رفتن به مطلب

10 رنگ شگفت انگیز برای مکان‌های کوچک


Maryam

ارسال های توصیه شده

10 رنگ شگفت انگیز برای مکان‌های کوچک
 

10 رنگ شگفت انگیز برای مکان‌های کوچک

یک ترکیب رنگی مناسب می تواند در کوچک ترین مکان ها هم فضایی روشن و دلباز ایجاد کند و هم ظاهری شیک و چشم نواز و فضایی بزرگ تر و دلباز تر به آن ببخشد. اما برای مکانهای کوچک از چه رنگ هایی باید استفاده کرد؟ برای آشنایی با 10 رنگ شگفت انگیز در مکان های کوچک با ماهمراه باشید:

متخصصان مهم ترین نکته در طراحی مکان های کوچک را روشنایی می دانند و یکی از فاکتور های مهمی که بر روی روشنایی تاثیر گذار است، رنگ دیوار ها است. یک ترکیب رنگی مناسب می تواند در کوچک ترین مکان ها هم فضایی روشن و دلباز ایجاد کند و هم ظاهری شیک و چشم نواز و فضایی بزرگ تر و دلباز تر به آن ببخشد. اما برای مکانهای کوچک از چه رنگ هایی باید استفاده کرد؟ برای آشنایی با 10 رنگ شگفت انگیز در مکان های کوچک با بخارمگ همراه باشید:

 

رنگ سالمونی

رنگ سالمونی، رنگی بین صورتی و نارنجی است که به عنوان رنگی گرم و زنده شناخته می شود. مهم ترین ویژگی رنگ سالمونی این است که در هر مکانی که به کار برده شود، هم فضایی روشن و دلباز ایجاد کرده و هم تاثیری بسیار قابل توجه را به نمایش می گذارد. به همین دلیل در مکان های کوچک یکی از زیبا ترین و ایده آل ترین روش ها برای ایجاد فضایی دلباز بدون ایجاد حس خفگی در فضا، این است که یکی از دیوار ها را به رنگ سالمونی روشن، رنگ آمیزی کنید.

 

3-55(1).jpg

 

رنگ صورتی هزاره

طیف های رنگ صورتی مدت ها بود که در میان ترند های طراحی داخلی جایی نداشتند، زیرا تنالیته های زنده رنگ صورتی که بسیار تاثیر گذار بوده و ترکیب آن ها با رنگ های دیگر بسیار دشوار است، برای دکوراسیون های سبک مدرن مناسب نبودند. اما با مطرح شدن دوباره بافت ها و سبک های قدیمی و نوستالژیک، رنگ صورتی نیز با یافتن هماهنگی با سبک مدرن، در طیف صورتی هزاره که رنگی پاستلی و روشن است، به دنیای طراحی داخلی بازگشت. رنگ صورتی هزاره نیز درست مانند رنگ سالمونی، از رنگ های زیبایی است که نور را بازتاب داده و فضایی روشن و دلباز ایجاد می کند و به همین دلیل انتخابی مناسب برای مکان های کوچک به شمار می رود.

 

4-52.jpg

 

رنگ طوسی خاکستری

زمانی که صحبت از سبک مدرن می شود، بدون شک اولین چیزی که به ذهن خطور می کند رنگ طوسی است. تمام طیف های رنگ طوسی برای طراحی مدرن مناسب هستند، اما برای مکان های باریک و کوچک، رنگ طوسی خاکستری که طیفی روشن، اما قدرتمند رنگ طوسی به شمار می رود، رنگ ایده آلی خواهد بود.

 

grey-living-room.jpg

 

رنگ بتنی

بتن یکی از ترند های مطرح طراحی داخلی در سال های اخیر به شمار می رود. رنگ طوسی ای که حسی از بافت بتن را ایجاد کند، فضایی صنعتی به مکان خواهد بخشید. از آن جایی که بر روی دیوار هایی که بافت بتنی دارند، می توان طیف های مختلف رنگ طوسی را به طور نامنظم و درهم مشاهده کرد، نور نیز می تواند تاثیر قابل توجهی را بر روی دیوار ایجاد کند.

