رفتن به مطلب

اصول طراحی برای مبتدیان


SARDAR

ارسال های توصیه شده

آیا تا به حال به یادگیری طراحی فکر کرده اید؟ آیا به دنبال یادگیری مبانی طراحی هستید؟ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍
یادگیری طراحی در برخی مواقع روندی دلهره آور دارد، اما با این آموزش های مرحله به مرحله به سرعت این مراحل را طی خواهید نمود.
یک از مراحل اولیه ی طراحی آسان، تخصص در طراحی اشکال است.
مکعب، استوانه و کره از اشکال پایه ای هستند که هر هنرمند باید برای دستیابی به درک بیشتر از طراحی یاد گرفته باشد.
این آموزش مرحله به مرحله برای مبتدیان شامل تمرین های طراحی آسان می شود که مهارت های شما را بهبود خواهد بخشید.

بخش اول: طراحی استوانه از جان دمارتین
طراحی درست اشکال، منجر به بهبود و آسان سازی ارائه ی اشیای طبیعی در طراحی خواهد شد.
استوانه ترکیبی از مکعب و کره است که یکی از اشکال فوق العاده برای آغاز طراحی است.
یادگیری نحوه ی طراحی استوانه ها امری ضروری است، این موضوع به خصوص در طراحی اشیای بی جان نمود می یابد
و بیشتر به این خاطر که هنرمند دائما با اشکالی در بشقاب، کاسه، لیوان و سایر اجسام ساخته شده به دست بشر مواجه می شود.
در طراحی از فیگورهای انسانی نیز استوانه های بسیاری یافت می شوند.
 

 
اصول طراحی برای مبتدیان

 
 

 
اصول طراحی برای مبتدیان

 

طراحی اشکال بیضی و دایره: اساس استوانه ها
پیش از اینکه بتوانید در طراحی استوانه تخصص بیابید، ابتدا باید با طراحی بیضی و دایره آشنا شوید.
ممکن است بدون راهنمایی های مناسب، طراحی دایره دشوار باشد،
اما با تصویرسازی های متعدد جان دمارتین، یادگیری طراحی دایره برای شما آسان خواهد شد.
جان به شما خواهد آموخت که چگونه یک دایره با کشیده شدن به دلیل دورنمایی تبدیل به یک بیضی خواهد شد.
با تمرین زیاد به این توانایی دست می یابید که بدون دگرگونی بیضی های بی نقصی طراحی کنید.

طراحی استوانه
نیمه ی پشتی استوانه ها برای چشم قابل دیدن نیستند، پس باید طریقه ی مشاهده ی درست توسط هنرمند آموخته شود.
این آموزش مرحله به مرحله روند طراحی استوانه از مکعب را به شما خواهد آموخت،
پیش از طراحی یک استوانه ی صحیح باید توانایی کامل در رسم مکعب در پرسپکتیو را به دست آورید.

 
اصول طراحی برای مبتدیان

 
 

 
اصول طراحی برای مبتدیان

 

استفاده از استوانه در طراحی فیگورها
هنرمندان برای سالها از اجسام هندسی اصلی در طراحی فیگورهای انسانی استفاده نموده اند.
در این تمرینات طراحی خواهید آموخت که فیگورهای انسانی از استوانه هایی در اندازه های مختلف تشکیل شده اند.
بسیاری از تصاویر موجود در این آموزش ها به شما کمک می نمایند تا این موضوع که حتی انگشتان نیز از استوانه تشکیل شده اند را به درستی درک نمایید.
دانستن مفاهیم اشکال توانایی شما را در درک حجم ها در فضا بالا خواهد برد.
با استفاده از این شیوه، هوشیاری هنرمندان در به کارگیری مدل هنگام طراحی چهره بالاتر خواهد رفت.
پتانسیل حرکت مدل در طراحی اشکال نکته ی قابل توجهی است.

بخش دوم: طراحی کره با جان دمارتین
اشکال کره و بیضی باید به منظور بهبود ترسیم اشیای طبیعی از جمله اندام انسانی به خوبی آموخته شوند.
کره از هر سویی همیشه شکل خود را حفظ می نماید.
بیضی شکلی عجیب دارد به طوری که آن را مناسب طراحی اندام می سازد به این خاطر که اندام انسان ها از دایره های کامل و یکدست تشکیل نشده است.

اصول طراحی برای مبتدیان

 
 

اصول طراحی برای مبتدیان

 

چگونه کره و بیضی رسم کنیم
کره مثل یک توپ و بیضی مثل تخم مرغ، دو تا از اشکال هندسی اصلی هستند که نشانگر انحناییست که به در دو جهت مختلف قرار می گیرند.
آموزش طراحی برای مبتدیان همیشه باید شامل نحوه ی طراحی کره باشد،
به این خاطر که کره در طراحی بسیاری از اشیای طبیعی به کمک شما خواهند آمد.
جان دمارتین پیشنهاد می کند که با طراحی یک کره درون یک مربع، توانایی شما در طراحی کره بالاتر خواهد رفت.
نکته های جالب بسیاری در خصوص کره ها و بیضی ها در این درس طراحی ذکر شده است.
طراحی بیضی به دلیل شکل نامتناسب آن اندکی دشوارتر از کره می باشد.
بیضی ها عموما در طراحی اشیای طبیعی مانند صورت کاربرد دارند.
بخش سوم: چگونه مکعب طراحی کنیم
در ادامه طراحی مکعب را فرا گرفته و با مفاهیم پایه ی پرسپکتیو و یکی از ساختارهای هندسی همه ی اشیا از جمله فیگور انسانی آشنا خواهید شد.
این نکته یکی از بایدهای طراحی برای مبتدیان محسوب می شود.

مکعب
در طراحی از مکعب ها برای ایجاد پرسپکتیو استفاده می شود.
توانایی رسم مکعب از هر زاویه ای و همچنین به صورت ذهنی یا از روی مدل های زنده، یکی از دغدغه های هنرمندان به حساب می آید.
زمانی که دانش کافی در رسم مکعب کسب شد، می توان از این دانش در خلق سوژه های پیچیده تر استفاده نمود.
مکعب ظاهری ساده دارد ولی در حقیقت بسیار پیچیده بوده و به قدرت مشاهده ی بسیار قوی و همچنین دانش ساخت و پرسپکتیو نیاز دارد.
زمانی که نمی توانیم یک مکعب در پرسپکتیو رسم کنیم، پس طراحی از سر غیرممکن خواهد بود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...