رفتن به مطلب

در ژاپن این ۱۰ رفتار اجباری است


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

  • احترام به دیگران

در ژاپن برای احترام باید سر خود را خم کنید و یا تعظیم کنید. و از کارهای دیگر که برای احترام انجام می شود خطاب کردن محارمانه دیگران است.

 
  • رفتارهای سر میز غذا

در بیشتر رستوران های ژاپن به شما دستمالی مرطوب داده می شود تا قبل از خوردن غذا دست های خود را با آن پاک کنید، بعد از پاک کردن دست ها دستمال را تا کنید و بر روی میز بگذارید و به هیچ وجه از آن بعنوان دستمال استفاده نکنید. در این کشور هورت کشیدن غذای داغ و یا ملچ مولوچ  کار بدی نیست و نشان می دهد که دارید از غذی خود لذت میبرید. می توانید کاسه غذا را نزدیک دهان خود ببرید تا راحت تر آن را میل کنید.

  • انعام ندادن

در این کشور در تاکسی، رستوران، برای کارهای شخصی و … هیچوقت نباید انعام داد و انعام دادن نوعی توهین تلقی می شود چون معتقدند برای همه خدماتی که انجام می شود پول مشخصی پرداخت می شود و نیازی به پرداخت پول بیشتر نیست.

  • چوب مخصوص غذای ژاپنی ها

ممکن است در رستوران های این کشور مجبور شوید که برای غذا خوردن از چوب مخصوص استفاده کنید. اگر برای مهاجرت به ژاپن می روید حتما طرز استفاده از این چوب را یا بگیرید.

  • آستانه درب منازل

قبل از ورود به خانه و اتاق بیشتر هتل ها باید کفش های خود را در بیاورید، معمولا در جلوی در جاکفشی قرار دارد و در کنار آن هم یک دمپایی برای مهمان می گذارند. هیچ وقت با دمپایی روی حصیر تاتامی (نوعی زیرانداز خاص ژاپنی ها) نروید. و دمپایی سرویس بهداشتی باید با دمپایی اتاق متفاوت باشد.

 
  • ماسک

در ژاپن کارگران و کارکنان شهرداری معمولا از ماسک های استریل استفاده می کنند تا دیگران را از میکروب محفوظ نگهدارند.

  • آسایس

اگر از بچه های مدرسه ای ژاپن بپرسید که بزرگ ترین خطری که امروزه بچه ها با آن مواجه هستند چیست اکثر آن ها می گویند فردگرایی. جامعه ژاپن بر روی زندگی گروهی و جامعه غربی بر روی زندگی فردی تمرکز دارد. در ژاپن بیشتر از اینکه به فردیت و خود فکر کنید باید متوجه اجتماع باشید:

در ملاء عام بینی خود را تمیز نکنید، وقتی بیرون در حال راه رفتن هستید چیری نخورید، در قطار و اتودبوس و جاههای شلوغ با تلفن همراه خود صحبت نکنبد.

  • حمام

در ژاپن حمام های عمومی فعال و تمیز هستند. “سنتو” از حمام های محلی ای هستند که هم در بزرگ ترین شهرهای ژاپن و هم در شهرهای کوچک برقرار هستند. “اونسن” یا چشمه های آب گرم هم به عنوان استراحتگاه های آخر هفته بسیار محبوب هستند. برخلاف فرهنگ غربی، ژاپنی ها زمانی وارد این چشمه ها می شوند که قبلش حمام کرده باشند و از این چشمه ها فقط برای ریلکس شدن استفاده می کنند و به مدت ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ دقیقه در این چشمه های آب گرم می مانند. اگر به خانه ژاپنی ها دعوت شوید قبل از شام از شما دعوت می کنند که به حمام بروید، در اینصورت حتما حواستان به بهداشت حمام باشد چون در ژاپن از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • انگلیسی صحبت کردن

ژاپنی ها همواره تصور می کنند که شما یک انگلیسی زبان ذاتی هستید مگر اینکه خلاف آن ثابت شود حتی اگر سفر کوناهی به ژاپن داشته باشید حتما با این صحنه مواجه می شوید که گروهی از بچه های مدرسه ای که از ظاهر شما متوجه شده اند که شما خارجی هستید به شما “hello”  میگویند و یا بعضی از مردم به سمت شما می آیند و با زبان انگلیسی از شما می پرسند که “اهل کدام کشور هستید”

  • ایمنی

با وجود اینکه آمار جرم و جنایت در ژاپن پایین است اما ژاپنی ها همواره به دیگران توصیه می کنند که مراقب خود و وسایل خود باشند بر خلاف دیگر خارجی ها که همیشه خوشبین هستند و امیدوارند اتفاقی نمی افتد. نرخ جرم در ژاپن بحدی پایین است که اگر از قطار جا ماندید می توانید با خیال راحت بر روی نیمکت پارک بخوابید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...