رفتن به مطلب

علت زخم شدن ناگهانی پوست ساق پا چیست؟


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

زخم ساق پا به زبان ساده به شکستگی پوست پا گفته می شود که امکان نفوذ هوا و باکتری را به بافت زیرین پوست می دهد. این برش معمولا توسط یک آسیب کوچک به وجود می آید. در اغلب افراد چنین آسیب هایی بدون دشواری و ظرف یک تا دو هفته درمان می شوند. با این حال، هنگامی که مشکلی زمینه ای وجود داشته باشد، پوست التیام نیافته و وسعت ناحیه زخم افزایش می یابد. به این نوع زخم، زخم مزمن گفته می شود.

علائم زخم پا

زخم ها می توانند دردناک یا بدون درد باشند. بیمار در صورت ابتلا به زخم معمولا دچار تورم پا شده و ممکن است احساس سوزش یا خارش نیز داشته باشد. علاوه بر این موارد، وجود علائمی همچون راش پوستی، تغییر رنگ پوست به قهوه ای یا قرمز، خشکی یا پوسته ریزی پوست امکان پذیر است.

spacer.png

تشخیص علت زخم ساق پا

در ابتدا، پزشک سابقه پزشکی فرد را بررسی می کند. پزشک متخصص، زخم را به طور کامل بررسی کرده و امکان دارد جهت کمک به تهیه یک برنامه درمانی آزمایش هایی همچون تصویر برداری اشعه ایکس، آم آر آی، سیتی اسکن و مطالعات عروقی غیر تهاجمی را برای بیمار تجویز کند.

روش های درمان زخم ساق پا

هدف از درمان زخم های ساق و مچ پا، تسکین درد، تسریع بهبودی و التیام زخم می باشند. برنامه درمانی هر بیمار منحصر به او بوده و به سلامت، شرایط پزشکی و توانایی او در مراقبت از زخم بستگی دارد.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...