رفتن به مطلب

طرز تهیه مربایی مفید برای مبتلایان به کم خونی


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

مربای شاتوت

طبع شاتوت سرد و‌ تر و مربای شاتوت معتدل بوده؛ مربای شاتوت حاوی انواع ویتامین‌های A ، E ، C و B کمپلکس، B۳، B۶، K ، آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم و اسید فولیک است.

طرز تهیه به ۲ روش

روش اول

مواد لازم برای تهیه یک کیلو و نیم مربای شاتوت شاتوت ۵۰۰ گرم عسل یک کیلو هل ساییده شده یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

مربای شاتوت نخست کمی آب روی شاتوت‌ها بریزید تا شسته شوند (از شستن زیاد شاتوت‌ها خودداری کنید.) شاتوت‌های شسته شده را در ظرف مناسبی بریزید سپس عسل و هل ساییده شده را به آنها اضافه کنید. ظرف را به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال بگذارید تا عسل و هل به خوبی با شاتوت‌ها مخلوط شوند. اکنون مربای شاتوت آماده مصرف است.

روش دوم

 مواد لازم برای تهیه یک کیلو و نیم مربای شاتوت شاتوت ۵۰۰ گرم شکر یک کیلو آب لیموترش تازه یک قاشق مرباخوری وانیل به مقدار خیلی کم

طرز تهیه

مربای شاتوت نخست شاتوت‌ها را کمی بشویید سپس آن‌ها را در ظرف مناسبی بریزید. شکر را به شاتوت‌ها اضافه کنید و ظرف را به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال بگذارید. ظرف حاوی شاتوت‌ها را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد. اگر کف روی شاتوت‌ها تشکیل شد به کمک یک قاشق آن را بردارید و صبر کنید تا شاتوت‌ها به مدت ۱۵ دقیقه بجوشند. پس از اینکه شاتوت‌ها ۱۵ دقیقه جوشیدند اجاق گاز را خاموش و آب لیموترش تازه و وانیل را به آنها اضافه کنید. ظرف حاوی شاتوت‌ها را در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...