رفتن به مطلب

اعتیاد


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

اعتیاد ( مرگ تدریجی )


اگر دوسـت شـما روز بــه روز لاغـرتـر و ضـعيـف تر ميشـود ممـكن است مشكلي داشــتـه باشـد. رنـگ پـريـدگــي و خارش بدن نيز مي تواند نشانه ديگـري باشـد. عادتــها، قدرت تـحمل و نشانه ها در افراد متفـاوت اسـت. همين كه كسي بسرعت احساس خستگي و ضعف ميكند مي تواند دلـيل بر اعتـياد بـاشد.
يك شخص معتاد معمولا" رفتار و اعمال نامتعارف خود را نتـيجه وجـود اعتـياد در خود ندانسته و اين مساله را انكار مي كند. او مردم و عوامل ديگر را مقصر ميداند.

مشكل را ناديده نگيريد حالات و اخلاقيات دوست شـما دگرگون شده و رفتارهاي غير مسؤولانه او افكار شما را برهم ميريزد.تصور نميكنيد ممكن است او درگير اعتياد شده باشد؟ به غرائز خود اعتماد نماييد. به قرارهاي فراموش شده فكر كنيـد، به تـماسـهاي تلفني بيمعني، به آنفلوانزاي طولاني مدت و متعدد و به پول قرض كردنهاي مكرر. آيا نوعي رفتار نابودگر دراو احساس نميكنيد؟
اگر واقعا" نگران حال دوست خود هسـتـيد سـعي كـنـيد ديـگر او را در كـارهاي خلافش همراهي و مساعدت نكرده و ديگر با او به محل مصرف مواد مخدر نرويد. به او بگوييـد ديـگر تحمل بي بـندو باري ها و خرابكارهاي او را نداريد.

متأسفانه بسياري از افراد جامعه ، اعتياد به مواد مخدر را معادل جرم دانسته و فرد معتاد را مجرم مي دانند. اين مسئله که در افراد معتاد به مواد مخدر ميزان جرم و جنايت بيشتر از افراد عادي جامعه است شکي وجود ندارد؛ وليکن هر فرد معتادي مجرم نيست و بسياري از موارد جرم در افراد معتاد مستقيماً در ارتباط با مشکل تهيه مواد مخدر و نياز بدني و رواني ايشان است. در واقع فردي که مصرف مواد مخدر نيازش را برطرف مي کند ؛ يک بيمار رواني محسوب مي شود.
افرادي که شخصيت هاي خودشيفته ، پرخاشگر و ضد اجتماعي دارند ، مستعد اعتياد به مواد مخدر هستند ؛ زيرا مصرف مواد مخدر نيازهاي رواني ايشان را کاملاً برطرف مي کند. از سوي ديگر افرادي با شخصيت هاي افسرده و اصطلاحاً افراد با شخصيت هاي زود رنج و احساساتي نيز کاملاً مستعد اعتياد به مواد مخدر هستند. زيرا در اين افراد نيز مصرف مواد مخدر نيازهاي دروني و رواني را برطرف مي کند
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...