رفتن به مطلب

حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت


navazi

ارسال های توصیه شده

دریافت اقامت ترکیه امروزه به یکی از مشغله های ذهنی بسیاری از شهروندان کشور های مختلف و به ویژه شهروندان ایرانی تبدیل شده است. دلیل این امر جذابیت شرایطی است که دولت ترکیه برای خرید ملک در ترکیه و دریافت اقامت این کشور فراهم آورده است.

spacer.png

خرید ملک  در ترکیه

روش های مختلفی برای خرید خانه در ترکیه وجود دارند، مانند خرید خانه با وام بانکی، خرید ملک قسطی در ترکیه و خرید ملک به طور نقدی و یکجا. شما می توانید هم برای سرمایه گذاری و هم برای سکونت و مهاجرت در ترکیه ملک خریداری کنید و پس از خرید خانه و دریافت سند، اقامت ترکیه را دریافت کنید.

به حداقل چقدر سرمایه برای خرید ملک در ترکیه احتیاج است؟ حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت چقدر است؟ محدودیتی در میزان قیمت خانه ای که خریداری می کنید وجود ندارد. شما می توانید خانه ای با 60 هزار لیر و یا با صدها هزار لیر خریداری کنید. یا حتی خانه ای کوچک را اجاره کنید.

حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت

برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک دو راه پیش روی شماست. یا خانه ای به ارزش کمتر از 250 هزار دلار بخرید یا اجاره کنید و اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. خانه ای به ارزش بیش از 250 هزار دلار آمریکا بخرید و اقامت دائم این کشور را بگیرید. حداقل مبلغ برای دریافت اقامت ترکیه وجود ندارد. شما خانه ای را با قیمت ارزان هم اجاره کنید، با همراه داشتن سند آن می توانید برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنید.

spacer.png

تفاوت اقامت موقت و دائم ترکیه

اقامت موقت یا اقامت کوتاه مدت به اندازه یکسال اعتبار دارد و متاسفانه پس از این مدت نمی توان آن را تمدید کرد. برای تمدید اقامت موقت ترکیه مطابق با آخرین قوانین وضع شده در سال 2020 یا باید یکسال از تاریخ انقضای قرارداد گذشته باشد و یا از روش دیگری برای دریافت آن اقدام کرد.

اقامت دائم ترکیه نیز به معنای اقامت طولانی مدت یا همیشگی ترکیه است. بدین معنا که با مجوز اقامت دائم می توانید به صورت دائم و همیشگی در خاک ترکیه زندگی کنید اما با امکانات و تسهیلات محدود. آیا اقامت دائم ترکیه با شهروندی این شور تفاوتی دارد؟ بله. به هیچ عنوان این دو مورد را با یکدیگر اشتباه نگیرید. با اقامت دائم شما تنها مجوز حضور در خاک ترکیه بدون هیچ مشکلی را دارید اما با شهروندی از تمامی حقوقی که یک شهروند ترک برخوردار است، برخوردار خواهید بود.

فقط از طریق خرید ملک در ترکیه می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

خیر راه های فراوانی برای دریافت اقامت ترکیه در دسترس شما هستند. به عنوان مثال می توانید از طریق ازدواج، تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت اقدام کنید. هر یک از این موارد شرایط خاص خود را برای اخذ اقامت ترکیه دارا می باشند. همچنان از میان تمامی روش های مذکور دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه جز بهترین و به صرفه ترین روش ها محسوب می شود.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 10 ماه بعد...

سلام مرسی از مطلبتون. فقط کاش میگفتین که با اجاره خانه هم میشه اقامت گرفت الان یا نه؟ چون من شنیدم این قانون برداشته شده. فقطم یه سایت دیدم که یه مقدار اینارو بهتر توضیح داده بود. قصد من پیدا کردن بهترین محله های ازمیر و استانبول و آنکاراست که خونه اجاره کنم و ار این طریق اقامت بگیرم. آیا امکانش هست؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...