رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

از آنجاییکه تغذیه سگ رابطه مستقیمی با سلامتی و طول عمر سگ دارد، انتخاب غذای مناسب سگ از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در پت شاپ شهرپت شما می توانید با استفاده از توضیحات محصول، شرح ویژگی ها و محتویات غذای سگ و همچنین دستورالعمل و طریقه مصرف آن در پت شاپ شهرپت بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

غذای سگ به صورت تجاری در 2 مدل یافت می شود.

غذای خشک سگ
غذای مرطوب یا کنسرو سگ
هر کدام از انواع غذای سگ خواص خود را دارد و مهمترین ویژگی برای انتخاب، کیفیت و محتویات آن است.

هر سگ با توجه به سن، نژاد، میزان فعالیت بدنی و شرایط جسمانی و سلامتی نیاز به مواد غذایی متفاوتی دارد. برای بهترین انتخاب باید با هر 2 نوع غذای سگ یعنی غذای خشک سگ و کنسرو غذای سگ آشنا باشید و کاربردهای انواع مختلف آن ها را بدانید.

چگونه بهترین غذای سگ را انتخاب کنیم؟
 
برای یافتن مناسب ترین غذای سگ ابتدا باید نیازهای سگ خود را بدانید. توله سگ ها به این دلیل که در سن رشد هستند نیاز به پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارند و همچنین سیستم گوارشی آن ها باید به تدریج به خوردن غذای مخصوص خود عادت کند و از غذای پروبیوتیک استفاده کنند تا دچار اسهال یا یبوست نشوند. برخی از سگ ها مستعد افزایش وزن هستند و بهتر است غذایی با پروتئین کمتر و فیبر بیشتری استفاده کنند. سگ هایی که فعالیت بدنی بالایی دارند مانند سگ های کار، سگ های پلیس و امداد نیاز به غذایی دارند که تامین کننده انرژی مورد نیاز این نوع از سگ ها باشد. سگ های مسن نیز باید با توجه به نیازشان در سن خود غذای مخصوص سگ های مسن یا سینیور را استفاده کنند. همچنین سگ های عقیم شده یا دچار اضافه وزن باید رژیم غذایی مناسب خود را داشته باشند و از غذای خشک مخصوص سگ عقیم شده و کنسروهای کم چربی و کم کربوهیدرات تناول کنند.

آشنایی با غذای خشک سگ
غذای خشک سگ به طور اختصاصی برای سگ ها فرموله و تهیه شده است و میزان قابل توجهی از خوراک روزانه سگ را تشکیل می دهد. غذای خشک سگ معمولا حاوی گوشت، گوشت فراوری شده، غلات، ویتامین ها و مواد معدنی است.

پس از اینکه مواد اولیه غذای خشک سگ که معمولا حاوی گوشت و مرغ، غلات و سبزیجات هستند با هم مخلوط شدند، به روش مخصوص پخته و خشک می شوند و به صورت غذای خشک بسته بندی درمی آیند. سپس تورین، ماده ای که برای سلامت بینایی، قلب، سیستم ایمنی و دیگر سیستم های بدن سگ ضروری است، به آن اضافه می شود.

انواع غذای خشک سگ
غذای خشک سگ تنوع بالایی دارد و تقریبا برای انواع نژادهای سگ ها با ذائقه، سن، وزن و نژاد مختلف غذای خشک سگ وجود دارد. غذای خشک سگ معمولا از گوشت قرمز و یا گوشت سفید مانند گوشت مرغ، گوشت بوقلمون و یا گوشت اردک تشکیل شده است. همچنین در ترکیبات غذای خشک سگ سبزیجات و غلات بسته به سن و وزن سگ نیز وجود دارد.

برای سگ های چاق و عقیم شده با فعالیت بدنی کم غذای خشک سگ با کربوهیدرات پایین موجود است. برای توله سگ ها و یا سگ های جوان که در سن رشد هستند و نیاز به انرژی بیشتری دارند غذای خشک سگ با پروتئین بالاتری تهیه می شود تا نیازهای ضروری این دسته از سگ ها تامین شود. غذای خشک با انرژی و پروتئین بالا برای سگ های کار مانند سگ پلیس یا سگ های مسابقه ای به طور اختصاصی تهیه می شود تا انرژی لازم برای فعالیت بدنی بالای این نوع از سگ ها فراهم شود. غذای خشک سگ همچنین یک غذای کامل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سگ می باشد تا بتواند تمامی نیازهای تغذیه ای سگ را برآورده کند.

