رفتن به مطلب

رفع تندی پیاز های بنفش و تند


ارسال های توصیه شده


آشپزی رعایت تمامی نکات تهیه غذا را هم شامل میشود . آشپزی پیشنیازهایی دارد که بدون یادگیری آنها نتیجه صحیح و مناسبی نمیگیریم . برای یادگیری هر مبحث بد نیست که از پایه نکات را هم بیاموزیم . پرسیده بودید برای شیرین کردن طعم پیازهای تند چه باید کرد . البته شیرین کردن یعنی همان رفع تندی پیاز . پیازهای زمستانی بنفش همانقدر که بخاطر سردی هوا لباس ! بیشتری به تن کرده اند همانقدر هم سوزاننده و گزنده هستند  .

هرچند دو روش پیشنهادی ارزش غذایی پیاز را میکاهد اما برای کسانی که طعم تند پیاز را نمیپسندند خصوصا کودکان بد نیست .

 

روش اول :  پیاز پوست گرفته را به اندازه مناسب خرد کنید . داخل آبسرد بریزید تا غوطه ور شود . دو تا سه قاشق غ نمک به آن بیفزایید . اجازه دهید 5 دقیقه بماند . سپس آبکشی کنید و از آن برای مصارف پخت و پز استفاده کنید.
روش دوم : پیاز را به اندازه مناسب خرد کنید و داخل تابه بریزید . مقداری آب که روی پیاز را بگیرد روی آن بریزید و با حرارت متوسط اجازه دهید آب بجوشد و هرازگاهی پیازها را هم بزنید . دو دقیقه بعد آب داخل تابه را کاملا خارج کنید و سپس تابه را روی حرارت بگذارید و روغن یا کره بریزید و به استفاده از پیاز مانند قبل بپردازید .


نکته : البته با روش های بالا پیاز داغ بهتر سرخ میشود . برخی افراد پیاز داغ را قبلا داخل آبجوش ریخته و آبکش میکنند و بعد سرخ میکنند .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...