رفتن به مطلب

ونیر کامپوزیت دندان بدون تراش ، جدیدترین متد روکش دندان


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

دندانپزشک ها برای کارگذاری لمینت سرامیکی و کامپوزیتی بر روی دندان های بیماران از روش های مختلفی میتوانند استفاده کنند. یکی از این روش ها استفاده از ونیر کامپوزیت بدون تراش و بدون فشار بر روی دندان میباشد.
کامپوزیت ونیر به وسیله نوعی خاص از لایه های نازک روکش به نام lumineer قابل انجام است. کارگذاری این دسته از ونیرها نه تنها آسان است بلکه نیازی به آماده سازی اولیه دندان نیز نمی باشد. اما ماندگاری و دوام لومینیرزها مورد بحث است.

به طور کلی، زیبایی دندان بدون تراش، بیشتر یک شعار تبلیغاتی است و تراش دندان برای ونیر در هیچکدام از منابع علمی دنیا نفی نشده است. اما قبل از آن اجازه دهید اصطلاح ونیر بدون تراش را تعریف کنیم.

ونیر کامپوزیت دندان بدون تراش چیست؟
ونیر ها در حقیقت لایه های نازک و ظریف روکش لومینیر هستند که به راحتی تنها با قرار گیری بر روی دندان به سطح دندان می چسبند و قبل از کارگذاری نیازی به اصلاح و ترمیم ندارند.

spacer.png

لومینیر چیست؟
در بازار امروزه دندانپزشکی انواع مختلفی از روکش های سرامیکی فوق نازک وجود دارد که هر کدام یا نام خاصی ارائه میشوند. لومینیر نیز یکی از نام های تجاری موجود در بازار میباشد. اما از آن جا که این نام با توجه به تبلیغات و استفاده های گسترده از آن یکی از شناخته شده ترین نام های موجود در بازار میباشد در ادامه این نوشتار برای اشاره کردن به این نسل از روکش های فوق نازک از واژه لومینیر استفادا میکنیم.

امروزه نام لومینیر توسط تعداد بیشتری از افراد استفاده شده و شناخته شده تر است هر چند این برند تجاری تنها نام یک محصول خاص نیست بلکه با گذاشتن زمان تولیدات این برند نیز دچار پیشرفت و تنوع های خوبی شده اند و حتی میتوان از این شرکت روکش های مخصوص دندان فرد را نیز سفارش داد.


تفاوت لومینیرز و کامپوزیت دندان چیست؟
هرچند لومنیرز نازک تر از کامپوزیت است و ظاهر طبیعی تری به صورت می دهد اما قیمت بالاتری نسب به کامپوزیت داشته و برای دندان های لب پریده مناسب نیست. به علاوه لومینیرز ماندگاری بیشتری داشته، نصب آن سریعتر است و راحتتر برداشته می شود.

عوارض لومینیرز
از آنجایی که لومینیرز بسیار نازک است نمی تواند لکه های تیره دندان را پوشش دهد. به علاوه به دلیل اینکه تراشی روی دندان برای نصب محکم لومینیرز انجام نمی شود، معمولاً صورت حجیم تر بنظر می رسد و پزشکان معتقدند ونیرهای لابراتوری عملکرد بهتری دارند.

دکتر میلاد افشار، متخصص ایمپلنت و جراحی دندان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...