همچنین برخی برندهای موجود در بازارغذای خشک سگ مخصوص سگ ها با بیماری های مختلف نیز تولید می کنند که به آن ها غذای خشک درمانی سگ نیز گفته می شود مانند غذای خشک سگ با مشکلات دهان و دندان، غذای خشک سگ با مشکل مجاری ادراری، غذای خشک سگ با مشکل پوستی، غذای خشک سگ با مشکل گوارشی و غیره.

در انتخاب غذای خشک سگ عوامل مختلفی تعیین کننده است. کیفیت و قابلیت هضم پروتئین در رژیم غذایی جزو این عوامل است. عامل دیگر آمینو اسید ها و در نهایت مقدار انرژی غذا می باشند.

غذای خشک سگ انواع مختلفی دارد و برای هر سگ با سن و وزن متفاوت غذای مخصوص وجود دارد مانند غذای خشک سگ پروبیوتیک، غذای خشک سگ بالغ، غذای خشک سگ عقیم شده، غذای خشک توله سگ، غذای خشک سگ نژاد بزرگ مخصوص نژادهایی مانند ژرمن شپرد، کین کورسو، دالمیشن، هاسکی، گلدن رتریور، آکیتا، لابرادور، پودل جاینت، چاوچاو، غذای خشک سگ نژاد خیلی بزرگ یا جاینت مناسب نژادهایی مانند سگ سرابی، گریت دین، سگ گریت دین، سگ ماستیف ناپلی، سگ دیرهوند اسکاتلندی، سگ داگو د بوردکس، سگ نیوفاندلند، سگ ماستیف انگلیسی، سگ سنت برنارد، سگ لئون برگر، سگ ایریش ولف هاند، سگ شپرد آنتالیایی، غذای خشک سگ جوان یا جونیور، غذای خشک سگ نژاد کوچک مانند نژادهای یورکشایر، تریر، جک راسل، پامرانیان، شیتزو، اشپیتز، پودل، غذای خشک سگ مینی ادالت، غذای خشک سگ فعال یا اکتیو، غذای خشک سگ با پروتئین بالا، غذای خشک سگ سوپرمیوم، غذای خشک سگ مسن، غذای خشک سگ ضد آلرژِی و یا غذای خشک هایپو آلرژیک، غذای خشک سگ بدون غلات، غذای خشک سگ مخصوص سگ های بدغذا که شما می توانید در فروشگاه غذا و لوازم حیوانات خانگی شهرپت با توجه به سن سگ، نژاد سگ، وزن سگ و میزان فعالیت بدنی سگ خود غذای خشک مناسب سگ خود را انتخاب نمایید.

spacer.png

فواید استفاده از غذای خشک سگ
 
تغذیه سگ با غذای خشک باعث می شود سلامت دندان ها حفظ شود. غذای خشک سگ با کاهش جرم دندان سگ به سلامت دهان و دندان سگ کمک شایانی می نماید. مصرف روزانه غذای خشک سگ باعث می شود جرم کمتری روی دندان سگ ایجاد شود. سگ هایی که با غذای خشک مخصوص سگ تغذیه می شوند دهان خوشبوتری نسبت به سگ هایی که غذای خانگی می خوردند دارند.

غذای خشک سگ نسبت به دیگر انواع غذای سگ هضم آسان تری دارد و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش سگ نیز می گردد. همچنین غذای خشک سگ چربی و کربوهیدرات کنترل شده ای دارد و برای انواع نژاد سگ فرموله شده و شما می توانید بر اساس وضعیت جمسانی سگ خود تهیه نمایید.

مصرف غذای خشک سگ از چاقی و دیابت در سگ جلوگیری می کند. برای سگ های عقیم شده، پیر و چاق غذای خشک مخصوص سگ موجود است و شما می توانید به راحتی طبق جدول مندرج روی بسته بندی محصول مقدار غذای روزانه سگ خود را مشخص کنید و به او غذا دهید.

