رفتن به مطلب

گورستان قطارها در بولیوی


SARDAR

ارسال های توصیه شده


گورستان قطارهای بولیوی
با شنیدن نام گورستان چه چیزی در ذهنتان ترسیم می شود؟ زمینی با قبرهای سوت و کور؟ تصور دور از ذهنی نیست. اما در گورستانی که می خواهیم از آن برایتان حرف بزنیم جسد آدمها خاک نشده است، اینجا قطارها از این دنیا خداحافظی می کنند. گورستان ساکت و مرموزی که روزگاری صدایی سوت قطارهایش تا آسمان بالا می رفت، حالا به جایی برای آرامش قطارهای کهنه و قدیمی تبدیل شده است. با الی گشت همراه باشید تا با هم سری به این گورستان بزنیم.







 
گورستان قطارها در بولیوی
 






مطالب مرتبط:
این کوه در بولیوی انسان می خورد!
کجا می توانیم مار آناکوندا ببینیم؟
از نظر جغرافیایی این گورستان با ۳ کیلوکتر فاصله از شهر اویونی در بولیوی قرار گرفته است، جایی در جنوب غرب این کشور. خوب است بدانید بولیوی نیز کشوری در آمریکای جنوبی قرار دارد. اویونی یکی از شهرهای صنعت محور این کشور است، شهری که به علت زمین های خشک و کمبود آب در آن کمتر کسی کشاورزی می کند. نکته جالب درباره این شهر همین زمین های خشک و شوره زارهای آن است که برای بسیاری از گردشگران تبدیل به جاذبه توریستی شده است.

اویونی در سال‌های دور یکی از مراکز و گذرگاه های مهم تجاری بولیوی بود، شهری که شهرهای پر اهمیت بولیوی را به هم متصل می کرد. در آن زمان تصمیم بر آن شد تا این شهر به عنوان یک مرکز راه آهن بزرگ شروع به کار کند، اما این تصمیم چندان ماندگار نشد. با ما باشید تا داستان این تصمیم و عملی نشدن آن را برایتان تعریف کنیم.







 
گورستان قطارهای بولیوی
 






ساخت و ساز این شبکه بزرگ راه آهن به سال ۱۸۸۸ میلادی بازمی گردد. در آن زمان رئییس جمهور بولیوی از این طرح به خوب استقبال کرد، به اعتقاد او گسترش چنین شبکه ای باعث رونق و پیشرفت منطقه می شد. اما برای این طرح مانع و مزاحمت بزرگی وجود داشت و آن چیزی نبود جز مقاوت قوم بومی به نام «آیمارا»! این قوم با این طرح به شدت مخالف بود و عملی شدن آن را ت*جاوز به خاک خود می دانست، در طول عمر کوتاه مدت فعالیت این راه آهن قوم آیمارا با درگیرهای مختلف بارها مخالفت خود را با فعالیت این شبکه راه آهن نشان داد.







 
گورستان قطارها بولیوی
 






قطارهایی که در این تصویرها می بینید روزگاری برای صنعت معدن و شرکت های مربوط به آن کار می کردند، آنها مواد معدنی را به سمت بندرگاه های اقیانوس آرام می بردند. در سال ۱۹۴۰ صنعت معدن به دلایل مختلفی سقوط کرد، یکی از دلایل آن تمام شدن زخایر معدن ها بود. بعد از این سقوط این قطارها عملا کارایی نداشتند و در اینجا به حال خود رها شدند.







 
گورستان قطارها
 






با گذر زمان و عواملی چون بارندگی ها و طوفان ها این قطارها رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته اند. بدنه آنها زنگ زده است و روی آنها نوشته ها و یادگاری های مختلفی از گردشگران دیده می شود. اما جالب اینجاست، این منطقه که از آن به عنوان گورستان قطارها یاد می شود یکی از جاذبه های دیدنی برای گردشگران خارجی و داخلی بولیوی است. محال است شما به این کشور سفر کنید، سراغ این محل را از کسی بگیرید و او اینجا را نشانسد. اگر روزی تصمیم به دیدن اینجا کردید، دوربینتان را فراموش نکنید، سوژه های عکاسی جالبی از این قطارهای از دنیا رفته خواهید دید.







 
بولیوی | قبرستان قطارها
 






با استقبال گردشگران از این گورستان به نظر می رسد در آینده ی نزدیک این منطقه به یک موزه تبدیل شود.
 
g0520.gif
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Admin عنوان را به گورستان قطارها در بولیوی تغییر داد

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...