رفتن به مطلب

عسل طبیعی را چگونه بشناسیم؟


Golshid

ارسال های توصیه شده

شما ممکن است از جمله افرادی باشید که به طبیعی بودن عسلی که مصرف می‌کنید، بسیار اهمیت می‌دهید؛ بنابراین احتمالا به دنبال روش‌هایی هستید که بتوانید عسل طبیعی را شناسایی کنید. ممکن است در این خصوص، سوالات مختلفی برای شما پیش بیاید. ما در این مقاله سعی داریم که به مهم‌ترین این سوالات پاسخ بدهیم.

Honey

آیا روش‌های خانگی تشخیص عسل طبیعی معتبر هستند؟

اگر کمی در سایت‌های مختلف بگردید راه‌های زیادی برای اینکه بتوانید عسل طبیعی را در خانه تشخیص دهید وجود دارد. اما آیا واقعاً می‌توان با آتش زدن عسل و یا ریختن در آب تشخیص داد که این عسل طبیعی است یا تغذیه‌ای و یا تقلبی؟

خیر، روش‌هایی مثل ریختن عسل از ارتفاع و حل کردن آن در آب روش‌هایی نیستند که بتوان با استفاده از آن‌ها تشخیص داد یک عسل طبیعی است یا خیر.

خصوصیات عسل مثل رنگ، عطر و طعم می‌تواند نشان‌دهنده طبیعی بودن عسل باشد؟

در حالت کلی رنگ عسل‌ها با توجه به منطقه و پوشش گیاهی آن، می‌تواند از زرد بسیار روشن تا خرمایی باشد. از روی عطر و طعم عسل هم نمی‌توان با اطمینان ۱۰۰ درصد در مورد طبیعی بودن آن نظر داد؛ مثلا برخی از عسل‌ها مانند کنار یا بهارنارنج دارای عطر و طعم خاص و فوق العاده‌ای می‌باشند در حالی که ممکن است برخی عسل‌ها با این که طبیعی هستند، ولی عطر و طعم معمولی داشته باشند.

آیا عسلی که رقیق باشد تقلبی است؟

رقیق و غلیظ بودن عسل‌ها بستگی به منطقه‌ای که کندوها قرار داشته‌اند دارد. معمولا عسل‌های شمال کشور مثل عسل بهارنارنج و نمدار رقیق‌تر هستند و عسل‌های جنوب کشور غلظت بیشتری دارند و رقیق و غلیظ بودن نمی‌تواند نشان دهد که یک عسل طبیعی است یا نه.

عسلی که شکرک بزند تغذیه شده است؟

یکی از باورهای غلطی که درباره عسل وجود دارد در مورد شکرک عسل است. بعضی افراد عقیده دارند که عسلی که شکرک بزند یا اصطلاحا رس ببندد نشان‌دهنده این است که تغذیه شده است و بعضی افراد نیز می‌گویند فقط عسل طبیعی شکرک می‌زند و اگر عسلی شکرک نزند طبیعی نیست. ولی باید بدانید هم عسل طبیعی، هم تغذیه‌ای و هم تقلبی شکرک می‌زنند و شکل شکرک هم که درشت باشد یا ریز بستگی به منطقه‌‌ای دارد که عسل برداشته شده و گل‌هایی که در آن منطقه بوده‌اند. پس از روی شکرک عسل نمی‌توان گفت که یک عسل طبیعی است یا خیر.

تنها روش تشخیص عسل طبیعی چیست؟

تنها روش تشخیص عسل طبیعی، آزمایش عسل در آزمایشگاه است. در این آزمایش یک سری از فاکتورهای عسل مانند ساکاروز، پرولین، دیاستاز و سایر موارد را اندازه‌گیری کرده و با مقایسه این اندازه‌ها با میزان استانداردی که این فاکتورها باید داشته باشند، طبیعی بودن یا نبودن عسل تعیین می‌گردد.

برای این که متوجه شوید هر یک از این فاکتورها چیست و مقدار استاندارد آن چه قدر باید باشد تا متوجه شویم عسل طبیعی است، روی" نحوه تشخیص عسل طبیعی" کلیک کنید تا در این زمینه بیشتر مطالعه نمایید و با اطلاعات بیش‌تری به سراغ تهیه عسل طبیعی بروید.

 

ویرایش شده توسط Golshid
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...