رفتن به مطلب

10 میهمانان ناخوانده ترسناک روی بدن انسان


SARDAR

ارسال های توصیه شده

هر روز خودتان را در آینه می بینید و سعی می کنید تمیز و مرتب باشید، غافل از این که بر روی بدن شما میهمانان ناخوانده بسیاری زندگی می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بدن انسان میزبانی خوب برای حشرات ریز و زیرک است به طوری که روی بدنمان هم اکنون هزاران حشره ریز زندگی می کنند که از آن ها خبر هم نداریم. این حشره های ریز گاهی برای بدن مفید و گاهی مخرب هستند پس باید آن ها را به درستی بشناسیم و راه های مقابله با آن را بدانیم.
 

کک های بدن
296636_539.jpg
 

بر روی بدن بسیاری از حیوانات کک وجود دارد که به راحتی به بدن انسان ها نیز منتقل خواهند شد. این کک ها به "کک های بدن" مشهور شده اند و بر روی پوست زندگی می کنند و منبع اصلی تغذیه آن ها نیز خون است. این کک ها از آنجا که بر روی بدن حیوانات از جمله گربه ها زندگی می کنند حامل بیماری های خطرناکی نیز هستند.
 

حشره رخت خواب
 
 
296637_560.jpg


حشره که می گوییم ابتدا به یاد پشه و یا مگس می افتیم اما حشره رخت خواب با باقی این حشرات متفاوت است. این حشره بدون بال است و می تواند به راحتی در درزهای تشک شما پنهان شود و سپس از خون شما تغذیه می کند. بهترین راه برای از بین بردن این حشره شست وشوی مداوم رخت خواب ها است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سوسک سگ آبی
 
 
296638_956.jpg


یکی از ریزترین و بی خطرترین حشرات بدن ما با نام "سوسک سگ آبی" شناخته میشود. این سوسک که نهایتا می تواند به 4 میلی متر برسد بیشتر در محل های کثیف پیدا می شوند. این سوسک از کثیفی و پوست ها مرده تغذیه می کند و اگر انسان ها در محل های کثیف حضور داشته باشند شاید این سوسک وارد بدنشان شود ولی غالبا به بدن انسان ضرری نمی رسانند.
 

شپش عسل
 
296639_630.jpg


این حشره کوچک که بزرگتر از سر یک سوزن نیست از عسل تغذیه می کند و محل زندگی اش روی کندوی زنبورهاست. این شپش با سوار شدن بر روی زنبورها مسافرت می کند و روی بدن انسان ها نیز دیده شده است. با توجه به اینکه برخی عسل را با موم خریداری می کنند احتمال ورود آن به بدن انسان بسیار زیاد است. البته جای نگرانی نیست چرا که این حشره با ورود به معده جانش را از دست می دهد و اگر هم به سلول ها بچسبد خطر خاصی ندارد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شپش گردن باریک
 
 
296640_139.jpg


روی بدن ما شپش های متفاوتی زندگی می کنند که یکی از متفاوت ترین آن ها "گردن باریک" است. این شپش بیشتر در مناطق روستایی که از حیوانات نگه داری می کنند دیده شده است و باید مراقب آن بود زیرا با ورودش به بدن انسان نیز بیکار نخواهد ماند. این ماهی با ورودش به بدن در لا به لای موهایی مانند موی سر یا بدن پنهان شده و خون انسان را می مکد. بهترین راه برای از بین بردن این حشره استحمام و شستن شوی چند باره است.

 

حشره فیلی
 
 
296641_611.jpg



در کنار شپش گردن باریک یک حشره با بینی بلند هم زندگی می کند که مانند همنوعش از خون انسان تغذیه می کند. این شپش کمی بزرگتر بوده و در حدود 7 میلیمتر طول دارد. این حشره هم به خاطر بینی بلند و هم به این علت که بر روی بدن فیل ها نیز دیده شده به این نام شهرت یافته است. در انتهای بینی این حشره آرواره های وحشتناکی قرار گرفته است که باعث میشود به راحتی به رگ نفوذ کرده و خون را از انجا بمکد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کنه سوسکی
 
 
296642_980.jpg


در حالی که شپش ها موجوداتی شش پا هستند، یک هشت پا هم بر روی بدن زندگی می کند که خیلی برای انسان ها مفید نیست. کنه سوسکی یکی از ترسناکترین موجوداتی است که بر روی بدن انسان زندگی می کند و می تواند در قربانی هایش بیماری های آسمی ایجاد کند. این کنه را می توان بر روی بدن موجودات دیگری مانند پرندگان یا ماهی ها نیز پیدا کرد ولی به حدی ریز هستند که تنها با میکروسکوپ می توان آن ها را مشاهده کرد.
 

شپش سر
 
 
296643_702.jpg


شپش سر یکی از سمج ترین حشراتی است که روی بدن انسان وجود دارد و به سرعت از هر سر به سری دیگر منتقل می شود. این حشره در میان موی شما تخم گذاری کرده و مدت های طولانی را در آنجا میگذارند. دانشمندان حتی شپش های 10 هزار ساله نیز پیدا کرده اند. این شپش می تواند باعث ایجاد خارش های مزمن در سر شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کنه های گردوخاک
 
 
296644_720.jpg

این کنه به اندازه ای کوچک است که نمی توان آن را با چشم غیر مسلح دیدو بیشتر در بالش یا تخت خواب ها زندگی می کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که میلیون ها کنه روزانه در بدن شما رفت و آمد می کنند و شما از هیچ کدام آن ها اطلاعی ندارید. این کنه ها مسببان اصلی آسم و یا آلرژی های مختلف هستند و با توجه به اندازه های کوچکشان می توانند مشکلات بزرگی را ایجاد کنند.

 
پشه
 
 
296645_515.jpg

پشه یکی از حشراتی است که همه انسان ها در طول روز با آن روبرو خواهند شد. این پشه ها می توانند بیماری های زیادی در بدن ایجاد کنند. هرساله انسان های زیادی به خاطر نیش پشه جانشان را از دست می دهند و این باعث شده است که پشه به عنوان بزرگترین قاتل دنیا شناخته شود. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که تنها پشه های ماده شما را نیش می زنند
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...