رفتن به مطلب

کارشناسان درباره گل نفت و پنالتی استقلال چه نظری دارند؟


SARDAR

ارسال های توصیه شده

رجوع به آرای چند کارشناس داوری، بهترین روش برای نقد تصمیمات یک داور در طول نود دقیقه است.

ستاره | سرویس اخبار - دیدار استقلال و صنعت نفت هرچقدر که در نیمه نخست بدون اتفاق خاصی به پایان رسید، اما در نیمه دوم زیبا و جنجالی دنبال شد و تصمیمات مهمی در این مسابقه از سوی تیم داوری گرفته شد.

 

در دقیقه 58 بازی، مهدی قایدی و محمد طیبی بر سر تصاحب توپ با یکدیگر درگیر شدند که در این صحنه مهدی قایدی بر روی زمین افتاد ولی اکرمی اعتقادی به خطا نداشت. محمود فکری نسبت به این صحنه معترض بود و به همین دلیل اکرمی به او یک کارت زرد نشان داد. اما نظرات کارشناسان داوری در مورد این صحنه چه بود؟

 

 


* سعید مظفری زاده:

محمد طیبی با دست ضربه ای به مهدی قایدی زده و مانع از حرکت او شد. این حرکت خطا بود و می توانست کارت زرد داشته باشد اما داور به این اعتقادی نداشت در حالی که این صحنه به نظر خطا بود و داور اشتباه کرد.


* نوید مظفری:


نیمه اول صحنه خاصی نداشت و قضاوت برای داور بسیار راحت بود اما در نیمه دوم و در دقیقه ۵۸ روی مهدی قایدی خطایی صورت گرفت که داور باید به بازیکن خاطی کارت زرد می‌داد اما این اتفاق نیفتاد.


* نوذر رود نیل:


در نیمه دوم مدافع نفت روی مهدی قائدی مرتکب خطا شد و داور باید ضربه آزادی را برای استقلال اعلام می کرد که از این کار چشم پوشی کرد.


* حیدر سلیمانی:


اولین اشتباه داور در دقیقه ۵۸ اتفاق افتاد زمانی که مهدی قایدی در حال حمله به سمت دروازه صنعت نفت بود، با خطا طیبی، مدافع صنعت نفت روبرو شد که حتماً باید به خاطر این خطا اخطار می‌گرفت اما داور ادامه بازی را اعلام کرد و تقریباً همین جا بود که با اعتراض محمود فکری که کارت زرد هم از داور دریافت، اختیار بازی در حال خارج شدن از دست داور بود

 

اما در دقیقه 73 صنعت نفت توسط طالب ریگانی به گل رسید. کمک داور دوم این بازی  امیرمحمد داوودزاده با اندکی تاخیر پرچمش را بالا برد و تشخیص داد که گل صنعت نفت در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. البته کارشناسان داوری با تصمیم کمک داور مخالف هستند.

 

391310_146.jpg

 

* سعید مظفری زاده:


کمک داور بازی گل صنعت نفت را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد اما در تصاویر تلویزیونی به نظر می رسد در زمانی که بازیکن صنعت نفت با سر به توپ ضربه می زند طالب ریکانی و مدافع استقلال روی یک خط هستند. براساس این تصاویر می توان گفت گل سالم بوده و کمک داور اشتباه کرده است.


* نوید مظفری:


در دقیقه ۷۳ صنعت نفت به گل رسید اما داور آن را آفساید اعلام کرد. من تصاویر فریز شده آن صحنه را دارم و به نظر من داور به اشتباه گل صنعت نفت را آفساید اعلام کرد.


* نوذر رود نیل:


در صحنه ای که داور گل طالب ریکانی را به خاطر آفساید مردود اعلام کرد، تصمیم تیم داوری اشتباه کرد و گل نفت در این صحنه کاملا قانونی بود و آفسایدی در کار نبود.


* حسین عسگری:


قضاوت درباره آن خیلی سخت است و به همین خاطر هم کمک داور مسابقه، پرچم خود را دیر بلند کرد. جاگیری کمک داور خوب نبود و به نظر می‌رسد این گل، سالم بوده است. او حدود دو متر عقب‌تر از صحنه بود و به همین خاطر دچار اشتباه شد.


* پیروز سیف الله پور:


تشخیص این صحنه در آن لحظه توسط کمک داور بسیار سخت بوده، هنگام سانتر توپ هیچ مهاجمی در آفساید قرار ندارد اما در هنگام ضربه سر توسط مهاجم زردپوش، هم تیمی ایشان یک گام در وضعیت آفساید قرار گرفته است ، لذا اعلام آفساید صحیح میباشد.


* حیدر سلیمانی:


دقیقه ۷۴ کمک داور در یک تصمیم بسیار دشوار که با کمک VAR می‌توان این صحنه را تشخیص داد، دستور به مردود بودن گل سالم تیم صنعت نفت داد در صورتی که زمانی که مهاجم صنعت نفت توپ را با سر می‌زند، پاهای مدافع استقلال و پای ریکانی در یک خط قرار داشته و در نتیجه آفساید نیست و گل سالم صنعت نفت به اشتباه مردود شد.

 

در دقایق پایانی بازی در حالیکه بازیکن صنعت نفت روی زمین بود، توپ به دست او برخورد کرد که استقلالی به شدت اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

 

 


* سعید مظفری زاده:


دقیقه 84 توپ در حالی که مدافع نفت تعادلش به هم خورده و روی زمین افتاده بود ناخواسته به دستش خورد که داور به درستی اعلام ادامه بازی داد.

* نوید مظفری:


اعتراض استقلالی‌ها به خطای هند صنعت نفت در دقیقه ۸۶ بی‌مورد بود و داور به درستی دستور به ادامه بازی داد.


* نوذر رود نیل:


در دقایق پایانی صحنه مشکوکی در محوطه جریمه نفت اتفاق افتاد که استقلالی ها معتقد به هند و اعلام پنالتی بودند اما از نظر من ادامه بازی بهترین تصمیم اکرمی بود و پنالتی در این صحنه شکل نگرفت.


* حسین عسگری:


در دقیقه ۸۵ هم توپ به دست مدافع صنعت نفت برخورد کرد که او حرکت اضافی نداشت و پنالتی نبود. این بازیکن زمین خورد و توپ به دستش برخورد کرد.


* حیدر سلیمانی:


در دقیقه ۸۵ بر اثر برخوردهایی که بین مهامین استقلال و مدافع صنعت نفت رخ می‌دهد، مدافع نفت سرنگون می‌شود و حین سرنگونی توپ به دستش برخورد کرد که داور هم به درستی ادامه بازی را نشان داد و نمی‌توانست پنالتی باشد.

منبع: ورزش سه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...