رفتن به مطلب

کرنلیوس روست


general yeom

ارسال های توصیه شده

کرنلیوس روست (27 مارس 1919 ، کوفشتاین ، اتریش - 18 اکتبر 1983 ، مونیخ ، آلمان) یک سرباز جنگ جهانی دوم آلمان بود که از اردوگاه گلاگ اتحاد جماهیر شوروی در شبه جزیره چوچی ، سیبری فرار کرد. تجربیاتی که او توضیح داد پایه و اساس یک کتاب ، یک مجموعه تلویزیونی و یک فیلم بود
زندگی
روست در 27 مارس 1919 در كوشتاین ، تیرول ، اتریش بدنیا آمد. او هنگامی که جنگ جهانی دوم آغاز شد ، در مونیخ زندگی می کرد و در زمان جنگ ، اسیر ارتش شوروی شد. وی با بیانیه خود که در سال 1942 ساخته شد ، وی رتبه رده بالایی را در اختیار داشت ، گرچه کلمنس فارل ، نام مستعار او در رمانش ، به عنوان یک افسر ورماخت به تصویر کشیده شد.

بنا به گفته دفتر ثبت مونیخ ، روست در 28 اکتبر 1947 از اردوگاه کاراجباری در روسیه بازگشت. در سال 1953 ، کار خود را در بخش چاپ داخل خانه انتشارات فرانتس Ehrenwirth در مونیخ آغاز کرد. او چندین جلد کتاب را خراب كرد ، زیرا در معادن سرب شوروی  دچار كور رنگی شده بود ، جایی كه مجبور شد در زمان حبس خود كار كند. Ehrenwirth بدنبال توضیحی برای این امر بود و به این ترتیب در مورد تجربیات جنگی روست آگاهی یافت. بدین ترتیب Ehrenwirth از دوست خود خواست که نوشته های  خود را به چاپ برساند. فیلمنامه روست از کیفیت خوبی برخوردار نبود ، اما Ehrenwirth علاقه مند به داستان بود و یوزف مارتین بائر نویسنده حرفه ای را استخدام کرد تا این مطالب را به نحوه احسن به چاپ برساند
کتاب
با ترس از عكس العمل احتمالي توسط مقامات متفقين پس از جنگ ، روست موافقت مصاحبه شفاهي را تنها پس از استفاده از نام مستعار Clemens Forell انجام داد. سپس بائر هشت ساعت مواد ضبط شده را در رمان مشهور خود در سال 1955 پردازش کرد بنابراین weit Die Füße tragen (تا جایی که پاهای من مرا حمل خواهد کرد).

در دهه 1960 ، روست برخی از یادآوری های خود را در شومیز خود ، Unternehmen Konterbande (Mission Contraband) به کار برد ، اما هرگز چاپ و منتشر نشد. با این حال ، رمان بائر حداقل به 15 زبان ترجمه شد و هنوز در حال انتشار مجدد است.
مرگ
روست در 18 اکتبر 1983 درگذشت و در گورستان مرکزی مونیخ دفن شد
هویت واقعی
تقریباً 20 سال پس از مرگ روست ، پسر مارتین ، فرزند ارنویت ، هویت واقعی راست را به آرتور دیتلمن ، روزنامه نگار رادیویی ، که در تحقیق در مورد زندگی بائر برای یک ویژگی رادیو-مستند برای صدمین سالگرد تولد نویسنده تحقیق کرده بود ، فاش کرد.
فیلم
فیلم تا جایی که پاهایم توان راه رفتن دارد در مورد فرار کرنلیوس روست آلمانی از اردوگاه کار اجباری گلاک شوروی در شرق سیبری و ماجراهای مربوط به این فرار است که نقش این شخصیت را برنهارد بترمان بازی کرده است

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...