رفتن به مطلب

فرق لوسیون با کرم، بالم و پماد + جدول مقایسه‌ای


SARDAR

ارسال های توصیه شده

با دانستن فرق لوسیون با کرم و محصولات دیگر همچون بالم و پماد بهتر می‌توانید یک محصول مناسب را برای محافظت از پوست خود انتخاب کنید و از کاربردهای هر یک با توجه به نیاز خود بهره ببرید.
فرق لوسیون با کرم چیست؟
 
سرویس آرایش و زیبایی - فرق لوسیون با کرم چیست؟ آیا می‌توان یکی از این موارد را جایگزین دیگری کرد؟ چه افرادی باید از کرم استفاده کنند و چه کسانی بهتر است برای محافظت از پوستشان لوسیون را در نظر داشته باشند؟ این سؤال را افرادی که می‌خواهند همیشه پوستی نرم، شفاف و درخشان داشته باشند مطرح می‌کنند. در این قسمت از ستاره درباره کرم و لوسیونو تفاوتی که این دو ماده با هم دارند سخن خواهیم گفت.
در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از مطلب این مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در "فهرست موضوعی" زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.
  • لوسیون چیست؟
  • کرم چیست؟
  • مزایای لوسیون و کرم
  • آیا بالم و پماد را می‌توان جایگزین کرم و لوسیون کرد؟
  • جدول مقایسه ویژگی‌های لوسیون، کرم، بالم و پماد

بررسی فرق لوسیون با کرم
زمانی که می‌خواهید فرق لوسیون با کرم را بررسی کنید باید ابتدا درباره مواد اولیه تشکیل دهنده این دو ماده اطلاعات مناسبی کسب کنید؛ زیرا بدون دانش درباره این که کرم از چه موادی تشکیل شده و لوسیون حاوی چه موادی است نمی‌توانید یکی از این دو گزینه را برای استفاده انتخاب کنید.
 
لوسیون چیست؟
لوسیون دارای درصد بیشتری آب و درصد کمتری چربی است. لوسیون ها سبک هستند و به خوبی جذب پوست می‌شوند.
این محصولات برای پوست‌های نرمال و خشک انتخاب مناسبی خواهند بود. لوسیون های بدن معمولاً به صورت تیوپی ارائه می‌شوند. عمده استفاده از این محصولات در روزهای گرم تابستان است؛ زیرا افرادی که می‌خواهند از پوستشان محافظت کنند نیاز به ماده‌ای دارند که سریع جذب پوست شود و روی آن باقی نماند.
 
لوسیون چیست؟

کرم چیست؟
میزان روغن موجود در کرم بیشتر از لوسیون است. در حقیقت در کرم این قطرات آب هستند که با روغن ترکیب شده‌اند. کرم سنگین‌تر از لوسیون است و امکان دارد که ترکیبات آن نیز غنی‌تر باشد. به همین دلیل کرم لایه ضخیم‌تری را هنگام استفاده روی پوست ایجاد می‌کند. ظرفی که حاوی این محصولات است معمولاً به شکل قوطی طراحی شده تا دسترسی به کرم راحت باشد.
کرم برای پوست‌های بسیار خشک استفاده می‌شود و افرادی که پوست معمولی دارند از آن برای تأمین رطوبت و نرمی پوست در روزهای سرد زمستان بهره می‌گیرند. استفاده از کرم برای هیدراته کردن بدن مناسب است. به همین دلیل است که توصیه می‌شود آن را هنگام شب مصرف کنید. استفاده از کرم‌ها حین خواب امکان آبرسانی عمیق به پوست را فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید.
 
مزایای لوسیون و کرم برای پوست
  • هر دو برای هیدراته کردن پوست مناسب هستند.
  • هر دو خشکی پوست را برطرف می‌کنند.
  • هر دو از پوست در برابر سرما، گرما و نور خورشید محافظت می‌کنند.
     
انتخاب بین کرم و  لوسیون
 
آیا بالم و پماد را می‌توان جایگزین کرم و لوسیون کرد؟
بالم نسبت به کرم یک لایه ضخیم‌تر روی پوست ایجاد می‌کند و فاقد آب است. بنابراین وظیفه آبرسانی پوست را به عهده ندارد. در واقع بالم یک ماده مومی شکل است که برای رفع خشکی و ترک نواحی مثل کف پا، آرنج، زانو و لب استفاده می‌شود. به همین دلیل افرادی که در طول روزهای خشک و سرد سال دچار مشکلاتی مانند قرمزی و خشکی پوست می‌شوند، بهتر است از بالم که حاوی مواد مغذی بیشتری برای پوست است استفاده کنند.این روزها بالم لب کاربرد فراوانی در میان لوازم آرایشی پیدا کرده است.
و اما پماد؛ پماد نسبت به سه محصول دیگر بیشترین میزان چربی را دارد. در اصل پمادها، روغن‌هایی نیمه جامدند که در ترکیب آن‌ها آب به کار نرفته (و یا بسیار کم با ترکیبات خاص) و بنابراین بیشتر جنبه درمانی دارند تا آرایشی. پمادها دچار آلودگی میکروبی نمی‌شوند و نیاز به اضافه کردن مواد نگهدارنده به آنها نیست. استفاده از پمادها به این دلیل که خیلی چرب هستند، چندان خوشایند نیست و اغلب به عنوان دارو مصرف می‌شوند زیرا داروهای موضعی به شکل پماد اثربخش‌تر هستند. پمادها اغلب برای درمان پوست در برابر سوختگی و ... استفاده می‌شوند. معروف‌ترین پماد را باید وازلین دانست. از خواص وازلین برای پوست این است که با یک پوشش قوی، مانع تبخیر آب پوست می‌شود و رطوبت آن را حفظ می‌کند.
 
تفاوت پالم و پماد و لوسیون و کرم
 
جدول مقایسه ویژگی‌های لوسیون، کرم، بالم و پماد
لوسیون کرم بالم پماد
ترکیب روغن و آب ترکیب روغن و آب موم فاقد آب روغن نیمه جامد فاقد آب
در صد آب بیشتر و چربی کمتر در صد چربی بیشتر و آب کمتر بدون خاصیت آبرسانی بدون خاصیت آبرسانی
رقیق با جذب سریع غلیظ با جذب دیرتر  غلیظ و سرعت جذب کم غلیظ و سرعت جذب کم
مناسب برای فصل‌های گرم و قسمت‌های مودار بدن به دلیل سرعت جذب  مناسب برای فصل های سرد و پوست صورت به دلیل ایجاد حس چربی و تعریق  مناسب برای قسمت‌های خشک و ترک خورده مثل لب، آرنج و پا  کاربرد دارویی مثل رفع سوختگی و ...

 

با توجه به این که چه نوع پوستی دارید و در چه فصلی از سال هستید، با آگاهی دقیق درباره فرق لوسیون با کرم و بررسی تفاوت پماد و بالم با دو محصول دیگر، یک گزینه مناسب را برای محافظت از پوست خود انتخاب کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...