رفتن به مطلب

چه عواملی سبب ریزش مو سکه ای می شوند؟


parisa70

ارسال های توصیه شده

آلوپسی یک اصطلاح پزشکی برای ریزش مو است. از آنجایی که تمامی فولیکول های مو در دوران جنینی تشکیل می شوند، همه افراد با گذشت زمان شکلی از ریزش مو یا علائم ریزش مو را در زندگی خود تجربه می کنند.

متخصصان پوست و مو در بهترین کلینیک کاشت مو تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا بتوانند ریزش مو را با بهترین روش های روز دنیا، درمان و کنترل کنند.

ریزش موی سکه ای چیست؟

ریزش موی سکه ای یا ناحیه ای یک بیماری خود ایمنی است که ۱ تا ۲ درصد جامعه را تحت تاثیر قرار داده و با ریزش کامل یا نسبی مو ها همراه است. با اینکه این ریزش معمولا در مو های سر اتفاق می افتد اما امکان بروز آن در نواحی دیگر نیز وجود دارد.

به طور کلی، علائم اولیه این نوع ریزش مو، نواحی گرد یا بیضوی شکل ریزش مو است. با اینکه امکان خارش یا درد اندک در این نواحی وجود دارد اما معمولا بدون علامت هستند. پوست ناحیه ریزش مو، ظاهری طبیعی و بدون جای آسیب دارد. در حین معاینه بالینی، مو های نزدیک نواحی ریزش مو، نازک تر بوده، با رفتن به سمت ریشه، نازک تر شده و شکلی شبیه به علامت تعجب را تشکیل می دهد.

خود ایمنی بودن ریزش موی سکه ای، همزمانی آن با دیگر بیماری های ژنتیکی همچون پیسی، بیماری تیروئیدی هاشیموتو، بیماری آدیسون و پلی اندوکرینو پاتی خود ایمنی را توجیه می کند. علاوه بر این موارد، ریزش موی سکه ای به طور فراوان با درماتیت آتوپیک و سندرم داون همراه می شود. صرف نظر از طبیعت خود ایمنی ریزش موی سکه ای، عوامل دیگری نیز با این بیماری ارتباط دارند که موارد زیر از جمله آن ها هستند:

  • استرس فیزیکی یا روانی مزمن یا دارای شدت زیاد (تب، التهاب و بدخیمی ها)
  • آسیب ناحیه ای
  • عفونت های باکتریایی و ویروسی
  • بارداری
  • اختلالات هورمونی
  • مواد شیمیایی
  • واکنش های حساسیتی
  • تغییرات فصلی

ریزش موی سکه ای چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص این بیماری عمدتا به صورت بالینی است. انجام معاینه تریکوگرام می تواند کاهش دوره آناژن و افزایش دوره تلوژن را در مو ها نشان دهد. تریکوسکوپی و نمونه برداری نیز تشخیص ریزش موی سکه ای را تایید می کنند. نمونه برداری همچنین نفوذ لنفوسیت ها و تحلیل روی مو ها را نیز آشکار می سازد.

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...