رفتن به مطلب

ادویه ی ایتالیایی – یک ادویه ی ناب برای استفاده در انواع غذا ها و فست فود ها


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

ادویه ی ایتالیایی

ادویه ی ایتالیایی ادویه ی مورد علاقه ی بنده است. من عاشق پیتزاها و غذاهای فست فودی هستم و به همین خاطر سعی می کنم برای خوشمزه تر شدن و خاص تر شدن غذا هایم از ادویه های مختلف استفاده کنم. یکی از ادویه های محبوب من، ادویه ی ایتالیایی است. این ادویه از سبزی های خشک و فلفل قرمز درست شده و در سوپر مارکت های کشور ایتالیا فروخته می‌شود. ولی در ایران این ادویه وجود ندارد پس بهتر است که این ادویه ی خوش طعم را برای خودتان درست کنید. زیاد وقت شما را  نمی گیرد، فقط 5 دقیقه زمان می برد تا آماده شود. برای درست کردن این ادویه به آسیاب یا مخلوط کن احتیاج دارید.

ادویه ی ایتالیایی یک چاشنی عالی برای همه ی دستور العمل های غذایی است که به چاشنی ایتالیایی نیازمند هستند، و از این ادویه در غذا های ایتالیایی استفاده می شود. این ادویه را می توانید در برخی غذاهای ایرانی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ی ادویه ی ایتالیایی

2 قاشق غذاخوری ریحان خشک شده
2 قاشق غذاخوری پونه ی کوهی خشک شده
2 قاشق غذاخوری رزماری خشک شده
2 قاشق غذاخوری مرزنجوش خشک شده
2 قاشق غذا خوری گشنیز خشک شده
2 قاشق غذاخوری آویشن خشک شده (از پودر آویشن آماده نیز می توانید استفاده کنید)
2 قاشق غذاخوری مرزه ی خشک شده
2 قاشق غذاخوری تکه های فلفل قرمز خشک شده (بسته به ذائقه ای که دارید می توانید از فلفل قرمز تند یا شیرین استفاده کنید)

طرز تهیه ی ادویه ی ایتالیایی

در یک دستگاه آسیاب یا مخلوط کن، ریحان خشک شده، پونه ی کوهی خشک شده، رزماری خشک شده، مرزنجوش خشک شده، گشنیز خشک شده، آویشن خشک شده یا پودر آویشن،فلفل قرمز خشک شده را اضافه کرده و مخلوط کنید. به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که به قوام مورد نظر شما رسید، بگذارید دستگاه روشن باشد. اگر ادویه ی بیش از حد پودر شده می پسندید، باید بیشتر از یک دقیقه دستگاه روشن بماند و اگر ادویه ی با ذرات درشت را می پسندید، در مدت زمان کمتر از یک دقیقه دستگاه را خاموش کنید. پس از اینکه ادویه ی شما آماده شد، آن را در یک ظرف شیشه ای دردار بریزد و در جای خشک و دور از آفتاب نگهداری نمایید.

ارزش غذایی ادویه ی ایتالیایی

هر وعده ادویه ی ایتالیایی حاوی: 20 کالری، 0.7 گرم چربی، 4.1 گرم کربوهیدرات، 0.7 گرم پروتئین، 0 میلی گرم کلسترول و 3 میلی گرم سدیم می باشد.

نکته 

این ادویه را می توانید در انواع کتلت ها ، کوکوها ، شامی و سس های پیتزاها و انواع فست فود ها مورد استفاده قرار دهید. حتی می توانید این ادویه را داخل ماست و خیار بریزید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...