رفتن به مطلب

بهترین روغن ها برای آشپزی!


ارسال های توصیه شده

بهترین روغن خوراکی

بهترین روغن خوراکی :  برای آشپزی کردن گزینه های زیادی برای روغن وجود دارد و هر کدام مخصوص پخت پز، سالاد و … هستند. برخی مانند روغن زیتون به خوبی شناخته‌شده هستند و برخی دیگر، مانند روغن نارگیل، کم‌تر آشنا هستند.

کدام روغن برای شما مناسب است؟ این تا حد زیادی بستگی به نوع پخت شما دارد. نقطه سوخت روغن، زمانی است که روغن شروع به سوختن و دود کردن می ‌کند، یکی از مهم‌ ترین چیز هایی است که باید در نظر گرفت. اگر شما روغن را از نقطه سوخت عبور دهید، نه تنها به طعم غذا آسیب می ‌زند، بلکه بسیاری از مواد مغذی آن در روغن کاهش می‌ یابد و روغن ترکیبات مضری به نام رادیکال ‌های آزاد را ایجاد خواهد کرد.

اگر فکر می‌ کنید که کدام مورد بهترین روغن خوراکی برای سلامتی شما است، در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم. ما را همراهی کنید.

بهترین روغن خوراکی : روغن زیتون

متخصصان تغذیه و آشپزی موافق هستند که یکی از پیشرفته‌ترین و سالم ترین روغن‌ های طبخ غذا و خوراکی روغن زیتون است تا زمانی که طبیعی و ارگانیک باشد. شما یک روغن نیاز دارید که تصفیه‌ شده و بیش از حد فرآوری نشده باشد. طبیعی بودن به این معنی است که روغن زیتون تصفیه ‌شده نیست و بنابراین کیفیت بالایی دارد. روغن زیتون اصل حاوی مقدار زیادی از چربی‌های تک اشباع‌ نشده و اسیدهای چرب اشباع‌نشده چند گانه است؛ بسیاری از مطالعات آن را به سلامت قلب مرتبط کرده‌اند. روغن زیتون نقطه سوختن نسبتا پایینی دارد در حالی که در مقایسه با دیگر روغن‌ ها، روغن زیتون به بهترین نحو برای پخت‌وپز با حرارت کم و متوسط بهتر است.

هم چنین یکی از سالم ‌ترین روغن ‌هایی است که هنگام پخت می توانید از آن استفاده کرده و آن را به سالاد نیز اضافه کنید.

روغن نارگیل

بسته به اینکه چه کسی از آن استفاده می کند، می تواند یکی از بهترین گزینه ها بوده و یا اینکه از آن اجتناب کرد.  نقطه اصلی تعارض مقدار چربی اشباع‌شده آن است؛ برخلاف دیگر روغن‌های گیاهی، روغن نارگیل در درجه اول چربی اشباع‌شده قرار دارد. همه موافق نیستند که این منبع غلیظ چربی اشباع ‌شده برای سلامتی مفید باشد، اما برخی متخصصان، از جمله انجمن قلب آمریکا، استدلال می ‌کنند که جایگزینی غذاهایی که چربی اشباع‌شده با گزینه ‌های سلامت‌تر، می‌ توانند سطح کلسترول خون را کاهش دهند و میزان چربی را بهبود بخشند. با این حال، علم شروع می ‌کند به بیان این که تمام چربی ‌های اشباع ‌شده برای شما بد نیستند.

 
 
 

 

روغن کانولا بهترین روغن خوراکی

روغن کانولا از (کلزا)، یک گیاه گلدار و شامل مقدار خوبی از چربی‌ های تک اشباع‌ نشده و مقدار کمی از چربی‌ های چند اشباع‌نشده است. از بین همه روغن‌های گیاهی، روغن کانولا تمایل به داشتن حداقل چربی‌ های اشباع‌شده دارد. همچنی یک نقطه سوخت بالا دارد که به این معنی است که می ‌تواند برای پخت‌وپز با حرارت بالا مفید باشد. گفته می ‌شود در آمریکا روغن کلزا به شدت فرآوری می ‌شود که به معنی مواد مغذی کمتری می ‌باشد و روغن کلزا اصل در دسترس است اما پیدا کردن آن دشوار است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...