رفتن به مطلب

معرفی و کاربرد انواع پروتز دندان


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

به طور کلی ۶ نوع پروتز وجود دارد که هر یک از آن ها برای هدف های خاصی استفاده می شوند.

پروتز دندان ثابت
اگر همه دندان های خود را از دست داده اید، می توانید با استفاده از پروتزهاى ثابت دندانى دوباره صاحب دندان هاى دائمى شوید.

این نوع پروتز دندانى در دهان مانند دندان هاى طبیعى است و جویدن با آنها بسیار راحت است و نگهدارى و مراقبت هاى بهداشتى مربوط به آنها درست مانند دندان هاى طبیعى است.

روش پروتز دندان ثابت
اولین کاری که در کلینیک دندانپزشکى انجام مى شود این است که دندانپزشک هشت قطعه تیتانیوم زیست سازگار را در استخوان فک قرار مى دهد.

این قطعه ها، پروتز هاى دندانی را ثابت نگه می دارند و نیروی جویدنی را به اندازه کافى در دهان توزیع می کنند. هر یک از دندان ها به طور جداگانه بر روی این پایه ها نصب مى شوند.

دندان هاى سرامیکى جلوه اى کاملا طبیعى دارند و پایه هاى فلزى مقاومت و دوام لازم را دارند که هر دو نمایى جدید از دهان به شما هدیه مى دهد. نتیجه این کار مثل این است که گویى دندان هاى طبیعى شما برگشته باشند!

پروتزهاى دندانى متحرک
مدل اوردنچر برای پروتزهای کامل راه حلی است که امنیت خاطر و سادگی را به شما ارائه می دهد. پروتز دندان متحرک بر روی ایمپلنت های دندان پیچ و نصب می شود و بیمار می تواند آن را برای تمیز کردن از دهان خود بیرون بى آورد.

spacer.png

اوردنچرهاى متکى بر ایمپلنت

اوردنچر، پروتزهایی هستند که روی ایمپلنت ها قرار می گیرند و می توان آنها را به صورت پروتزهاى متحرک تعریف کرد.
مزیت این نوع ایمپلنت ها این است که بیمار مى تواند به عنوان پروز دندان متحرک از آن استفاده کند. جویدن با این نوع پروتزها به کیفیت پروتزهاى ثابت است.

انتخاب پروتز مناسب دندان
دندانپزشک یا متخصص پروتز قبل ازتوصیه روشى خاص براى درمان، تعداد دندان های از دست رفته، وضعیت دندان های باقیمانده و ضخامت استخوان فک شما را مورد بررسى قرار مى دهد.

اگر فقط یک یا دو دندان از دست رفته باشد و دیگر دندان های باقی مانده سالم باشند، استفاده از یک بریج یا پروتز تکه اى، راه حل مؤثرى خواهد بود. اگر تعداد دندان هاى طبیعی باقی مانده کم باشد و وضعیت مناسبى هم نداشته باشند، ممکن است استفاده از دندان مصنوعى و یا ایمپلنت بهترین گزینه باشد.

برای خواندن ادامه مطلب معرفی و کاربرد انواع پروتز دندان کلیک کنید. 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...