رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

تعمیرگاه بنز

اگر شما به خودرو علاقه دارید یا به اصطلاح ماشین باز هستید، هیچ وقت نمی توانید انکار کنید که به خودرو های قدیمی و کلاسیک علاقه مند هستید. تمام ماشین باز ها با یک مدل خودرو کلاسیک خاص عاشق خودرو شده اند. در دهه چهل و پنجاه میلادی اوج نمایش و دلربایی خودرو های کلاسیک بوده است. داشتن یک خودرو کلاسیک د این دوره زمانه بسیار خاص و جذاب می باشد. اما بزرگترین دغدغه آن هایی که خودرو کلاسیک دارند، تعمیر و نگهداری خودرو های کلاسیک می باشد. به همین دلیل امروز در مورد تعمیر خودرو های کلاسیک به خصوص بنز های قدیمی صحبت خواهیم کرد.

خودرو های قدیمی

اولین سوالی که شما با آن مواجه خواهی بود این است که خودرو های قدیمی یا همان خودرو های کلاسیک مربوط به چه زمانی می شوند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که امروز در سال 2020 خودرو های متعلق به 1930 تا 1950، خودرو های قدیمی محسوب می شود. این خودرو ها نسل اول خودرو های امروزی محسوب می شوند. حس داشتن یک خودرو از دهه سی تا پنجاه میلادی حس نوستالژیک برای دارندگان این خودرو دارد. حالا شاید این سوال پیش آید که چرا به خودرو های این چند دهه خودرو های کلاسیک گفته می شود؟ به طور کلی در تمام زمینه مانند معماری، مدلینگ و ... سبکی به اسم کلاسیک وجود دارد. این سبک کلاسیک در تمام زمینه ها و به خصوص در صنعت سینما به دهه سی تا پنجاه میلادی اتلاق می شود. در نتیجه خودرو های مربوط به این سه دهه نیز، به خودرو های کلاسیک معروف شده اند. در بین کمپانی های خودرو ساز در آن زمان خودرو های بنز در ایران محبوب تر می باشد.

%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%87%D8

بنز های قدیمی

همانطور که گفته شد یکی از محبوب ترین کمپانی ها در دوره کلاسیک، کمپانی مرسدی بنز می باشد. اگر بخواهیم کمپانی مرسدس بنز را بررسی کنیم باید بگوییم که کمپانی بنز از سال 1890 شکل گرفته است. اما کمپانی مرسدس بنز به شکل امروزی در سال 1926 و با ادغام دو شرکت آلمانی وارد بازار خودرو سازی شده است. هر کمپانی در ابتدای ورود خود به بازار خودرو سازی سعی دارد بهترین محصول خود را ارائه دهد. کمپانی مرسدس هم از همین روش استفاده کرد. به همین دلیل محبوب ترین خودرو های کلاسیک از محصولات کمپانی مرسدس می باشد.

انواع بنز های قدیمی

در این بخش بعضی از مدل های سری بنز که در دنیا و در ایران محبوب ترین مدل ها شناخته شده اند را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • مرسدس بنز CCK

    اولین و محبوب ترین مدل کلاسیک مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی، مرسدس بنز پای ثابت مسابقات اتوموبیلرانی بود و در ساخت مدل‌های مخصوص و گران‌قیمت برای مشتری‌هایش نیز شهرتی به هم زده بود. یکی از نمونه‌های بسیار موفق این دهه مدل مرسدس بنز اس‌اس‌کی است که در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ یکی از ۲۶ نامزد برای عنوان ماشین قرن بود.

  • مرسدس بنز 260D

بعداز تجبه موفق بنز با مدل CCK مرسدس بنز تصمیم به طراحی و ساخت خودرویی دیگر گرفت که همان موفقیت را تکرار کند. جهان در دهه ۱۹۳۰ میلادی هنوز سال‌ها با بحران سوخت فاصله داشت، اما کم بودن تعداد جایگاه‌های سوخت رانندگان را به میزان مصرف سوخت ماشینشان حساس کرده بود. برای حل این مشکل، مرسدس بنز پنجاه سال پس از ساخت اولین اتومبیل، در فوریه ۱۹۳۶ مدل مرسدس بنز 260D را عرضه کرد که اولین ماشین با موتور دیزل در جهان بود. حجم این موتور چهار سیلندر ۲٫۶ لیتر بود و ۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این ماشین می‌توانست با یک باک، پانصد کیلومتر حرکت کند. این مصرف کم ابتدا مورد توجه رانندگان تاکسی قرار گرفت. اما جذابیتش به این محدود نشد و ساخت آن آغازگر روندی در صنعت خودروسازی شد که تا امروز ادامه دارد.

%D8%A8%D9%86%D8%B2-260D.jpg

  • مرسدس بنز W111

با نزدیک شدن به دهه ۱۹۶۰، مرسدس بنز با فکر جایگزینی پونتون، که ایده آن از سدان‌های دهه چهل آمریکایی گرفته شده بود، نسل مرسدس بنز W111 را طراحی کرد. این خودرو با توجه به سلیقه خریداران اروپایی و آمریکایی طراحی گردید. در ساخت آن به ایمنی سرنشینان اهمیت بیشتری داده شد. پشت ماشین هم به پیروی از مد روز، شبیه به دم ماهی بود. اولین محصولات این سری در سال ۱۹۵۹ وارد بازار شد و مرسدس بنز بعداً مدل‌های کوپه و کابریوله این مدل را با موتور‌های قوی‌تری ساخت. تا سال ۱۹۷۱ حدود سیصد و هفتاد هزار دستگاه از مدل دبلیو۱۱۱ فروخته شد.

تعمیر بنز قدیمی

همانطور که در مقدمه گفته شد یکی از دغدغه های اصلی دارندگان خودرو های کلاسیک تعمیر و نگهداری خودرو های کلاسیک می باشد. مالکان بنز های قدیمی امروزه درگیر دو موضوع مهم می باشند. اولین دغدغه آن ها تامین قطعات یدکی و دومین مشکل آن ها تعمیرگاه خودرو های کلاسیک می باشد. در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مدل های مختلف و روز افزون خودرو ها تعمیرگاه ها به سمت تعمیرات خودرو های به روز رفته اند زیرا بیشتر احساس نیاز می شود و همین احساس نیاز بازار را به وجود می آورد که منطقی می باشد هر تعمیرگاهی قصد کسب سود بیشتری از این بازار را داشته باشند. به همین دلیل تعمیرکار و تعمیرگاه های خودرو های کلاسیک به شدت کم می باشد و شاید به پنجاه عدد در کل ایران نرسد. همانطور که گفته شد تامین قطعات هم دچار مشکل شده است. زیرا دیگر، کمپانی های خودرو سازی مانند مرسدس بنز خودرو های کاسیک خود را بایگانی کرده اند و دیگر قطعات این خودرو ها تولید نمی شود.

%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9

جمع بندی

همانطور که گفته شده خودرو های کلاسیک محبوبیت زیادی بین ماشین باز ها دارد. در تعمیرگاه بنز اتوداکار شما به راحتی می توانید خودرو مرسدس بنز کلاسیک خود را به ما بسپارید و هیچ نگرانی در مورد تخصص تعمیرکاران و همچنین تامین قطعات یدکی نداشته باشید. تمام تلاش ما این بوده که تمام نیاز های بازار خودرو سازی ایران را تامین کنیم. امیدوارم توانسته باشیم تمام توضیحات مربوط به خودرو های کلاسیک و به خصوص بنز های قدیمی را در اختیار شما همراهان قرار داده باشیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...