رفتن به مطلب

elidemy

ارسال های توصیه شده

انواع ماهی کیلکا

ماهی کیلکا چشم درشت : میانگین طول چنگالی ماهی کیلکای چشم درشت در مجموع نر و ماده 8/8± 2/119 میلیمتر، حداقل و حداکثر طول آن 5/77 و 5/147 میلیمتر بوده است. طی سال های 1385 الی 1387 بتدریج از فراوانی این گونه در کمتر از 2 سال کاسته شده است که به عبارتی جمعیت ماهی کیلکا چشم درشت بشدت آسیب دیده است.

ماهی کیلکا آنچوی : کیلکای آنچوی از ماهیان گرما دوست می باشد و بومی جنوب دریای خزر است که در درجه حرارت آب بین 28 الی 5/4 درجه سانتی گراد پراکنش دارد و تقریبا هیچ وقت به بخش شمالی دریای خزر مهاجرت نمی کند. این گونه در فواصل دور از ساحل زیست می کند و معمولا نزدیک ساحل نمی شود و در حدود 3 سالگی بالغ می شود.

ماهی کیلکا معمولی : ماهی کیلکا معمولی در طول روز به صورت گله متراکم یافت می‌شود و با تاریک شدن هوا پراکنده می‌گردند. برای صید قبل از تاریک شدن هوا با استفاده از دستگاه ماهی یاب عملیات تعقیب گله‌های ماهی کیلکا را انجام می‌ شود.

کاربرد پودر ماهی کیلکا

  • پودر ماهی کیلکا برای طعام دام
  • پودر ماهی کیلکا برای خوراک طیور: اینک اين کالا در صنعت مرغداری كه دومين صنعت كشور می باشد، مصرف فراوانی داشته و حدود 12-6 درصد از ماده تشكيل دهنده دانه مرغ را در بر می گيرد.
  • پودر ماهی کیلکا برای غذای ماهی: طبق آمارها در سال های اخير با توسعه و گسترش رشد آبزيان، پودر و روغن ماهی تحت عنوان افزودنی های غذای آبزيان مورد استفاده قرار می گيرند.
  • پودر ماهی کیلکا برای غذای میگو
  • پودر ماهی کیلکا برای کود درخت (کود پودر ماهی)

ترکیبات پودر ماهی کیلکا

مخلوط ماهی کیلکا نیز همانند بقیه ماهی‌ها از آب، پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی تشکیل ‌شده که به طور مختصر توضیح داده می‌شود:

  • آب : در مخلوط ماهی کیلکا اندازه آب حدود 75% – 73% وزن ماهی را تشکیل می دهد.
  • ویتامین‌ها : ماهی کیلکا مرجع عمده‌ای از ویتامین‌های A ، B ، E ، D و K می باشد.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...