رفتن به مطلب

10 اسم برتر دختر و پسر در ایران


Maryam

ارسال های توصیه شده

اسم دختر
 
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور 10 اسم برتر دختر و پسر در سال 98 را اعلام کرد.

بیشترین اسم دختر و پسر در ایران

ایرنا: انتخاب نام نیک برای فرزندان از وظایف پدران و مادران است و تنوع نام های دخترانه و پسرانه می تواند برگرفته از الگوی های توصیفی، مذهبی، ملی باستانی، قومی، منطقه ای، ترکیبی، گل ها، طبیعت، حیوانات زیبا، پرندگان، کوه ها و رودها و نام موجودات خیالی و تاریخی باشد.

نام ها می تواند برگرفته از اسطورها، باورها، اعتقادات یک ملت، نام پدر بزرگ یا مادر بزرگ در گذشته، یک داستان قدیمی یا حتی یک سریال در حال پخش هم باشد، برخی هم دو اسمی هستند در شناسنامه یک اسم دارند و در خانواده یک اسم دیگر. 

اما مهم این است که اسم انتخابی، یک اسم کامل، خوب، مناسب با جنسیت فرد مطابق با دین، آداب و سنن و اعتقادات جامعه باشد؛ نامی باشد که تا آخر عمر در تمام مراحل زندگی برازنده فرد باشد نه آنکه نامی رویایی و خیالی و با تلفظی زیبا که فقط با سن نوزادی و کودکی متناسب باشد و فردا که کودک، مردی و بانویی در جامعه شد از تکرار نام به قول معروف فقط «فانتیزی» خود خجالت بکشد که در خور سن و جایگاه اجتماعی او نیست. 

بهتر است پدر و مادر ها با انتخاب نام نیک برای فرزندان خود علاوه بر انجام وظیفه خود، یک نوع بزرگی، عظمت و شان و منزلت که در معنای نام، نهفته است و برای تمام دوران زندگی فرزندشان کفایت می کند، انتخاب کنند که بر خواسته از فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد و نسل های آینده را هم به ماندگاری فرهنگ خودمان ترغیب کنند. 

فراوان ترین نام های انتخابی دختران و پسران در سال 98 

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:«امیرعلی» و «فاطمه» فراوان ترین نام انتخابی خانواده های ایرانی است که برای نوزادان خود از ابتدای فروردین تا پایان سال 98 انتخاب کرده اند. 

ابوترابی افزود:نام های انتخاب شده برای پسران با بیشترین فراوانی در سال 98به ترتیب:امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، آراد و آریا بود و نام های انتخاب شده برای دختران با بیشترین فراوانی به ترتیب:فاطمه، زهرا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا و باران بود. 

وی گفت:در سال گذشته یک میلیون و 196 هزار و 135 نفر متولد شدند و ولادت آن ها به ثبت رسید که از این تعداد ولادت در سال گذشته 616 هزار و 494 نفر پسر و 579 هزارو 641 نفر دختر بودند. 

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود:در سال 1397 هم یک میلیون و 366 هزار و 487 نفر متولد شدند و ولادت آن ها به ثبت رسید که 704 هزار و 10 نفر پسر و 662 هزار و 477 نفر هم دختر بودند

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...