جویدن غذای خشک به تقویت دندان ها و فک سگ نیز کمک می کند و نیاز طبیعی سگ ها به جویدن را تا حدی برطرف می نماید.

نگهداری غذای خشک سگ بسیار آسان است و نیاز به یخچال ندارد. قیمت غذای خشک سگ نیز مناسب تر از انواع غذاهای سگ می باشد.

نکته مهم دیگر در مورد تغذیه سگ و استفاده از غذای خشک سگ، عدم تغییر ناگهانی غذای سگ است. عوض کردن غذای خشک سگ باید به تدریج و در طی چند روز انجام شود تا سگ دچار مشکلات گوارشی نگردد.

در نظر داشته باشید در کنار تغذیه سگ با غذای خشک، همواره آب تازه و تمیز در اختیار سگ خود قرار دهید تا رطوبت و آب مورد نیاز بدن سگ تامین گردد.

 

آشنایی با کنسرو غذای سگ
 
کنسرو غذای سگ که به آن غذای مرطوب یا غذای تر نیز گرفته می شود مخصوص سگ ها تهیه شده است و به دلیل طعم لذیذ، داشتن رطوبت بالا و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سگ غذایی بسیار مناسب برای همه سگ ها است. کنسرو غذای سگ پروتئین و رطوبت بالا و چربی کمی دارد و به دلیل حفظ بافت خود و نزدیک بودن به گوشت و مرغ طبیعی غذای مورد علاقه سگ ها و بسیار خوش خوراک است. به دلیل لذیذ بودن غذای کنسروی، سگ ها اگر حق انتخاب داشتند حتما کنسرو غذای سگ را برای مصرف روزانه خود انتخاب می کردند!

 

انواع کنسرو غذای سگ
کنسرو غذای سگ مدل ها و طعم های متنوعی دارد که در پت شاپ شهرپت یافت می شود. تنوع طعم کنسرو غذای سگ باعث شده است که برای هر سن، نژاد و ذائقه ای کنسرو سگ موجود باشد و گاهی این امر انتخاب غذای مناسب برای سگ را کمی دشوار می کند. کنسرو غذای سگ به شکل های مختلف مانند پوچ سگ، کنسرو نچرال سگ، کنسرو پته سگ، کنسرو چانک حاوی تکه های گوشت، مرغ یا ماهی، خوارک کاسه ای سگ، ووم سگ، سوپ سگ، کنسرو خورشتی سگ و غیره در بازار یافت می شوند که تفاوت همه آن ها در شکل و اندازه محتویات و مقدار رطوبت و آب آن هاست.

کنسرو غذای سگ که به شکل قوطی است در شکل های پته، چانک و کنسرو خورشتی موجود است. کنسرو پته مخلوط شده مواد داخل کنسرو است به این شکل که مواد را با هم مخلوط می کنند و به شکل یک خمیر یکدست در می آورند. کنسرو چانک و خورشتی به صورت قطعه های گوشت، مرغ، ماهی و غیره داخل آب آن است که تقریبا به شکل خورشت های ما نزدیک هستند. پوچ سگ یا سوپ سگ بسته بندی کوچکتر با حجم کمتری دارد که آب آن بیشتر است به همین دلیل گاهی به آن سوپ سگ هم می گویند. کنسرو نچرال سگ نیز حاوی تکه های طبیعی گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و غیره در آب آن است و غذایی بسیار خوش خوراک و خوشمزه و همچنین سالم است.

همچنین کنسرو غذای سگ دسته بندی بر اساس سن نیز دارد. برخی از کنسرو های سگ مخصوص توله سگ ها فرموله و تولید شده اند تا به طور کامل نیازهای غذایی این دسته از سگ ها را که در سن رشد قرار دارند برآورده سازند. برای سگ های بالغ با نیازهای متفاوت نیز کنسرو یا پوچ های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال برای سگ های فعال یا آکتیو مانند سگ های پلیس، سگ های امداد و یا سگ های مسابقه ای می توانید از کنسرو غذای مرطوب مناسب برای این نو ع سگ ها که حاوی مواد تامین کننده انرژی آن هاست استفاده کنید. برای سگ های مسن و عقیم شده که نیاز به کالری کمتر برای جلوگیری از ابتلا به چاقی دارند، باید از کنسرو مخصوص سگ های مسن و یا سگ های عقیم شده و چاق استفاده کنید. برای سگ ها بر اساس نژاد و سایز آن ها نیز کنسرو مخصوص وجود دارد مانند کنسرو غذای سگ نژاد کوچک، کنسرو غذای سگ نژاد متوسط و کنسرو غذای سگ نژاد بزرگ.

