رفتن به مطلب

عملکرد تیم جدید هکر های ایرانی


B374K

ارسال های توصیه شده

ب سایت اف دی ال پی دیفیس شد و از متن بکاررفته در آن معلوم بود این دیفیس اقدامی انتقام جویانه‌ای بود در واکنش به ترور شهید سلیمانی. طبق اطلاعات واصله این هک، کار تیم امنیتی اسپاد بوده، تیمی که هرچند در حال حاضر اطلاعات زیادی دربارۀ آن در دست نیست، احتمال می‌رود در آینده فعالیت خود را وسیع‌تر کند. البته این کار تنها واکنش جامعه هک ایران به ترور سردار دل‌ها نبود و میان واکنش‌های گوناگون دیگری که در پی شهادت آن مرد بزرگ شاهد بودیم سلسله دیفیس‌های هدفمند «مستر بهزاد» که با یوزر Mrb3hz4d و اینستا @Mrb3hz4d و تلگرام @Mrb3hz4d فعالیت می‌کند، علیه اهداف آمریکایی می‌درخشد. این هکر با استعداد و همیشه در صحنه توانست سایت‌های نفوذپذیر آمریکایی را شناسایی کند و سپس با بکارگیری نفوذپذیری‌های cms و اکسپلویت‌های priv8 سایت‌ها را مورد حمله قرار دهد. از آنجایی که تعداد سایت‌های مورد حمله مستر بهزاد بالا بود طبیعتاً این عملیات توجه رسانه‌ای هم به خود جلب کرد. این هکر مستعد در گذشته نیز با هک و دیفیس تعداد کثیری سایت و سرور دولتی و دانشگاهی بیگانه توانایی بالای خود را به نمایش گذاشته بود.

 

به گفته یک منبع موثق مستر بهزاد با گروهی هکری موسوم به Bax026 همکاری دارد. این گروه با وجود تعداد محدود اعضاء خود به یکی از گروه‌های سرشناس هک ایرانی تبدیل شده که میزان محبوبیت و موفقیتش را در تعداد بالای فالوور در اینستاگرام می‌توان دید. در zone-h می‌بینیم که Bax026 در سال‌های اخیر سایت‌های بسیاری را مورد حمله قرار داده که گرچه اکثر این سایت‌ها آمریکایی بوده اما Bax026 توجه خود را از سایت‌های اروپایی، ترکیه‌ای، سعودی و اسرائیلی نیز دریغ ننمود. در بهمن‌ماه سال جاری با هک سایت وزارت بهداشت کشور مصر پیروزی دیگری به نام این گروه رقم خورد.

 

از دیگر اعضای این گروه می‌توان به Mamad Warning (Instagram:@mmbul) اشاره کرد که این هکر با تجربه سابقه طولانی فعالیت در زمینه هک دارد. میان دیفیس‌های وی، سایت شورای عالی قضایی فلسطین و سایت شوری شهری در آمریکا بیشتر از همه خبرساز شد. . /

 

البته این دو سرباز سایبری فقط قسمت کوچکی از لشکر سایبری را تشکیل می‌دهند که پس از شهادت سردار سلیمانی بیش از پیش در میدان جنگ نرم حضور فعالانه‌ای دارد. با این وجود اما هنوز خبری از «انتقام سخت سایبری» که شایعه بود در راه است واصل نشده و از برنامه هماهنگ‌شده و هدفمند نیز همچنان خبری نیست. در این ارتباط لازم به ذکر است برای تهیه این گزارش با سه تن از هکرهای با استعداد کشورمان مکاتبه کردیم که آنا اتفاق نظر داشتند که عدم وحدت در جامعه هک از مشکلات اساسی این جامعه است و به جای تلاش دسته‌جمعی برای تحقق آرمان‌های انقلاب و سرکوب دشمن در فضای مجازی جز در موارد انگشت‌شمار بیشتر فعالان سایبری در صدد منفعت طلبی و کسب امتیاز برای خود و دوستان خود هستند؛ به عبارت دیگر، جامعه دو قطبی ایرانی که افراد را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم می‌کند، در فضای مجازی همچون در فضای حقیقی پا بر جاست. به نظر می‌رسد بهبود شرایط جامعه هک و افزایش میزان موفقیت آن منوط است به اینکه قال این قضیه کنده شود، امری که متاسفانه در حال حاضر محال می‌نماید. . /

b3 💌

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...