رفتن به مطلب

مراحل تولید نایلون


polyparstehran

ارسال های توصیه شده

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که در طی یک روز به دفعات به سراغ استفاده از انواع محصولات پلاستیکی مانند نایلون، نایلکس، سفره های یکبار مصرف و… می رویم. نایلون در واقع نمونه ای پلیمر ترکیبی و پلی آمید می باشد. پلی اتیلن از مقاومت ضربه ای و شیمیایی بسیار بالایی برخوردار است. همچنین انعطاف پذیری آن قابل قبول می باشد. در دمای اتاق نامحلول بوده و انحلال پذیری آن فقط از طریق گرم کردن در هیدروکربنات ها و یا هالوژن هیدروکربن ها صورت می گیرد. به راحتی اکسید نمی شود و دمای ذوب آن نسبتا پایین است.

موارد استفاده نایلون در صنایع مختلف
از نایلون در صنایع، استفاده های مختلفی می شود. اما از جمله مهم ترین آن میتوان به صنایع بسته بندی اشاره کرد. به طور معمول از نایلون در صنایع مختلف در راستای محافظت کردن از محصولات در برابر آلودگی ها، گرد و خاک و.. استفاده می شود. در واقع در تلاش اند تا از این طریق، اجناس و محصولات را صحیح و سالم نگه دارند. با این حال خالی از لطف نیست موارد استفاده بیشتر از آن را بدانید:

1. نایلون حبابدار کیسه ای
از جمله رایج ترین و پرطرفدارترین نایلون ها برای بسته بندی به حساب می آید. بهره گیری از این نایلون باعث می شود تا سرعت بسته بندی افزایش پیدا کند. برای استفاده از آن نیز تنها کافیست از منگنه یا چسب کمک بگیرید و آن را دور محصول بپیچانید. مراحل تولید نایلون حبابدار کیسه ای نیز همچون مواردی که ذکر کردیم می باشد.

2.نایلون شفاف
از جمله دیگر نایلون هایی که مراحل تولید آن ذکر شده، نایلون شفاف است. این نایلون ها به واسطه کدر بودنشان در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. هر چند که جزء کیسه های نایلونی جدید به حساب می آیند. بسیاری از افراد بر این باور می باشند که نایلون شفافیت بسیاری ندارد، ولی در واقع نسبت به نایلون های دیگری که شبیه آن هستند بسیار شفاف تر می باشد.

3. نایلون آبیاری
تاکنون در طی مراحل تولید نایلون، با اسمی به نام نایلون آبیاری آشنا شده اید؟ این دسته از نایلون ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند و همانطور که از اسمش پیداست. اغلب در صنایع کشاورزی و آبیاری استفاده می شود. البته باید به این مسئله آگاه باشید که بهره گیری از آنها تنها به این دسته از موارد خلاصه نمی شود. چرا که در بسیاری از موارد دیگر مانند ساخت و ساز ساختمان ها هم استفاده می شود و کاربردهای وسیعی دارد.

 

مراحل تولید نایلون

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...