رفتن به مطلب

تاثیر آب آلوده در مرگ کودکان


parisa70

ارسال های توصیه شده

آب نقش مهمی در هیدراته شدن و سلامت دارد. تقریبا 70 % از بدن انسان از آب تشکیل شده است و انسان  برای سالم نگه داشتن بدن و بهبود کیفیت زندگی خود به آب سالم و بهداشتی نیاز دارد. بنابراین دسترسی به آب سالم و بهداشتی مطابق با استانداردهای جهانی از حقوق اولیه شهروندی برای انسان ها در تمام نقاط دنیا به حساب می آید. در ایران آب های سطحی و زیرزمینی بر اساس استانداردهای تعیین شده در تصفیه خانه آب مورد تصفیه قرار می گیرند .

یک واقعیت مهم و وحشتناک در ارتباط با سلامتی کودکان وجود دارد. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی WHO، بیماری های منتقله از آب، علت اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در دنیا به شمار می آیند ، به طوریکه هر 90 ثانیه یک کودک بر اثر بیماری های منتقله از آب می میرد. تقریبا 160 میلیون کودک در جهان در اثر استفاده از آب آلوده و مسائل بهداشتی ناشی از مصرف آب، دچار سوء تغذیه مزمن و اختلال در رشد رنج می ببرند.

ارتباط بین آب آلوده و مرگ و میر کودکان

مطالعات سازمان یونیسف نشان می دهد که تقریبا نیمی از مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در کشور های در حال توسعه و کشورهایی از جمله هند، پاکستان، نیجریه، چین و کنگو اتفاق می افتد. در این کشورها درصد قابل توجهی از مردم به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی ندارند. مصرف آب آلوده و تصفیه نشده منجر به انواع بیماری های منتقله از آب  مانند هپاتیت ، حصبه ، یرقان ، اسهال خونی و مشکلات پوستی در کودکان و بزرگسالان می شود.

تاثیر نوشیدن آب آلوده بر سلامت کودکان

آلاینده های سمی موجود در آب برای کودکان بسیار خطرناک می باشد. دلیل این امر این است که کودکان در مقایسه با بزرگسالان به ازای هر کیلوگرم وزن خود آب بیشتری مصرف می کنند ، در نتجه کودکان بیشتر در معرض خطرات ناشی از آب آلوده می باشند. از آنجاییکه بدن کودکان در حال رشد می باشد مصرف آب آلوده بر بافت ها و اندام های در حال رشد آنها تاثیر می گذارد و باعث مشکلات جسمی و ذهنی در کودکان می شود و در موارد شدید مصرف آب آلوده باعث مرگ کودکان می شود.

برای حفظ سلامت کودکان خود بایستی از بهداشتی و سالم بودن آب اطمینان حاصل کنیم. یکی از روش های سالم سازی آب در منازل استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد.

منبع خبر 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...