رفتن به مطلب

طرز تهیه دسر قهوه


farzane

ارسال های توصیه شده

طرز تهیه دسر قهوه

 

طرز تهیه دسر قهوه ساده با ژلاتین xvc jidi nsv ri i

 

مواد لازم برای ۴ نفر

  • قهوه آماده    ۲.۵ پیمانه
  • شکر    ۵ قاشق سوپخوری
  • آب سرد    ۸ قاشق سوپخوری
  • پودر ژلاتین    ¼ پیمانه

دستور تهیه دسر قهوه

مرحله اول

برای تهیه دسر قهوه لاکچری ابتدا آب سرد را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه کاسه را کنار می گذاریم تا مخلوط ژلاتین به صورت اسفنجی شود.

مرحله دوم

در این مرحله کتری را پر زا آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید، سپس کاسه محتوی ژلاتین را روی بخار آب کتری قرار می دهیم و آرام مواد را هم می زنیم تا ژلاتین در آب حل و رقیق شود.

مرحله سوم

حالا شکر را به  قهوه آماده که داغ هست اضافه می کنیم و با قاشق آرام آن را هم می زنیم تا شکر کاملا در قهوه حل شود، سپس مخلوط شکر و قهوه را کنار می گذاریم و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کمی روغن مایع چرب می کنیم تا هنگام خارج کردن دسر از قالب با مشکل روبرو نشویم. در ادامه قهوه خنک شده را با ژلاتین رقیق مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا مخلوط قهوه و ژلاتین را داخل قالب مورد نظرمان می ریزیم و روی آنرا به خوبی صاف می کنیم. در ادامه قالب را در یخچال قرار می دهیم تا دسر اماده می شود. حدود ۴ تا ۵ ساعت برای آماده شدن دسر زمان نیاز است.

مرحله ششم

پس از اینکه دسر آماده شده را از داخل یخچال خارج می کنیم و ظرف مورد نظرمان را روی قالب قرار می دهیم و قالب را برعکس می کنیم و دسر در ظرف قرار می گیرید و با انواع مغزیجات یا پاستیل آن را تزئین می کنیم.نوش جان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...