رفتن به مطلب

باورهای خرافی ایرانیان در مورد اعضاء بدن!


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

 باورهای خرافی ایرانیان در مورد اعضاء بدن!

 
 

- سر بزرگ نشان عقل و کياست است.- پيشانى بلند علامت دولت است.
- ريش کوسه و چشم زاغ نشانه بدجنسى است.- قد بلند نشانه حماقت است.- قد کوتاه نشان زيرکى و دانائى و زرنگى است.- ناخن گرفته شده را اگر زير دست و پا بريزند فقر مى‌آورد بلکه آن را بايد در پاشنهٔ در گذاشت تا روزى که دجال ظهور مى‌کند مانند خار روئيده نگذارد اهل خانه خارج بشوند.- موى سر را اگر سر راه بريزند گنجشک برده و با آن لانه مى‌سازد و صاحب مو سرگيجه مى‌گيرد.- دندان افتاده را بايد سه بار کر داد و سپس دفن کرده در سوراخ ديوار گذاشت.- سر بينى که سفت بشود علامت سن بلوغ است.- سر بينى بخارد به مهمانى خواهند رفت.- کف پا که بخارد راه دور مى‌روند.- کف دست راست که بخارد بايد آن را روى سر پسر اول ماليد تا پول گير آنها بيايد.- کف دست چپ که بخارد خرج زياد مى‌کنند.- يک عطسه صبر است در جوابش مى‌گويند: عافيت باشد و براى شکستن صبر هفت صلوات بايد فرستاد. دو عطسه علامت جخد (جهد) است بايد تعجيل کرد. چه سالم و چه ناخوش هر کس عطسه بکند مسلماً تا سه روز زنده خواهد بود. (۱)(۱) . خبر: العطاس امان من الموت الى ثلثة ايام. به همين جهت بعد از عطسه بايد شکر خدا را کرد و گفت: 'الحمدالله رب العالمين' . خاصيت آن اين است که در قبر وقتى نکير و منکر بالاى سر آدم مى‌آيند و سرانسان به سنگ لحد مى‌خورد و عطسه مى‌کند چون عادت دارد الحمدلله رب‌العالمين را خواهد گفت و مسلمانى او بر نکير واضح مى‌شود.

۱. اينکه چون از کسى که عطسه فراز آيد يک ايتها اه‌هو ويريو و يک اشم و هو بيايد خواندن زيرا که در تن ما دروجى است و پتيارهٔ است که پيوسته با مردم کوشد تا علتى و بيمارى بر مردم مستولى کند و در تن ما آتش است که او را چهره خوانند با آن دروج پيوسته کار زار مى‌کند و او را از تن مردم باز مى‌دارد. پس چون آتش بر آن دورج چيره شود و او را هزيمت کند عطسه از بهر آن آيد که آن دروچ بيرون آيد
۲. پس چنان بايد که اين باز برخوانند و آتش را آفرين کنند که ديرگاه بماناد تا اين دروج را شکسته مى‌دارد. چون عطسه از کسى ديگر شنود هم اين باز يعنى بيايد گفتن و اين آفرين مينو بکردن - صد در ص ۷ در هفتم' .- هر کس سکسکه بکند به او تهمت مى‌زنند که چيزى دزديده است تا اين ترس برطرف شدن سکسکهٔ او بشود.- پلک چشم چپ بپرد خوشحالى مى‌آورد.- پلک چشم راست بپرد غم و اندوه مى‌آورد.(۲)(۲) . جستن پلک بالاى چشم راست سلامت خوشحالى بعد از تنگى و از چپ نشانهٔ رسيدن غايبى است و (جستن پلک پائين) از راست غم و از چپ رسيدن خبرى است که در آرزوى آن باشد و يا از راست بيمارى و از چپ خوشدلى عايد گردد جنات الخلود.- اگر مژهٔ چشم روى گونه بيفتد اجل است بايد آن را برداشت.- هر کس زبان خود را گاز بگيرد در آن ساعت غيبت او را مى‌کنند.- در موقع صحبت بى‌اراده اسم کسى را ببرند معلوم مى‌شود آن شخص در همان ساعت ياد او بوده است.- پس گردن يا روى چشم کسى را ماچ بکند از چشم آنکس مى‌افتد.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...