رفتن به مطلب

طرز تهیه انواع غذا رژیمی با بادمجان


ŦŁФШ  ΞTłHШ
 اشتراک گذاری

ارسال های توصیه شده

خوراک رژیمی بادمجان و سبزیجات

مواد لازم 

۱ عدد پیاز

۲ عدد بادمجان متوسط

۱ عدد هویج

۲ فنجان لوبیا سبز خرد شده

۲ تکه سینه بوقلمون

۱۰ عدد قارچ کوچک

-۳ عدد گوجه فرنگی متوسط

نصف پیمانه لوبیا چیتی پخته

آبغوره به میزان دلخواه

نمک و فلفل و روغن زیتون و ادویه کاری به میزان دلخواه


طرز تهیه

ابتدا پیاز را به صورت خلالی برش داده و سرخ می کنیم و سینه بوقلمون خرد شده را اضافه کرده با ادویه تفت میدهیم.

سپس لوبیا سبز خرد شده و هویج نگینی را اضافه کرده تفت میدهیم.

بادمجان را برش های نازک زده و جداگانه تفت داده و اضافه میکنیم.

قارچ و گوجه فرنگی را نیز ورقه ای برش زده و با لوبیای پخته با دیگر مواد مخلوط میکنیم.

سپس کمی آب گرم به غذا اضافه کرده و حدود چهل دقیقه زمان میدهیم تا پخته شوند.

در اخر آبغوره را اضافه کرده و ادویه مورد نیاز را می زنیم.


خوراک بادمجان رژیمی

مواد لازم

پیاز خرد شده ۱/۲ پیمانه
سیر تازه ۱ عدد
روغن زیتون ۲ قاشق چای خوری
بادمجان خرد شده ۲ فنجان
گوجه فرنگی خرد شده ۱ فنجان
فلفل دلمه ای خرد شده ۱/۲ فنجان
آب مقداری
سبزیجات معطر ۱/۲ فنجان
نمک و ادویه به میزان لازم


طرز تهیه

ظرف مورد نظر را بر روی شعله متوسط قرار می دهیم و روغن را گرم کرده و در ابتدا سیر را درون روغن سرخ می کنیم تا حدی که طلایی شود بعد سبزیجات معطر را به آن اضافه میکنبم تا عطر آن از همان ابتدا در غذا پخش شود بادمجان, گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای و بقیه مواد لازم و را هم مرحله به مرحله اضافه کرده و تفت می دهیم و در انتها آب رااضافه کرده و کمی تفت می دهیم. شعله را کم کرده و درب ضرف را می بندیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه بخار پز شود.


خوراک بادمجان و گوجه فرنگی

مواد لازم

بادمجان قلمی ۲ عدد
پیاز یک عدد کوچک
گوجه فرنگی یک عدد
فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده یک قاشق غذاخوری
سیر یک حبه
روغن زیتون ۲ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم


طرز تهیه

بادمجان را از قبل پوست بگیرید و نگینی خرد کنید، سپس در یک آبکش قرار دهید و مقداری نمک به آن بپاشید. به این ترتیب تلخی بادمجان گرفته می‌شود. سپس بادمجان‌ها را بشویید و اجازه دهید که رطوبت آنها کاملا از بین برود.
پیاز را خلالی خرد کنید و سیر را رنده بزنید. سپس همراه با دو قاشق مرباخوری تفت دهید.
ادویه‌ها را نیز اضافه کنید.
بادمجان را به پیاز و سیر اضافه کنید.
پوست گوجه فرنگی را به روشی که ذکر شد، بگیرید و نگینی خرد کنید. سپس به خوراک بیفزایید.
کمی تمام مواد را تفت دهید و سپس یک چهارم لیوان آب به آن اضافه کنید.
زمانی که تمام آب غذا تبخیر و بادمجان‌ها پخته شد، غذا آماده است.

اگر پس از تبخیر آب این غذا، هنوز بادمجان‌ها پخته نشده بودند، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. به همین راحتی می‌توان یک غذای رژیمی با بادمجان تهیه کرد. در این غذا تنها از دو قاشق مرباخوری رون زیتون استفاده شد که هر قاشق مرباخوری از این روغن ۴۵ کیلوکالری دارد.

بادمجان یکی از غذا‌های مورد علاقه تمام مردم است، اما اغلب غذا‌هایی که با این ماده غذایی تهیه می‌شوند مانند کشک بادمجان، سرشار از روغن و کشک هستند. اگر شما نیز جزو طرفداران این غذا هستید، اما به هر دلیلی غذا‌های رژیمی را در برنامه غذایی خود قرار داده‌اید، اکنون می‌توانید به سادگی چند نوع غذای رژیمی با بادمجان را تهیه کنید که کم کالری و لذیذ هستند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...