علاوه بر این کنسرو غذای سگ مخصوص سگ ها با مشکلات سلامتی مختلف نیز وجود دارد که به آن ها کنسرو های درمانی سگ نیز گفته می شود. به طور مثال برای سگ هایی که مشکل سنگ کلیه و یا مجاری ادراری دارند، کنسرو غذای سگ با مشکل ادراری یافت می شود. برای دیگر بیماری ها و نیازهای سگ کنسروهای مخصوص مانند کنسرو غذای سگ با مشکل گوارشی، کنسرو غذای سگ با مشکل مفاصل، غذای کنسرو سگ با مشکل حساسیت و آلرژی، کنسرو غذای سگ رنال با مشکل کلیه و غیره موجود است.

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین غذای کنسروی و مرطوب سگ با بررسی دقیق توضیحات محصول که در پت شاپ ارزان شهرپت به طور اختصاصی برای محصولات و غذای سگ نوشته شده است و با توجه به سن سگ، نژاد سگ و چثه و وزن سگ خود اقدام به خرید محصول نمایید. برای مقایسه قیمت و خرید انواع غذای سگ اینجا کلیک کنید. 

فواید استفاده از کنسرو غذای سگ
 
رطوبت کنسرو غذای سگ از کم آب شدن یا دی هیدراته شدن سگ جلوگیری می کند و تا حد زیادی نیاز به آب و مایعات سگ را تامین می نماید. غذای کنسروی سگ به خصوص برای سگ هایی که آب به مقدار کافی نمی نوشند بسیار مفید است و از بیمار شدن آن ها جلوگیری می کند.

رطوبت کنسرو غذای سگ همچنین به رژیم غذایی سگ های عقیم شده، سگ های دارای اضافه وزن و چاق کمک می کند چرا که باعث می شود سگ حجم کمتری غذا بخورد و کالری متعادل تری دریافت کند و روزدتر احساس سیری کنند.

طعم و بوی کنسرو غذای سگ برای سگ ها بسیار جذاب است و اشتهای آن ها را افزایش می دهد. برای سگ هایی که کم اشتها یا لاغر هستند و یا دوران نقاهت پس از بیماری را می گذرانند کنسرو غذای سگ گزینه مناسبی برای افزایش سلامتی آن هاست.

همچنین کنسرو غذای سگ منبع غنی از ویتامین ها و املاح مورد نیاز سگ هاست که به حفظ سلامتی و تامین نیازهای تغذیه ای سگ کمک به سزایی می کند.

کنسرو غذای سگ معمولا افزودنی و طعم دهنده مصنوعی ندارد و غذای سالمی است. پروتئین غذای تر سگ نسبت به غذای خشک سگ بیشتر است و کربوهیدرات کمتری دارد.

بافت نرم کنسرو غذای سگ باعث شده تا برای توله سگ و سگ های مسن انتخاب مناسبی باشد چرا که خوردن آن آسان تر است مخصوصا برای سگ های مسن که دندان ندارند و یا دندان های آن ها آسیب دیده است و خوردن غذای خشک برای آن ها سخت و گاهی دردناک است.

کنسرو غذای سگ هضم آسانی دارد و به دلیل داشتن فیبر به عملکرد روده ها و حفظ تعادل دستگاه گوارش سگ نیز کمک می کند. رطوبت بالای غذای کنسروی سگ به عملکرد بهتر و سلامت مجاری ادراری سگ نیز کمک شایانی می نماید.

در آخر لازم است که بدانید در انتخاب غذای مناسب حتما به محتویات کنسرو و همچنین شرایط سگ خود مانند سن، نژاد، جثه و وزن دقت فرمایید و چنانچه در انتخاب خود دچار مشکل شدید می توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان پت شاپ آنلاین شهرپت استفاده نمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...