 

6-52.jpg

 

 

رنگ های پاستلی

برای مکان های کوچک، انتخاب رنگ های سبک و پاستلی، همیشه انتخاب مناسبی خواهد بود. رنگ های پاستلی پس زمینه مناسبی را برای ایجاد ارتباط میان مبلمان و اکسسوار ها ایجاد می کنند. رنگ های پاستلی هم به فضا وسعت بیشتری بخشیده و هم رنگ را به محیط زندگی شما هدیه می کنند.

 

colorful-living-room-that-pastel-color-w

 

 

رنگ کرم

این یک حقیقت است که دیوار های سفید رنگ باعث دلباز تر و روشن تر شدن مکان می شوند. اما فراموش نکنید که طراحی کردن مکانی با دیوار های کاملا سفید، بسیار دشوار تر است. زمانی که دیوار های سفید با مبلمانی در رنگ های مناسب ترکیب نشوند، فضایی خسته کننده و نا مناسب ایجاد خواهد شد. هم چنین تمیز نگه داشتن دیوار های سفید نیز کار آسانی نخواهد بود. این در حالی است که رنگ کرم، تمام امتیازات رنگ سفید را داشته، اما رنگی است که نسبت به رنگ سفید راحت تر هماهنگی یافته و استفاده از آن ساده تر است.

 

blog-paint-colors-image6-_-dcf309f4bfd44

 

رنگ آبی روشن

رنگ آبی روشن که رنگی سبک، آرام و روشن است، هم به دلیل این که نور را بازتاب داده و هم با رنگ های دیگر به راحتی هماهنگی می یابد، رنگی ایده آل برای اتاق های کوچک به شمار می رود. یک ویژگی دیگر آبی روشن این است که نه تنها با سبک های مدرن و مینیمال، بلکه با سبک هایی مانند کلاسیک، روستیک و کانتری نیز ارتباط بی نظیری را به نمایش می گذارد.

 

serene-blue-and-brown-bedroom.jpg

 

 

رنگ قرمز

زمانی که صحبت از طراحی اتاق های کوچک و باریک می شود، بسیاری از ما از رنگ های قدرتمند، گرم و تیره دوری می کنیم و این اقدام معمولا درست است، اما نه همیشه! با طراحی و ترکیب رنگی های مناسب می توان با استفاده از رنگ های تیره و قدرتمند به فضا عمق بیشتری بخشیده و دکوراسیونی چشم نواز را به نمایش گذاشت. برای مثال رنگ قرمز زمانی که با رنگ سفید ترکیب شده و میان آن ها تعادل ایجاد شود، طراحی ای تاثیر گذار و به همان اندازه فضایی عمیق تر را ایجاد خواهد کرد.

 

small-living-room-with-red-walls-and-nog

 

رنگ سیاه

رنگ سیاه نیز درست مانند رنگ قرمز از جمله رنگ هایی است که نه تنها برای مکان های کوچک، بلکه در کل برای طراحی داخلی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما زمانی که این رنگ به درستی مورد استفاده قرار بگیرد می تواند از نظر ظاهری عمق بیشتری را به مکان ببخشد. به خصوص استفاده از رنگ سیاه مات بر روی دیواری از اتاق خواب که پشت تخت خواب قرار می گیرد و یا بر روی دیوار پشت تلویزیون باعث می شود تا عمق بسیار متفاوتی در اتاق ایجاد شود. البته فراموش نکنید که رنگ سیاه در مکان های کوچک باید تنها بر روی یکی از دیوار ها به کار برده شود.

 

amazing-black-and-white-bedroom-ideas.jp

 

رنگ سیاه و سفید

ترکیب رنگ های سیاه و سفید همیشه بسیار قابل توجه و چشم نواز بوده است. استفاده از ترکیب رنگی و طرح های سیاه و سفید بر روی دیواری از یک مکان کوچک، می تواند با تغییر دادن تمام فضای موجود بدون هیچ تلاش مضاعفی یک نقطه کانونی زیبا را به نمایش بگذارد.

بدون شک تمام ما انسان ها گاهی احساس نیاز به تغییر در زندگی خود می کنیم. این تغییر می تواند در هر زمینه ای باشد، اما ایجاد تغییر در محیط زندگی می تواند تاثیری سریع تر و قابل توجه تری را ایجاد کند و چه چیزی بهتر و سریع تر از رنگ دیوار ها می تواند این زمینه تغییر را در اختیار ما قرار دهد. پس اگر به دنبال ایجاد تغییر در محیط زندگی خود هستید، این رنگ های زیبا می توانند الهام بخش شما باشند

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...