رفتن به مطلب

روش های تقویت حافظه تصویری


soolltani

ارسال های توصیه شده

افراد با حافظه‌ تصویری اصولاً  یادگیری بیشتری دارند و نحوه‌ی حل شدن مسائل راحتر در ذهنشان ماندگار می‌شود. تصاویر، عکس‌ها و جزوات را دقیقاً به همان شکل در مغزشان ثبت می‌کنند و  قادرند آنها را به خوبی در ذهن خود مجسم کنند.

مقاله روش های تقویت حافظه تصویری را در سایت ذهن به طور کامل مطالعه کنید.

بدست آوردن چنین حافظه‌ی تا حدودی غریزی است و برخی بهتر می‌توانند تصاویر و عکس‌ها را به یاد بسپارند و یادآوری متن برایشان سخت تر است اما می‌توان با استفاده از تمرین‌های ساده، حافظه‌ تصویری را تقویت کرده و از این ویژگی به خصوص در امتحان‌ها و کل زندگی بهره برد.

خواب

تحقیقات نشان داده افرادی که خواب کافی دارند و شبانه‌روز هشت ساعت می‌خوابند نسبت به افرادی که خواب کافی ندارند بهتر می‌توانند جزئیات و تصاویر را به یاد بیاورند. شاید خواب تنبلی به نظر برسد اما مهم است.

حقیقت جالب: محقق فیزیولوژیست نیکولاس دومی به این نتیجه رسیده که خواب نه‌تنها مانع فراموشی خاطرات شده بلکه به ما کمک می‌کند تا آن‌ها را بازیابی کنیم.بنابراین برای یادآوری خاطرات گذشته و تقویت حافظه تصویری باید خواب کافی داشته باشید.

ورزش

پس از خواب نوبت به ورزش می‌رسد. باید بدانید پس از چهار ساعت یادگیری ورزش کردن باعث می‌شود مطالب را به‌خوبی به خاطر بسپارید. بنابراین پس از یادگیری مطالب جدید کمی بدوید.

حقیقت جالب: ورزش کردن نه‌تنها باعث تناسب‌اندام شده بلکه اکسیژن‌رسانی به مغز را افزایش می‌دهد. هرچند خون‌رسانی بیشتر باشد بهتر است درنتیجه حافظه ما تقویت شده و بهتر می‌توانیم خاطرات را به ذهن بسپاریم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...