رفتن به مطلب

مقایسه 3 خودروی ملی


ارسال های توصیه شده

سمند EF7

سمند EF7 از یک پیشرانه 1.4 لیتری برای تامین توان خود استفاده می‌کند. این خودرو بر اساس سوخت پایه مصرفی به دو تیپ بنزین سوز و گازسوز تقسیم‌بندی می‌شود. تفاوت توانی که این پیشرانه برای سمند EF7 بنزینی و گازسوز تولید می‌کند، چندان ملموس نیست. چراکه این عدد برای خودرو بنزینی حدود 113 اسب بخار و برای سمند EF7 پایه گازسوز حدود 100 اسب بخار است.

ساینا

ساینا یک خودروی داخلی است که ازنظر ویژگی‌های فنی شباهت زیادی به تیبا دارد اما ازنظر ظاهری شباهتی میان این دو خودرو دیده نمی‌شود. تولید این خودرو در سال 1395 توسط سایپا کلید خورد و در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد. برای تامین توان ساینا از یک پیشرانه 1.5 لیتری استفاده می‌شود که می‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. هنگامی‌که با ساینا در سرعت‌های بالا رانندگی می‌کنید، سروصدای زیادی در داخل کابین به گوش می‌رسد.

همچنین هندلینگ آن در وضعیت مناسبی قرار نداشته و رانندگی در روزهای برفی را به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل می‌کند. هرچند توان تولیدی توسط پیشرانه برای تبدیل‌شدن ساینا به یک خودروی خانوادگی کافی نیست، اما مصرف سوخت پایین و شتاب قابل‌قبول آن را به یک خودرو مناسب برای رانندگی در شهر تبدیل کرده است.

تیبا

تیبا پس از پراید دومین خودروی ملی است که سایپا تولید آن را در سال 1388 کلید زد. این خودرو که از سال 90 توانست در بازار خودروهای داخلی حضور پیدا کند، امروزه با توقف تولید پراید به‌عنوان جایگزینی برای این خودروی رایج معرفی شده است. تیبا خودرویی است که توانست به دلیل طراحی زیبا در میان خریداران جای خود را باز کند. در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری وظیفه تامین 80 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 126 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را بر عهده گرفته است.

این خودروی یک تنی در یک سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر سوخت مصرف کرده و می‌تواند در 13 ثانیه خود را از صفر به صد برساند. در حال حاضر مدل‌های 88 تا 99 تیبا در بازار خودروهای دست‌دوم ایران حضور دارند.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...