رفتن به مطلب

شناخت انواع عیار طلا برای خرید آنلاین گوشواره طلا


saharrahin

ارسال های توصیه شده

طلای خالص فلزی تقریباً نرم است. نرمی این فلز باعث میشود، استفاده از طلای خالص در زیورآلات به دلیل استحکام ناکافی مناسب نباشد. از این رو جواهرسازان برای افزایش استحکام طلا، آن را در درصدهای مشخص با فلزهای دیگر آلیاژ می‌کند، که این عمل عیارهای مختلف طلا را بهوجود می‌آورد. طلای با عیار ۲۴، خالص‌ترین طلاست. سایر عیارهایی که بیشتر در جواهر سازی مورد استفاده قرار میگیرد عیار ۱۸ و ۱۴ است. هرچه عیار طلا بالاتر باشد گران‌تر، نرمتر و آسیب پذیرتر خواهد بود. به همین دلیل با وجود خالص بودن طلای ۲۴ عیار، خریداران طلا  عیار ۱۸ را برای جواهرات ترجیح می‌دهند.

استفاده از طلای ۲۴ عیار در جواهرات پیشنهاد نمی‌شود. اگرچه خرید طلای مناسب الزاماً به معنی طلا با خلوص بالاتر نیست، اما اگر مقدار طلای استفاده شده در آلیاژ طلای استفاده شده در گوشواره طلا، کمتر از ۵۰ درصد باشد نیز میتواند به دلیل محتوای بیشتر سایر فلزات، باعث ایجاد حساسیت شود. بنابراین با وجود قیمت پایین تر جذابیت کمتری برای خرید خواهند داشت.

توجه به نکات زیر در انتخاب عیار مناسب میتواند راهنمای شما در خرید آنلاین گوشواره طلا باشد:

  • طلای خالص بسیار نرم و آسیب پذیر است. اگر میخواهید گوشواره طلای خود را روزانه بپوشید از عیارهای پایینتر استفاده کنید. برای گوشوارهها و گردنبندهایی که از ضربه و اصطکاک شدید در امان هستند، عیار ۱۸ میتواند عیار مناسبی باشد. از گوشوارههای طلای ۲۴ عیار، برای موقعیت های خاص، مهمانی ها و مراسم ها به ندرت استفاده کنید، زیرا بسیار آسیب پذیرتر خواهند بود.
  • نکته دیگر در انتخاب عیار طلا در خرید آنلاین گوشواره طلا، این است که بدانید، آلیاژ طلا حاوی فلزات دیگری به غیر از طلا است. یکی از متداول‌ترین فلزاتی که در آلیاژ طلا استفاده می‌شود، نیکل است که باعث استحکام بیشتر آن می‌شود. اما نیکل برای بعضی از افراد آلرژی زا است. اگر شما به نیکل حساسیت دارید، بهتر است از گوشوارههایی استفاده کنید که درصد طلای آن بالاتر باشد. طلای ۱۸ عیار برای شما پیشنهاد می‌شود.

گوشواره طلا 18 عیار زنانه جواهری گاندی مدل 29413

گوشواره طلا 18 عیار زنانه درسا مدل 2588-1

 

گوشواره طلا 18 عیار زنانه درسا مدل 2341-1

گوشواره طلا 18 عیار زنانه جواهری گاندی مدل 20967

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...