رفتن به مطلب

تاریخ انتخابات آلمان برای جایگزینی مرکل اعلام شد


SARDAR

ارسال های توصیه شده

 
مجموعه: اخبار بین الملل
تاریخ انتشار : پنج شنبه, 20 آذر 1399 11:41
 


 

اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,آنگلا مرکل
انتخابات پارلمانی بعدی آلمان، که رهبر جدید این کشور بعد از حکمرانی طولانی آنگلا مرکل، صدراعظم را تعیین می‌کند، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ (۴ مهر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، دفتر رئیس جمهور "فرانک-والتر اشتاین‌مایر" اعلام کرد رئیس دولت، تاریخ انتخابات را مطابق با توصیه دولت معین کرده است. این انتخابات، بیستمین انتخابات پارلمانی آلمان بعد از جنگ جهانی دوم خواهد بود.

 

آلمان هر چهار سال یک بار انتخابات برگزار می‌کند. مجلس عوام پارلمان یا بوندستاگ، صدراعظم را انتخاب می‌کند. این امر ممکن است تا مدتی بعد از انتخابات اتفاق نیفتد، زیرا فرآیند کنار هم چیدن یک ائتلاف حاکم ممکن است طولانی باشد. بعد از انتخابات ۲۰۱۷، تقریباً ۶ ماه گذشت تا مرکل برای دور چهارم خود سوگند بخورد؛ که این مدت زمان یک رکورد به حساب می‌آمد.

 

مرکل از سال ۲۰۰۵ صدراعظم بوده است. وی قبل‌تر از دو سال پیش گفت که به دنبال دوره پنجم نیست و مرتباً تکرار کرده که ذهنیتش تغییر نخواهد کرد.

 

در حال حاضر، حدس اینکه چه کسی جانشین او خواهد شد دشوار است و بیشتر به این بستگی دارد که احزاب حاکم چه کسی را به عنوان صدراعظم کاندیدا کنند.

 

اتحادیه دموکرات مسیحی راست مرکزی مرکل، بخشی از بلوک محافظه‌کار که تا اندازه‌ای به خاطر نظرات‌ مثبت در مورد نحوه رسیدگی مرکل به همه‌گیری کرونا، در نظرسنجی‌ها برتری دارد، برنامه دارد رهبر جدیدی را در ماه ژانویه انتخاب کند. آن شخص احتمالاً، و نه ضرورتاً، برای شرکت در انتخابات پارلمانی و به عنوان صدراعظم کاندیدا خواهد شد.

 

سوسیال دموکرات‌های چپ میانه، که ۳ تن از ۸ صدراعظم بعد از جنگ آلمان جزوی از آن‌ها بودند، "اولاف شولتس"، وزیر دارایی را به عنوان نامزد خود انتخاب کرده‌اند.

اما این حزب، که حالا شریک تازه‌کار در ائتلاف حاکم مرکل به شمار می‌آید، در حال حاضر در نظرسنجی‌ها بسیار ضعیف است. این حزب نسبت به سبزهای محیط‌زیست‌گرا، که احتمالاً برای نخستین بار در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند اما هنوز نماینده خود را انتخاب نکرده‌اند، هم از حمایت کمتری برخوردار است.

 

رأی‌دهندگان دست‌کم ۵۸۹ قانون‌گذار را برای بوندستاگ انتخاب می‌کنند. این عدد ممکن است به خاطر سیستم انتخاباتی پیچیده آلمان که مبتنی بر نمایندگی متناسب است، به طور قابل توجهی بزرگ باشد، اما در عین حال انتخابات به گونه‌ای خواهد بود که رأی‌دهندگان نمایندگان محلی منتخب را به طور مستقیم انتخاب می‌کنند. بوندستاگ فعلی دارای ۷۰۹ عضو است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...