رفتن به مطلب

پیتزای مرغ بوفالو با رسپی مخصوص آمریکایی


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

پیتزای مرغ بوفالو

پیتزاها یکی از خوشمزه ترین فست فود ها در دنیا می باشند. بالای چندین هزار نوع رسپی مختلف پیتزا، در دنیا وجود دارد. در بخش فست فودهای دکتر چک، امروز می خواهیم پیتزای مرغ بوفالو با رسپی مخصوص آمریکایی را خدمتتان آموزش دهیم. طرز تهیه ی این پیتزا بسیار ساده می باشد. اگر فست فودخور حرفه ای هستید و یا در منزلتان طرفدار غذاهای فست فودی وجود دارد، می توانید این پیتزا را درست کنید. با میهن فروم همراه باشید…

مواد لازم برای پخت پیتزای مرغ بوفالو با رسپی مخصوص آمریکایی

3 عدد سینه ی مرغ بدون استخوان و بدون پوست – پخته شده و مکعبی شکل

2 قاشق غذاخوری کره ی ذوب شده

56 گرم سس داغ برای پیتزا

225 گرم سس پنیر بلوچیز

1 عدد خمیر پیتزای آماده (می توانید خودتان هم درست کنید)

225 گرم پنیر موزارلا

مقداری ساقه ی پیازچه برای تزیین

فرآیند پخت این پیتزا با آماده سازی کامل مواد و تهیه ی سس ها حدود 2 ساعت زمان می برد. پس پیشنهادمان این است که در روزهای تعطیل این پیتزا را درست کنید.

دستور پخت پیتزای مرغ بوفالو با رسپی مخصوص آمریکایی

مرحله ی 1
فر را از قبل با دمای  425 درجه فارنهایت (220 درجه سانتیگراد) روشن کنید تا گرم شود.

مرحله ی 2
در یک کاسه ی متوسط ، سینه های مرغ مکعبی شکل ، کره ی ذوب شده و سس داغ را بریزید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سس پنیر بلوچیز را روی خمیر پیتزا بپاشید، بعد از آن مخلوط مرغ را بریزید و با قاشق مواد را روی خمیر پخش کنید و در آخرین مرحله پنیر موزارلا را بر روی پیتزا بپاشید.

مرحله ی 3
حالا پیتزا را به مدت 5 الی 15 دقیقه، درون فر بگذارید، منتظر شوید تا سطح پیتزا طلایی و پنیرها آب شوند و حالت حبابی شکل پیدا کنند. پس از آنکه پیتزا را از فر بیرون آوردید، چند دقیقه صبر کنید و ساقه های پیازچه را خرد کنید و بعد برش بزنید و سپس با هر سسی که دوست دارید نوش جان کنید.

نحوه ی پخت سینه ی مرغ

سه عدد سینه ی مرغ تمیز و شسته شده را داخل یک قابلمه ی حاوی آب بریزید و 1 عدد پیاز متوسط را خرد کنید و سپس به مواد، نمک و فلفل و زردچوبه و 1 قاشق غذا خوری آب نارنج اضافه کنید. و مواد را روی شعله ی متوسط با درجه ی حرارت متوسط رو به کم، بگذارید. پس از 1 ساعت و نیم دقیقه آمادست . حالا با چاقو سینه های مرغ را به تکه های مربعی شکل خرد کنید.

مواد لازم و دستور تهیه ی سس پنیر بلوچیز

2 فنجان سس مایونز
1 فنجان خامه ی ترش ( دستور تهیه رسپی بعدی )
1/4 فنجان سرکه ی انگور (اختیاری)
1/4 فنجان جعفری تازه خرد شده
1 حبه سیر ، خرد شده
1/2 قاشق چای خوری سس خردل
1/2 قاشق چای خوری نمک
1/4 قاشق چای خوری فلفل سیاه
112 گرم پنیر بلوچیز

با مقادیر ذکر شده، سه فنجان سس پنیر بلوچیز خواهید داشت.

زمان آماده سازی مواد و زمان نهایی آماده شدن، 10 دقیقه می باشد.

