رفتن به مطلب

داستان چوپان و گله دار ثروتمند


ارسال های توصیه شده

داستان جالب چوپان و گله دار  ثروتمند و متقلب را بخوانید که توصیف حال خیلی از آدم های این دوره زمونه باشه
 

در روزگاران قدیم چوپانی دردهکده ای زندگی می کرد که گله دار مردی ثروتمند و متقلب بود. گوسفندهای این مرد خوب شیر می دادند و چوپان هر روز آنها را میدوشید و تغار(کاسه ) سنگی را پر می کرد و صاحب گله وقتی شیر را از چوپان می گرفت داخل شیر آب می ریخت تا مقدارش زیاد شود وبه مردم بیشتری بفروشد ودر نتیجه پول زیادی به چنگ آورد. چوپان که از کار او خبر داشت همیشه اورا نصیحت می کرد ومی گفت :ای مرد از خدا بترس و اینقدر در شیر آب نریز این کار خیانت به مردم است روزی جزای کارت را خواهی دید. صاحب گله به تندی جواب می داد فکر می کنی گله داران دیگر چه می کنند آنها هم اینکار را می کنند تازه من به تومزد می دهم که از گله ام مراقبت کنی وکاری به کار من نداشته باشی دریکی از روزها صاحب گله به نزد چوپان آمد وتغار شیر را گرفت و دوباره هر چه چوپان به او نصیحت کرد که آب داخل شیر نریز صاحب گله توجهی نکرد ونصف تغار آب داخل شیر ریخت و آن را برای فروش به مردم بی نوا به بازار برد .چوپان خسته از کار روزانه به سمت کلبه اش به راه افتاد و وقتی به جلوی در کلبه رسید ابری سیاه آسمان را پوشانیدهبود وقطره باران بر صورت چوپان خبر از بارش باران تندی میداد .

 

چوپان به داخل کلبه رفت و نان و گوشتی خورد و روی تشک کهنه و پاره اش دراز کشید و به خواب رفت . توی خواب احساس کرد که همه جایش خیس شده است از جا پرید وموجی از آب را درکف کلبه دید فورا از جا برخواست و در کلبه را باز کرد و بیرون دوید که پاهایش در گل ولای جلوی در گیر کرد و به زمین خورد با هر زحمتی بود بلند شد ودر تاریکی وزیر بارش تند باران آب رودخانه را دید که تا نزدیک کلبه بالا آمده و هر لحظه بیشتر هم میشود. سپس لاشه چند گوسفند را دید روی آب شناورند. از پشت کلبه و سمت مقابل رود خانه که منتهی به دشت وسیعی بود شروع به دویدن به سمت آبادی کرد.نزدیکی های صبح با سرووضعی کل آلود وبا تنی خسته به آبادی رسید.هنوز هوا تاریک بود وکمتر کسی در کوچه ها دیده می شد .

 

چوپان به سمت خانه صاحب گله رفت و وقتی در خانه را زد صدای پای نوکر گله دار را شنید نوکر چوپان را شناخت و گفت: این موقع صبح اینجا چه می کنی ؟ چوپان گفت به اربابت بگو بیاید با او کار دارم. نوکر به خانه برگشت چوپان دیوار بلند و در بزرگ را با آن گل میخهای سفید و نقره ای نگاه کرد او می دانست که گله دار ده دوازده تا گله دارد و در شیر همه آنها آب می ریزد و می فروشد پیش خود گفت : این خانه با این عظمت روی آب ساخته شده است .در همین لحظه گله دار با چهره ای خواب آلود جلوی در حاضر شد وبا تعجب پرسید چه اتفاقی افتاده است ؟

 

چوپان با خونسردی گفت : آنهمه آبی که در شیر می ریختی روی هم جمع شد و تبدیل به سیلی بزرگ گشت و گله ات را با خود برد و حتم دارم که روزی سیلی بزرگتر از آن بقیه گله و این خانه ات را هم با خود خواهد برد. سپس چشمان وحشت زده گله دار او را که در تاریکی شب گم می شد دنبال کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...