رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

 

spacer.png

برخی انواع کنسر پروستات، غیر تهاجمی هستند و به همین دلیل امکان دارد فرد هیچ گونه علامتی را تجربه نکند. با این حال، سرطان پیشرفته پروستات اغلب علائمی را ایجاد می کند.

در صورت ابتلا به هر کدام از علائم یا نشانه های زیر، نباید در تماس با پزشک درنگ کرد. برخی علائم سرطان پروستات می توانند توسط بیماری های دیگری به وجود آیند به همین دلیل فرد به معاینه نیاز خواهد داشت. علائم سرطان در پروستات مردان می توانند شامل مشکلات ادراری، مشکلات جنسی، درد و بی حسی شوند.

مشکلات ادراری
مشکل ادراری یک علامت رایج از سرطان پروستات است. زیرا پروستات در پایین مثانه قرار داشته و میزراه را احاطه می کند. به دلیل همین، در صورتی که یک تومور بر روی آن به وجود آید می تواند بر روی مثانه یا میزراه فشار آورده و سبب ایجاد مشکلاتی شود. مشکلات ادراری می توانند شامل موارد زیر شوند:

  1. نیاز مکرر به دفع ادرار
  2. جریان ادرار آهسته تر از معمول
  3. خونریزی در هنگام دفع ادرار (هماچوری)


مشکلات جنسی
اختلال نعوظ می تواند یک علامت سرطان پروستات باشد. این اختلال که ناتوانی جنسی نیز نامیده می شود توانایی نعوظ و حفظ آن را از فرد می گیرد. وجود خون در مایع منی پس از انزال نیز می تواند یک علامت این سرطان باشد.

درد و بی حسی
سرطان متاستازیک یا منتشر شده، سرطانی است که از محل اولیه خود به دیگر نواحی بدن منتشر شده است. هنگامی که سرطان پروستات متاستاز می کند اغلب به استخوان ها منتشر می شود. این وضعیت می تواند در نواحی زیر سبب ایجاد درد شود:

  1. ناحیه لگن
  2. کمر
  3. قفسه سینه

در صورتی که سرطان به طناب نخاعی انتشار یابد، ممکن است فرد حس خود را در پاها و مثانه از دست دهد. برخی مردان می توانند بدون داشتن هر گونه علامت سال ها به سرطان پروستات مبتلا باشند.

علائم خطرناک سرطان پروستات
در حالی که هر کدام از علائم بالا می توانند به عنوان اولین نشانه ابتلا به سرطان پروستات باشند، احتمال اینکه علائم ادراری نسبت به دیگر علائم زودتر پدیدار شوند بیشتر است.

در نظر داشتن این نکته ضروری است که اغلب این علائم می توانند توسط بیماری هایی ایجاد شوند که سرطان نمی باشند. این بیماری ها شامل بزرگی خوش خیم پروستات (BPH) و پروستاتیت (التهاب پروستات) می شوند. بنابراین در حالی که پایش هر گونه علامت ضروری می باشد، باید در نظر داشت که احتمال زیادی وجود دارد که این علائم در اثر سرطان به وجود نیامده باشند.

با این وجود، هیچ کدام از این بیماری ها سبب پیدایش خون در ادرار نمی شوند. در صورتی که به این علامت دچار هستید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...