما چندین نمونه معماری مدرن با استفاده از شیشه های رنگی را در مجله دلتا گلچین کرده ایم.

نما

 
استفاده از شیشه های رنگی در نمای خارجی ساختمان، نه فقط بیرون ساختمان ها را زیبا بلکه هنگام تابش پرتو خورشید، زیبایی چشم نوازی در داخل عمارت ایجاد می‌کند. بازی نور، رنگ و فرم در نمای این بنا ها، ببیننده را برای لحظاتی به سوی خود می‎کشاند. در آلودگی های بصری زندگی شهری، بناهایی که از شیشه های رنگی در نما بهره گرفته‎اند بسیار کم دیده می‌شوند. ما برای شما چندین نمونه از طراحی های جذاب را گلچین کرده‎ایم تا ببینید و تحسین کنید.
خانه سیار
به این خانه ی سیار شیشه ای نگاه کنید. این سازه از هزاران پلکسی رنگی ساخته شده است. هر کدام از این تکه ها با دست برش داده شده‎اند. این خانه کوچک روی پلی در پارک بروکلین قرار دارد. فرم ساده این بنا مانند خانه هایی است که در نقاشی های دوران کودکی می‌کشیدیم، این ارتباط ناخودآگاه با گذشته کشش بیشتری برای ما ایجاد می‌کند و با استفاده از نور مصنوعی حتی هنگام شب نمای جذابی دارد.

شیشه در نما

 

نما

 

شیشه در نما

 
مستطیل های رنگین
این بنا در سال های ۱۹۵۰ ساخته و پس از بازسازی و مرمت به کلیسا تبدیل شد. هنگام عبور نور خورشید از شیشه های مستطیل شکل، باریکه های رنگی نور تشکیل می‌شوند.این کلیسای مدرن در سیاتل واقع شده است.

شیشه در نما

 

شیشه در نما
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شیشه های موزاییکی
طراحی هوشمندانه ی پنجره های این ساختمان که با شیشه های هم اندازه و یکسان، به فرم موزاییک ساخته شده است، حسی از همبستگی و تفاهم را در بیننده ایجاد می‌کند. با وجود شکل یکسان، هر یک از مربع ها دارای رنگ و جایگاه مستقلی هستند، و این می‌تواند به عنوان نمادی از استقلال افراد در جامعه بشری باشد. این عکس متعلق به کلیسای جامع کلن است که در سال ۲۰۰۷ ساخت آن به پایان رسید.
 
شیشه در نما
 

بازی بچه ها یا بازی نور
دنیل بورن یکی از طراحان مشهوری است که گرایش شدیدی به استفاده از شیشه های رنگی در طراحی های خود دارد. بورن در طراحی های خاص سرآمد است. یکی از پروژه های وی به اسم “مثل بازی کودک” دارای تعداد زیادی شیشه های رنگی و بی رنگ در نما است.

استفاده از شیشه بی رنگ در نما به روشن شدن فضا کمک می‌کند. ارتفاع این پنجره ها تا حدود ۲۵ متر می‌رسد. با حرکت خورشید و تغییر زوایای تابش، بازدیدکنندگان در فضایی با نورهای لرزان و متحرک قرار دارند که گویی هر لحظه در حال حرکت است. شب ها نیز با نورپردازی های داخلی بیننده ها نمای جذابی را مشاهده می‌کنند. شیشه های رنگی با ترتیب مشخصی در چند ردیف قرار گرفته‎اند. اگر از ساختمان فاصله بگیرید و از دور به آن نگاه کنید شبیه به یک پازل بزرگ به نظر می‌رسد.
 
شیشه در نما
 
 
شیشه در نما
 
 
شیشه در نما
 
 
شیشه در نما
 

باز هم دنیل بورن و شیشه های رنگی در نمای خارجی ساختمان
به یکی دیگر از طراحی های معروف این طراح بزرگ به اسم “چشم طوفان” اشاره می‌کنیم. چشم طوفان در ساختمانی از موزه گوگنهایم واقع در منهتن قرار دارد. بورن به جای دیوار و پنجره های خنثی و بی روح از شیشه های رنگی در نما استفاده کرده است. در هر طبقه فرم مرزبندی رنگ ها با سایر طبقات متفاوت است.
 
شیشه در نما
 

ایستگاه لگو
این ایستگاه اتوبوس فرانسوی، از دور مانند تکه های بزرگ لگو به نظر می‌رسد. روی بتن بکار گرفته شده در نمای خارجی ساختمان، تعدادی نقطه قرار داده‎اند. به همین دلیل عابران از دور ایستگاه را مانند فلز سوراخ شده می‌بینند. شیشه های رنگی در کنار رنگ طوسی بتن تضادی خاص و جذاب ایجاد کرده است.
 
شیشه در نما
 
 
شیشه در نما
 
 
شیشه در نما
 

خانه صدفی
خانه صدفی از جمله طراحی های خاویر سنوزیان است که از شیشه های رنگی دایره‎ای شکل استفاده کرده است. هنگام غروب رنگین کمانی در خانه ایجاد می‌شود.
 
شیشه در نما
 

معماری ایرانی
شیشه های رنگی و رنگ در دکوراسیون و معماری ایرانی هم جایگاه ویژه ای دارد. خانه های قدیمی با درهای چوبی کنده کاری شده و شیشه های رنگی در فیلم های قدیمی را حتما دیده اید.تصویر زیر نمای داخلی مسجد زیبای نصیر الملک شیراز است .
 
شیشه در نما
 
منبع : میهن چت
 
ﻣـ
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...