پس از خرد کردن پنیر بلوچیز، همه مواد را داخل مخلوط کن یا بلندر بریزید و پس از آنکه صاف و کرمی رنگ شد، دستگاه را خاموش کنید. و در ظرف در بسته بریزید و در یخچال نگه داری کنید.

این سس را می توانید با انواع سالاد ها، سیب زمینی سرخ کرده و مرغ های تنوری و سوخاری میل کنید.

مواد لازم و دستور تهیه ی خامه ی ترش برای سس پنیر بلوچیز

3/4 قاشق چای خوری آبلیمو یا سرکه ی سفید خوراکی
1/4 فنجان شیر
235 گرم خامه ی پر چرب

شیر و آبلیمو یا سرکه ی سفید خوراکی را با همزن دستی به خوبی مخلوط کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند.
حالا خامه را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید 24 ساعت در دمای اتاق بماند. (دمای اتاق باید سرد باشد تا خامه خراب نشود). اگر هوا گرم بود می توانید داخل یخچال نگهداری نمایید.

نکته:

از این مقدار مواد اولیه ای که ذکر شد، 1 فنجان خامه ی ترش بدست می آید.
به جای مخلوط شیر و سرکه میتوانید از 1/4 فنجان دوغ استفاده کنید.
بهتر است که خامه ی ترش با سرکه ی سفید مقطر خوراکی تهیه شود اما اگر آن را در منزل نداشتید، بهترین جایگزین آب لیمو ی تازه است.

ارزش غذایی خامه ی ترش

هر وعده حاوی، 106 کالری، 11.2 گرم چربی، 1.2 گرم کربوهیدرات، 0.9 گرم پروتئین،  41 میلی گرم کلسترول، 14 میلی گرم سدیم می باشد.

ارزش غذایی پیتزای مرغ بوفالو

هر 1 عدد پیتزا حاوی : 785 کالری، 40.7 گرم چربی کل،  83 میلی گرم کلسترول، 1840 میلی گرم سدیم، 66.6 گرم کربوهیدرات،  37.1 گرم پروتئین

برای دوستانی که رژیم دارند و می خواهند وزن کم کنند، خوردن این پیتزا توصیه نمی شود.

ارزش غذایی سس پنیر بلو چیز

هر 2 قاشق غذاخوری سس پنیر بلوچیز حاوی: 172 کالری، 18 گرم چربی (4 گرم چربی اشباع شده)، 17 میلی گرم کلسترول، 220 میلی گرم سدیم، 1 گرم کربوهیدرات (0 قند ، 0 فیبر) و 1 گرم پروتئین می باشد.

یادداشت نویسنده

پنیر بلوچیز را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای معتبر، سوپر مارکت ها و یا فروشگاه های اینترنتی خریداری نمایید.

دستور تهیه ی سس داغ گوجه فرنگی کاملاً بر اساس ذائقه و سبک آشپزیتان کاملا اختیاری است. سس داغ همان سس گوجه فرنگی است که بر روی پیتزا های معمولی ریخته می شود. برای اینکه سالم تر باشد می توانید با رب گوجه ، آب ، نمک ، پودر سیر و یا 3 حبه سیر ، فلفل سیاه و فلفل قرمز این سس را تهیه کنید. اگر ذائقه ی تندی دارید و غذا با طعم تند را می پسندید می توانید از سس فلفل و سیر استفاده کنید؛ تهیه ی این سس فقط برای طعم و مزه دار شدن سینه های مرغ است.

اگر تهیه ی سس پنیر بلوچیز برایتان مقدور نیست، می توانید سس داغ گوجه فرنگی و یا سس های آماده ی گوجه فرنگی را بر روی خمیر پخش کنید و استفاده کنید.

در صورتی که پنیر موزارلا ندارید و یا خرید این پنیر برایتان مقدور نیست، می توانید از پنیر پیتزای آماده ی رنده شده هم استفاده کنید.

اگر می خواهید خمیر پیتزا را خودتان درست کنید، سعی کنید که از دو ساعت قبل شروع به تهیه ی خمیر کنید. آماده سازی و تهیه ی خمیر کاملا اختیاری است. ولی سعی کنید از چانه خمیرهای آماده ی نانوایی ها استفاده نکنید، زیرا در حین پخت، باعث سفت شدن خمیر می شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...