رفتن به مطلب

حلوای آرد گندم کم چرب


ارسال های توصیه شده

حلوای آرد گندم کم چرب

حلوای آرد گندم کم چرب

سلام عزیزان
هفته گذشته هفته سخت و غمباری برای من و خانواده ام بود، مادر خانم برادرم بعد از حدود یک ماه بستری بودن در بیمارستان دار فانی را وداع گفتن، هیچوقت فکر نمیکردم این بستری شدن عاقبتش سفر به دنیای دیگه براشون باشه، اطرافیانشون همگی در شوک و بهت سنگینی فرو رفته بودن، خدا رفتگان همه را رحمت کنه مخصوصا این خانم را که خیلی زحمت کش و با سلیقه و کدبانو بودن، به یاد ایشون این پست آموزش حلوا را میذارم، برای شادی روح ایشون و همه درگذشتگان صلواتی بفرستیم.

مواد لازم :
آرد یک لیوان
روغن ۱/۲ لیوان ، من نصف این مقدار را روغن مایع ریختم نصفش را هم روغن جامد البته از ۱/۲ کمتر ریختم ، چون کی میخواد این همه چربی را بخوره؟ ولی قانونش همینه، هر چقده آرد هست نصف اون مقدار روغنه.
آب یک لیوان سر خالی
شکر ۱ لیوان سر خالی کمتر هم میتونید بریزید
گلاب نصف یک استکان ولی من چشمی ریختم بسته به نوع گلاب هم هست
هل پودر شده نصف قاشق چایخوری اختیاری
زعفران آب کرده ۳ تا ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه :
اول از هم خدمتتون عرض کنم که من انسان حلوا خوری نیستم ، هر جا بهم تعارف کنن نمیخورم و تنها حلوایی که بلد هستم همین حلواست ، دلیل اصلیش هم روغن حلواست که به نظرم خیلی زیاده و بیخودی آدم چربی میخوره ، تو این حلوا هم من مقدار روغن را کمتر ریختم ولی باز موقع خوردنش عذاب وجدان داشتم.
کلا سالی ماهی یک بار من حلوا درست میکنم اونم همیشه یاد مراسم ختم پدرم میفتم که عمه ام و خاله پدرم تو قابلمه های بزرگ حلوا را گهواره میکردن و تو سینی میکشیدن و با پیش دستی روش کنگره مینداختن و تزئین میکردن ، من که بلد نیستم اون تزئین ها را ، حیف که یاد نگرفتم ازشون.
این پیمانه اندازه گیری من واسه موادم بود.
بهترین آرد برای پخت این حلوا ، آرد نون سنگک هست ، ولی من از آرد سفید استفاده کردم.
اول از همه آب و شکر را با هم مخلوط کنید و بذارین روی حرارت تا شکر تو آب حل بشه ، زعفران آب کرده و هل را هم تو این مرحله به شربت اضافه کنید و بذارینش کنار.

طرز تهیه حلوا

طرز تهیه حلوا

روغن مایع و جامد را توی ظرف مناسب بریزید ، بهتره دیواره های ظرف بلند باشه من تو ماهیتابه درست کردم شما تو قابلمه درست کنید. وقتی روغن آب شد آرد را بهش اضافه کنید.
از اینجا به بعد قسمت مهم قضیه است و اونم هم زدن آرد و روغن با هم با حرارت متوسط است ، این مرحله وقت گیره و شاید کمی خسته کننده ، ولی اصل حلوا به این قسمتشه ، رنگ حلوا هم به این قسمت بستگی داره ، بعضی ها حلوای تیره دوست دارن بعضی ها حلوای روشن ، من خودم روشن را ترجیح میدم ، چیزی که هست دقت کنید حلوا نسوزه ، یعنی به اسم تفت دادن آرد اونو نسوزونید که حلوا سیاه بشه.
من اینقده تفتش دادم.
اگر ارد را اول بدون روغن تفت دهید رنگ بهتری پیدا میکند و خامی ارد گرفته میشود

آموزش حلوا

آموزش حلوا

بعد تو این مرحله شربت را که آماده کردین خیلی آرووووووووووووم بریزین روش ، حلوا را از روی شعله بردارین ، اولش یکی دو قاشق شربت بریزین توش ، یک دفعه نریزین که آتشفشان به پا شه ، بعد که دیدین خطری نداره کم کم بقیه شربت را بریزین و باز بذارین روی حرارت و شروع به هم زدن بکنید. تمام این آب جذب آرد میشه و چیزی ازش باقی نمی مونه. تقریبا چیزی کمتر از ۳۰ ثانیه این اتفاق میفته.
آب که جذب شد باز هم کمی حلوا را هم بزنید و بعد قابلمه را عین گهواره تو دستتون به دو طرف تکون بدین تا حلوا یک دست بشه.

طرز تهیه حلوا آرد گندم

طرز تهیه حلوا آرد گندم

بعدش هم حلوا را بریزید تو ظرف مورد نظرتون روش را با پشت قاشق یا چهار انگشت دست صاف و صوف کنید ، دورش را با قاشق صاف کنید ، من دور این حلوا را نیشگون گرفتم! ساده ترین شکل برای تزئین حلوا ، روش را هم با خلال یا پودر پسته ، خلال یا پودر بادام و پودر نارگیل تزئین کنید.

حلوا

حلوا

می بینید این حلوای من خیلی چرب نشده ، من بازم میگم که کمی روغنش را کمتر ریختم.

 

منبع : میهن چت

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...