رفتن به مطلب

چگونه از آسیب دیدگی مچ پا جلوگیری کنیم؟


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

گرم کردن بدن قبل از ورزش، پوشیدن کفش های مناسب از لحاظ اندازه و اجتناب از پوشیدن کفش های پاشنه بلند نیز می توانند از آسیب های مچ پا جلوگیری کنند. اگر از آسیب مچ پا رنج می برید، استراحت و دنبال کردن دستورالعمل های پزشک می تواند به التیام هر چه سریعتر شما کمک کند.

 

درد مچ پا می تواند همراه با سوزش، سفتی، قرمزی و داغ شدن مچ پا نیز باشد. درمان درد مچ پا می تواند در مراحل اول شامل استراحت، سرمادرمانی یا بالا بردن پا و ایموبیلیزاسیون باشد، اما ممکن است نیاز باشد که از داروهای ضد التهاب نیز استفاده کنید.

درد مچ پا ممکن است به دلایل مختلفی به وجود آید. هر کس در هر سنی می تواند آن را تجربه کند ولی مهمترین عامل به وجود آورنده ی آن پیچ خوردگی مچ پا می باشد. برای درمان درد ناشی از پیچ خوردگی مچ پا راه هایی ارائه شده که در این مقاله به آن پرداخته می شود.

درد مچ پا نشانه چیست؟

درد مچ پا به هرگونه درد و ناراحتی که هر کدام از بخش های مچ پا را تحت تاثیر قرار می دهد، اشاره دارد. رایج ترین علت درد مچ پا، پیچ خوردگی مچ پا است. پیچ خوردگی مچ پا آسیبی است که به رباط های مرتبط کننده ی استخوان های مچ پا می رسد.

بهترین مسکن برای درد مچ پا

در اکثر موارد، داروهای بدون نسخه ضد درد مانند ایبوپروفن (Advil ،Motrin IB و …) یا ناپروکسن سدیم (Aleve و…) یا استامینوفن (Tylenol و…) برای مدیریت درد مچ پا پیچ خوردگی مچ پا کافی هستند.

spacer.png

عوامل موثر در بروز درد مچ پا

شاید این سوال برخی باشد که درد مچ پا ناشی از چیست. رایج ترین علت درد مچ پا، پیچ خوردگی مچ پا است. پیچ خوردگی مچ پا آسیبی است که به رباط های مرتبط کننده ی استخوان های مچ پا می رسد. یک پیچ خوردگی می تواند هنگامی که مچ پا خارج از موقعیت عادی (معمولا به سمت داخل پا) خود می پیچد و معمولا سبب کشیدگی بیش از حد و یا پارگی رباط می شود، رخ می دهد.

 

 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...